[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ثبت و تثبیت ۹۸۶ هکتار باغ درگروه یک ، روزنامه شیراز نوین


سرپرست اداره استحفاظی باغات قصردشت
 شهرداری شیراز خبر داد:
ثبت و تثبیت 986 هکتار باغ درگروه یک 

اسماعیلی: اجازه تغییر کاربری حتی یک مترمربع 
از باغات گروه یک و دو را نمی‌دهیم
سرپرست اداره استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز گفت: مساحت باغات گروه یک شیراز اکنون ۹۸۶ هکتار است که حفاظت از آن خط قرمز مدیریت ارشد استان و شیراز است.
محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: باغات گروه یک شیراز به آن دسته از باغ‌های سرسبز این شهر در محدوده قصردشت گفته می‌شود که شهرداری شیراز و استانداری فارس اجازه تغییر کاربری حتی یک مترمربع از این باغات را نمی‌دهد. وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعاً هزار و ۴۳۱ هکتار باغ در شیراز وجود دارد، گفت: مساحت باغات گروه یک شیراز اکنون ۹۸۶ هکتار است و گروه ۲ نیز شامل ۱۸ هکتار و حریم کمربندی سبز شیراز می‌شود.
سرپرست اداره استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز افزود: ۳۷ هکتار از باغات شیراز نیز در گروه ۳ شامل بافت روستایی مانند مهدی‌آباد و دینکان قرار دارد. وی با بیان اینکه ۷۸ هکتار از باغات شیراز نیز در قالب گروه ۴ و ساخت‌وسازهای پراکنده در سطح شهر شیراز قرار دارد، به ایرنا گفت: باغات فاز یک گروه ۵ شیراز نیز ۱۷۱ هکتار در منطقه دراک و ۵۲ هکتار نیز در مناطق دنا و صرافی قرار گرفته است.
اسماعیلی ادامه داد: در فاز ۲ گروه ۵ باغات شیراز نیز ۸۹ هکتار باغ وجود دارد که جمعاً در قالب همه گروه‌های باغات هزار و ۴۳۱ هکتار باغ در شیراز وجود دارد.
وی با بیان اینکه مدیریت ارشد شهری و استانی فارس برای حفظ باغات گروه یک شیراز پافشاری دارد و هیچ نوع تغییر کاربری در این حوزه اجازه داده نمی‌شود، گفت: بر اساس قانون می‌توان باغ‌های فاز یک گروه پنج را با هدف نگهداری از باغات گروه یک تغییر کاربری داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی