[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راه حل پیشنهادی متخصصان تغذیه پس از پرخوری، روزنامه شیراز نوین

برای برخی از ما پیش آمده که بعد از پرخوری حس پشیمانی داشته‌ایم در حالی که راهکار‌های ساده‌ای وجود دارد که حس منفی بعد از پرخوری را از بین می‌برد.
به گزارش نمناک، هیچ کس نیست که از غذا خوردن بدش بیاید، مخصوصاً اگر غذای مورد علاقه را جلوی‌مان بگذارند و قرار باشد آن را بخوریم. احتمالاً گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که نباید زیاده‌روی کنیم. در ‌این قسمت از تناسب اندام نمناک قصد داریم به شما توضیح دهیم که اگر در مصرف غذایی زیاده‌‌روی کردید، بعد از آن دقیقاً باید چه کار کنید؟
وعده بعدی را نادیده نگیرید
احتمالاً با خودتان فکر می‌کنید حال که در غذا خوردن زیاده روی کردم، بهتر است که دیگر روزه بگیرم و وعده بعدی را هرگز نخورم و به طور کامل آن را حذف کنم تا با نخوردن جبران کنم؛ اما انجام‌ این کار باعث می‌شود که دفعه بعد بیشتر تمایل به پرخوری پیدا کنید، پس بهتر است که وعده بعدی را هم بخورید اما به مقدار کم.
وعده دوم را سالم تهیه کنید
اگر بیش از حد پر خوری کردید، وعده دوم را هم استفاده کنید اما به شرطی که یک وعده غذایی سالم تهیه ببینید که هم شما را سیر کند و هم ضرر و آسیب به بدن‌تان نرساند.
برای جبران؛ خیلی سنگین ورزش نکنید
شاید فکر کنید که بهتر است هر چه سریع‌تر کالری ‌سوزی انجام دهم و حرکات هوازی را با سرعت به انجام برسانم تا وزن کم کنم و‌ این پرخوری را جبران کنم؛ اما با انجام‌ این کار احتمالاً معده‌تان آسیب می‌بیند، پس بهتر است که در ورزش‌تان زیاده‌روی نداشته باشید.
کمی ‌پیاده روی کنید
حال که غذا زیاد خورده‌اید، به جای ورزش سنگین بهتر است یک پیاده روی معمولی داشته باشید‌. پیاده روی خیلی شما را گرسنه نمی‌کند، از طرفی یک ورزش مناسب هم هست که باعث می‌شود سطح استرس‌تان کاهش پیدا کند، حالتان بهتر شود و کالری سوزی سبکی هم داشته باشید.
به دنبال سم زدایی نباشید
در چنین حالتی بسیاری از افراد به سراغ مایعات سم‌زدا می‌روند تا هر چه را که خورده بودند؛ بشویند و دفع کنند اما در چنین مواقعی بهتر است که ‌این کار را نکنید و خیلی از راهکار‌های عجیب و غریب استفاده نکنید و اجازه دهید که همه چیز روال طبیعی خودش را طی کند.
آب بنوشید
به جای خوردن نوشیدنی‌های عجیب و غریب؛ فقط کافی است که آب بنوشید. آب باعث می‌شود که سدیم اضافه از بدن شما دفع شود اما در آب خوردن هم نباید زیاده روی کنید و همه چیز را در حد تعادل نگه دارید.
خودتان را سرزنش نکنید
بسیاری از افراد بعد از ‌این که کار اشتباهی را انجام می‌دهند، با سرزنش کردن خودشان می‌خواهند خود را تنبیه کنند اما انجام‌ این کار حس منفی به شما می‌دهد و باعث می‌شود به کار اشتباهی که انجام داده‌اید دامن بزنید و نتایج بدتری بگیرید. بهتر است که خیلی راحت ‌این قضیه را فراموش کنید و آن را یک اشتباه طبیعی بدانید که ممکن است هر کسی مرتکب شود.
به آماده کردن وعده بعدی فکر کنید
شاید برایتان سخت باشد اما اکنون باید به ‌این فکر کنید که وعده بعدی را چگونه لذت بخش آماده کنید؛ به شرطی که سیر کننده و سالم باشد. از سبزیجات و موادی که حاوی فیبر و پروتئین هستند هم استفاده کنید، به عنوان مثال می‌توانید سالمون و کمی ‌اسپاگتی هم میل کنید و لذت ببرید.
چرا گاهی اوقات زیاده روی و پرخوری می‌کنیم؟
دلیل زیاده روی ‌این است که به غذایی خیلی علاقه دارید یا احتمالاً در رژیم هستید، گرسنگی زیادی را تحمل کرده و تمایل زیادی به غذا خوردن پیدا می‌کنید. معمولاً ‌این اتفاق در مورد خوردن کلوچه، کیک، غذا‌های سرخ کردنی، پیتزا و بستنی بیشتر می‌افتد؛ زیرا غذا‌های وسوسه کننده‌تری هستند. در کل هر چه غذا برای شما خوشمزه‌تر باشد، احتمالاً بیشتر در آن زیاده روی می‌کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی