[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تخصیص ۱۱هزار هکتار به کشت جو در فسا، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از پایان عملیات کاشت جو در سطح 11300 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا، ناصر انصاری تصریح کرد: 5900 هکتار از این اراضی به کشت جو آبی و 5400 هکتار آن به کشت جو دیم اختصاص یافته است که کشت این محصول در اواخر دی ماه به پایان رسید. او ابراز کرد: پیش بینی می‌شود 25هزار تن محصول در اردیبهشت و خرداد ماه آینده از این مزارع برداشت شود. وی افزود: بیش از 60 درصد کاشت محصول جو به صورت کاملاً مکانیزه به وسیله 85 دستگاه کارنده و 12 دستگاه کمبینات، از اواخر مهرماه شروع شد و در اواخر دی ماه به پایان رسید.
به گفته وی، مهم‌ترین ارقام کشت شده در شهرستان شامل نیمروز، ریحانه و نوروز است. این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه 5200 هکتار از جو دیم در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها کشت گردیده است، افزود: در این طرح از اراضی دیم موجود در روستاها برای کشت محصولات مهم و استراتژیک نظیر گندم، جو و دانه‌های روغنی در راستای کمک به تأمین امنیت غذایی 
استفاده می‌شود.
وی ابراز کرد: در راستای اجرای این طرح، برنامه‌های حمایتی و تشویقی از جمله ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهادها از جمله سم و بذر و تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به کشاورزان اعطا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی