[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اولین برد برابر حریف اروپایی تاریخ‌سازی فوتبال زنان‌ایران، روزنامه شیراز نوین

شاگردان «مریم آزمون» با نتایجی درخشان به کار خود در فیفادی ماه نوامبر پایان دادند. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال زنان ‌ایران با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال قرار شد در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس که فروردین‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد، 2 بازی دوستانه در فیفادی ماه نوامبر انجام بدهد. حریف زنان فوتبال ‌ایران، تیم ملی بلاروس بود که به تهران سفر کرد تا در مقابل شاگردان آزمون قرار بگیرد.
مریم آزمون از 35 بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کرد و در جریان بودن مسابقات لیگ برتر باعث شد تا بازیکنان در سطح آمادگی خوبی به اردوی ملی برسند و کادرفنی تیم ملی کار دشواری برای آماده‌سازی بازیکنان نداشته باشد. پیش از رویارویی‌های برنامه‌ریزی شده در فیفادی ماه نوامبر، تیم ملی فوتبال زنان 3 بار برابر بلاروس قرار گرفته بود که هر 3 مسابقه با شکست ملی‌پوشان‌ ایران خاتمه یافت که آخرین‌بار سال گذشته، زنان فوتبال ‌ایران با 6 گل برابر حریف اروپایی خود مغلوب شده بودند!
**طلسم بلاروسی‌ها بالاخره شکسته شد
تیم ملی فوتبال زنان ‌ایران روز شنبه در اولین بازی برابر تیم ملی بلاروس در ورزشگاه آرارات قرار گرفت. انگیزه شاگردان مریم آزمون، شکستن طلسم ناکامی‌های پیاپی برابر حریف اروپایی بود. البته باید به ‌این نکته اشاره داشت که آخرین باخت تیم ملی زنان ‌ایران در شرایطی برابر بلاروس رقم خورد که 2 سال از آخرین فعالیت تیم ملی می‌گذشت و ملی‌پوشان آمادگی و انسجام فنی لازم را برای رویارویی با حریف خود نداشتند.
ملیکا متولی مدافع پیش‌تاخته تیم ملی فوتبال زنان‌ ایران توانست گلی تاریخی را به‌ثمر برساند و با گلزنی او برابر بلاروس، اولین بازی دوستانه تیم‌های ملی‌ ایران و بلاروس با برتری شاگردان مریم آزمون به پایان رسید. دومین بازی تدارکاتی میان 2 تیم برگزار شد و شاگردان آزمون در آستانه کسب دومین برد متوالی با درخشش زهرا قنبری بودند اما کارینا اولکاوک ستاره شاغل در لیگ زنان فوتبال ‌ایتالیا و تیم ساسولو گل تساوی را وارد دروازه ‌ایران کرد.
**و سرانجام رسیدن به پیروزی برابر یک رقیب اروپایی
تیم ملی فوتبال زنان ‌ایران در حالی توانست برابر بلاروس یک برد و یک تساوی کسب کند که در 3 مسابقه متوالی برابر‌ این تیم مغلوب شده بود. همچنین تیم ملی زنان اوکراین دیگر حریف اروپایی بوده که در تاریخ برابر تیم ملی فوتبال زنان‌ایران قرار گرفته که اوکراینی‌ها هم با کسب یک برد و یک تساوی برابر تیم‌ ایران، روند شکست‌ناپذیری داشتند تا در 5 مسابقه، زنان فوتبال ‌ایران برابر حریفان اروپایی بدون از میدان مسابقه خارج شوند.
شاگردان آزمون اما توانستند در هفته اخیر معادلات را تغییر بدهند و هم سریال پیروزی‌های متوالی بلاروس قطع شد و هم ‌اینکه اولین برد تاریخ تیم ملی فوتبال زنان ‌ایران برابر یک حریف اروپایی به‌دست آمد تا دستاوردی مهم در فیفادی ماه نوامبر به نام زنان فوتبال ‌ایران نوشته شود.
**در انتظار صعود چشمگیر در رنکینگ فیفا
تیم ملی فوتبال زنان ‌ایران فیفادی ماه نوامبر را با موفقیت و با کسب یک برد و یک تساوی به پایان برد و گفته می‌شود قرار است اردوی بعدی تیم ملی در ماه دسامبر برگزار شود و احتمالاً در آن مقطع زمانی خبری از برگزاری بازی دوستانه نخواهد بود و صرفاً اردوی آماده‎سازی و استعدادیابی برگزار خواهد شد و از ماه‌های آغازین سال 2023 فعالیت تیم ملی فوتبال زنان برای حضور موفق در مسابقات انتخابی المپیک 2024 وضعیت جدی‌تری به خود می‌گیرد.
ملی‌پوشان با برتری به‌دست آمده برابر بلاروس حالا این فرصت را دارند تا در سال 2022 در رتبه‌ای بالاتر از هفتادم جهان کار خود را به پایان ببرند. 9 دسامبر (18 آذر) آخرین رنکینگ فیفا در سال 2022 اعلام می‌شود که با توجه به یک برد و یک تساوی برابر بلاروس، تیم ملی زنان ‌ایران شانس صعود تا رتبه شصت‌وهفتم جهان را هم دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی