[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شمشیربازی فارس رو به توسعه است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
رئیس فدراسیون شمشیربازی اعتقاد دارد که این رشته در استان فارس در حال توسعه است اما نیاز به فراهم شدن زیرساخت توسط متولیان ورزش استان دارد.
علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با شبکه استانی فارس، در خصوص مسائل مختلف این رشته ورزشی صحبت کرد. وی گفت: استان فارس همواره در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادهای خوبی داشته و به طور کلی وضعیت خوبی در کشور دارد. با تلاش‌هایی هم که دوستان ما در هیئت فارس، آقایان خیراندیش و فرزانه انجام داده‌اند، اخیراً شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم.
وی افزود: در بحث آموزش و استعدادیابی، هیئت فارس عملکرد خوبی داشته و در خصوص اعزام ورزشکاران به مسابقات برون استانی، همکاری لازم را با فدراسیون داشته‌اند. به طور کلی هیئت شمشیربازی استان فارس جزو هیئت‌های رو به رشد است و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک،  قهرمان‌هایی از استان فارس به تیم ملی هم برسند؛ همان طور که در گذشته به خصوص در اسلحه سابر، قهرمان‌های خوبی از ورزش فارس داشته‌ایم.
پورسلمان که در پاییز همین امسال هدایت فدراسیون شمشیربازی را به عهده گرفته، درباره معضل زیرساخت‌ها و امکانات در استان فارس گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها و در اختیارگذاشتن سالن‌های ورزشی شمشیربازی، یکی از خواسته‌های ما است. فراهم کردن این زیرساخت‌ها، البته به عهده ادارات کل ورزش و جوانان استان‌هاست. ما فقط در بحث تجهیزات می‌توانیم به هیئت‌ها کمک کنیم و تا جایی هم که از دستمان بیاید، در این زمینه تلاش می‌کنیم. 
متولی ورزش شمشیربازی کشور ادامه داد: با وجود مدت کمی‌که مسئولیت فدراسیون را به عهده دارم، تلاش کردم و مبلغ خوبی را به حساب هیئت‌های استانی واریز کردم. اما اساس کمک به هیئت‌ها در اختیار اداره ورزش است. خود من، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هستم و این مسائل را به خوبی درک می‌کنم.
وی گفت: استان فارس جزو استان‌هایی است که در رده استان‌های رو به توسعه ما قرار دارد و شاهد زحمات دوستانمان در هیئت استان هستیم. به همین دلیل، اخیراً کد دوره مدرسی و آموزش مربیان را برای استان فارس اخذ کردم و ان‌شاالله دوره خوبی را در استان فارس برگزار خواهیم کرد. هزینه اعزام مدرس نیز به عهده فدراسیون خواهد بود و فقط مکان برگزاری کلاس را باید خود استان تقبل کند. به طور کلی هر نوع ابزاری که بتواند به استان‌ها کمک کند و قراردادن هیئت‌ها در رأس تصمیم گیری‌های فدراسیون، مد نظر ماست.
علیرضا پورسلمان ادامه داد: در چندسال گذشته، مسابقات شمشیربازی کشور تقریباً تعطیل شده بود اما در همین مدت کوتاهی که ما آمدیم، تقریباً تمام مسابقات را دوباره احیا و راه‌اندازی کردیم. برای اضافه کردن تجهیزات به رشته شمشیربازی، نیاز به فراهم شدن تسهیلات لازم داریم. اخیراً هم یک شرکت تعاونی را به اتفاق هیئت‌های استانی شکل دادیم که بودجه اختصاصی به این شرکت اختصاص می‌دهیم تا بتواند تجهیزات لازم را خریداری کند و در اختیار هیئت‌ها قرار دهد. خود هیئت فارس هم توانسته تجهیزات خوبی را تهیه کند و ما هم تا جایی که از دستمان بربیاید، به این هیئت کمک خواهیم کرد.
به گزارش شیرازنوین، خیراندیش رئیس هیئت شمشیربازی فارس هفته گذشته در خصوص کمبود زیرساخت‌های شمشیربازی در استان فارس گفته بود: متولی ورزش، اداره کل ورزش و جوانان استان است و متأسفانه هیئت شمشیر بازی حتی یک سانتی‌متر از فضاهای ورزشی مربوط به اداره کل را در اختیار ندارد. با آمدن آقای صفرپور، تلاش‌هایی شده و قول‌هایی داده‌اند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. ما هر چه سالن داریم، متعلق به ارتش است. اگر متولیان امر، نه فقط اداره ورزش، شهرداری یا سایر ارگان‌ها، بتوانند یک فضای خوب در اختیار شمشیربازی قرار بدهند که ما بتوانیم میزبانی‌های خوبی را بگیریم، اتفاقات خیلی بهتری برای این رشته رخ می‌دهد. می‌خواهیم یک تورنمنت جهانی به اسم شیراز داشته باشیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی