[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشتباهاتی که جام‌جهانی را از‌این استقلالی‌ها گرفت ، روزنامه شیراز نوین

مهر/ انتخاب‌های اشتباه سال‌هاست سرنوشت برخی بازیکنان را تغییر داده و بهترین فرصت‌ها را از آن‌ها گرفته است، اتفاقی که برای چند استقلالی رخ داد و منجر به از دست دادن جام‌جهانی قطر برای آن‌ها شد.
در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز بیست‌ودومین دوره جام جهانی، تیم ملی فوتبال ‌ایران با تمام قوا و با هدایت یک کهنه کار باتجربه به اسم کارلوس کی روش، عزم خود را برای رقابتی سخت با آمریکا، انگلستان و ولز جزم کرده تا بهترین نتایج را در ششمین دوره حضورش در جام جهانی کسب کند.
ترانسفر و حضور در لیگ‌های خارجی پس از ملی پوش شدن، بزرگ‌ترین آرزو و هدف فوتبالیست‌های ‌ایرانی است و خیلی از همین فوتبالیست‌ها لژیونر شدن را راهی برای زودتر رسیدن به پیراهن تیم ملی می‌دانند. بسیاری از فوتبالیست‌ها در کنار اهداف مالی، پیشرفت در فوتبال و سرانجام رسیدن به پیراهن تیم ملی را از عواملی می‌دانند که آ‌ن‌ها را نسبت به حضور در لیگ‌های معتبر خارجی ترغیب و تشویق می‌کند.
با ‌اینکه در گذشته و حال کم نبودند لژیونرهای موفقی که تجربه سال‌ها حضور در فوتبال اروپا و یا لیگ‌های کشورهای اطراف را دارند و به اهدافی که برای خود ترسیم کرده هم رسیده‌اند، اما به موازات آن‌ها کم هم نیستند تعداد فوتبالیست‌هایی که تنها به مقاصد مالی خود رسیده و در قبال آن پیشرفت در فوتبال و نهایتاً رسیدن به پیراهن تیم ملی را از دست داده‌اند.
در سنوات گذشته در تیم استقلال هم بوده‌اند بازیکنانی که به هوای پیشرفت و محکم کاری حضورشان در تیم ملی راهی لیگ‌های خارجی شدند، اما ‌این رفتار آن‌ها نتیجه عکس داشت و همان جایگاه سابق‌شان را هم در تیم ملی از دست داده‌اند؛ و حالا که تیم ملی در آستانه اعزام به جام جهانی است، چه بسا تعدادی از آن‌ها که ظرفیت حضور در تیم ملی را داشتند، اگر زمان به عقب بازگردد در تصمیم‌شان مبنی بر خروج از تیم باشگاهی‌شان تجدید نظر نمایند.
غیبت باور نکردنی در جام جهانی
شاید در رأس ‌این نفرات بتوان از مهدی قائدی نام برد، فوتبالیست توانمند و بوشهری که پس از عبور از حواشی متعدد زندگی فوتبالی و شخصی، در استقلال به بلوغ رسید و اوج فوتبالش را تجربه کرد. همین فوتبال چشم‌نواز در کنار آمارهای فوق‌العاده گلزنی و پاس گل‌های او بود که تیم‌های عربی را برای به خدمت گرفتن او وسوسه کرد تا ‌این فوتبالیست هوایی شده و سرانجام سر از لیگ امارات در آورد.
قائدی که به پاس پیشرفت شگرف خود در فوتبال جایگاه خوبی در تیم ملی به دست آورده بود و پیش بینی می‌شد یکی از ستاره‌های ‌ایران در جام جهانی قطر باشد، با چنان پسرفت شگرفی در فوتبال مواجه شد که نه تنها با درب خروجی تیم شباب الاهلی روبه‌رو و ناچار به بازگشت به استقلال شد، بلکه تیم ملی و البته جام جهانی را از دست داد.
قائدی که می‌توانست یکی از چهره‌های شاخص تیم ملی ‌ایران در جام جهانی باشد و فرصت ترانسفر به لیگ‌های اروپایی را برای خود ‌ایجاد کند، با آن تصمیم اشتباه پیشرفتش در فوتبال را عقب انداخت و جام جهانی را قربانی تصمیم احساسی کرد که اطرافیانش هم در شکل‌گیری آن نقش داشتند.
بازیکنی که قرار بود پدیده جام جهانی شود!
یکی دیگر از قربانیان پدیده ترانسفر را می‌توان امیر حسین حسین زاده دانست، بازیکن جوانی که از تیم سقوط کرده سایپا به استقلال پیوست و ابتدا از او با عنوان جانشین قائدی یاد می‌شد و‌ این بازیکن با درخشش خود در تیم استقلال نه تنها با ۱۰ گل در یک فصل دومین گلزن برتر و بهترین گلزن بدون احتساب ضربات پنالتی در‌ این تیم شد، بلکه به تیم ملی هم راه یافت.
حسین زاده که برخی رسانه‌های خارجی از او به عنوان پدیده احتمالی جام جهانی یاد کردند هم توسط اطرافیانش که برای حضور در تیم شارلوا وسوسه شد و سرانجام هم پس از یک فصل حضور در تیم استقلال قید حضور در فوتبال ‌ایران را زد. اما ‌این جدایی هم برای حسین زاده خوش یمن نبود تا بازیکنی که می‌توانست یکی از پدیده‌های جام جهانی باشد، حتی حضور در ‌این آوردگاه را هم از دست بدهد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی