[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هفته نوزدهم لیگ یک فجر-خیبر؛ نبرد شش امتیازی در لرستان، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
هر دو تیم مدعی هستند. هر دو تیم از نام‌های معروف و محبوب به شمار می‌روند. یکی در سودای بازگشت به لیگ برتر و دیگری در آرزوی یک بار تجربه کردنِ بازی در بالاترین سطح فوتبال ایران.
خیبر تنها یک بازی شاخص در تاریخ فوتبال ایران دارد. سه‌شنبه 31 تیر 1365 روزی فراموش نشدنی در تاریخ استان لرستان بود. پرسپولیس، تیم ابرقدرت آن سال‌ها با بازیکنان ملی‌ پوشی چون علی پروین، شاهرخ بیانی، مرتضی فنونی‌زاده، محمد مایلی کهن، ضیاءعربشاهی، محمد پنجعلی، فرشاد پیوس، فریبرز مرادی، ناصر محمدخانی و حمید درخشان برای برگزاری مسابقه دور سوم جام حذفی به خرم آباد رفته بود و در برابر 20 هزار تماشاگر با شوتی سنگین از فاصله‌ای 30 متری توسط پای چپِ رضا محمدی اصل، مغلوب خیبر خرم آباد شد.
خیبر آن سال تا فینال هم پیش رفت و آنجا با دو گل مغلوب هم‌بازی‌های مرحوم سیروس قایقران در تیم ملوان بندرانزلی شد.
فجر هم خاطرات خوشی از جام حذفی دارد و سه بار به فینال این رقابت‌ها راه یافته. اما ماهیت مسابقات حذفی با رقابت‌های لیگ، کاملاً متفاوت است و می‌شود گفت هیچ شباهتی به یکدیگر ندارد.
به همین دلیل است که فینالیست جام حذفی سال 65 در تمام تاریخ خود حتی یک بار حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور را تجربه نکرده و اگر امسال بتواند به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند، رؤیای تمام خرم آبادی را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.
خیبر تا پایان هفته هجدهم، 26 امتیاز کسب کرده و در رتبه ششم جدول قرار دارد. اما فاصله‌اش با فجر رده دومی، آن قدر کم است که همین امروز می‌تواند جایش را با نماینده شیراز عوض کند! خیبر تفاضل گل مثبت 9 دارد و با هر نتیجه‌ای فجر را شکست دهد، با 29 امتیاز و تفاضل گل بهتر، بالاتر از این تیم قرار می‌گیرد.
فجر هم در بازی‌های رودررو مقابل خیبر، وضعیت جالبی  نداشته. این دو تیم در شش سال اخیر پنج بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که هیچ گاه فجر نتوانسته پیروز این دیدارها باشد. بازی رفت سال 95 در اوج بحران فجری‌ها، با یک گل در حافظیه به سود خیبر به پایان رسید و 4 دیدار بعدی هم با تساوی پایان یافته است؛ از جمله دیدار رفت همین امسال که  روز یازدهم شهریورماه در شیراز با تساوی یک - یک به پایان رسید.
اما فجر پس از تعطیلات تیم خوبی نشان داده و پس از بازی جسورانه مقابل نساجی در جام حذفی، توانست نماینده اصفهان را در لیگ یک شکست دهد. این پیروزی باعث شد تا فجر پس از چند هفته، دوباره به منطقه صعود بازگردد. اگرچه فعلاً رسیدن به شمس آذر صدرنشین، دشوار است اما اولویت فجر، حفظ همین رتبه دومی ‌است. شاگردان رجب‌زاده می‌دانند که حتی تساوی هم ممکن است جایگاهشان را به خطر بیاندازد.
استقلال خوزستان و سایپا منتظر لغزش فجری‌ها هستند تا با کسب پیروزی، به رتبه دوم برسند. پارس جنوبی جم و مس شهربابک نیز دیگر تیم‌هایی هستند که فاصله اندکی با منطقه صعود دارند و وضعیت صعود را به شدت پیچیده کرده‌اند.
در نخستین بازی این هفته، تیم ون پارس اصفهان دیروز مقابل شهرداری همدان به برتری قاطعی دست یافت. این تیم که هفته گذشته مغلوب فجر شده بود، این بار در زمین خود با سه گل پیروز شد و با 23 امتیاز به رتبه هشتم جدول صعود کرد.
سایر دیدارهای این هفته، از جمله دیدار فجرشهیدسپاسی و خیبر خرم آباد، رأس ساعت 14 امروز آغاز خواهند شد. ورزشگاه تختی شهر خرم آباد، میزبان مسابقه خیبر و فجر است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی