[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تسهیلات سیل در حال پرداخت است ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:
تسهیلات سیل در حال پرداخت است 

آسیب‌دیدگان سیل مردادماه ۱۴۰۱ در شهرستان کوار در حال دریافت تسهیلات هستند 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تسهیلات آسیب‌دیدگان سیل مردادماه ۱۴۰۱ در شهرستان کوار بر اساس مصوبه دولت اکنون در حال پرداخت است. خلیل عبدالهی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک بانک‌های استان مشغول پرداخت وام به آسیب‌دیدگان و خسارت‌دیدگان سیل شهرستان کوار هستند. در بحث بازسازی منازل مسکونی به روستاییان خسارت دیده تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی با سود چهار درصد به علاوه ۵۰میلیون تومان بلاعوض و در شهرها نیز تسهیلات ۲۵۰میلیون تومانی با سود پنج درصد و ۵۰میلیون تومان نیز بلاعوض در حال پرداخت است.
او اظهار داشت: همچنین در بحث تعمیرات منازل مسکونی آسیب دیده ۳۰میلیون تومان وام تعمیرات و ۲۰میلیون تومان به شکل بلاعوض پرداخت می‌شود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در زمینه کشاورزی نیز بر اساس مصوبه دولت به میزان خسارت وارد شده باید به کشاورزان آسیب دیده تسهیلات پرداخت شود که تاکنون با وجود پیگیری‌های صورت گرفته به مرحله پرداخت نرسیده و جلساتی در حال برگزاری است که میزان تسهیلات پرداختی به کشاورزان مشخص شود.
عبدالهی اضافه کرد: عمده خسارت‌ها در روستاها مربوط به حوزه مسکن بوده و اقداماتی نیز در زمینه بازسازی جاده‌های بین مزارع و قنات‌ها و چاه‌هایی که دچار آسیب شده اقداماتی انجام شده و اعتبار مورد نیاز در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته تا خسارت‌های این بخش‌ها جبران شود.
در جریان سیل ششم مرداد امسال، بنا به گفته مسئولان جهاد کشاورزی استان به ۷۵۰ هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان کوار خسارت ۲۸۰میلیارد ریالی وارد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی