[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

نخستین برگزار کننده لیگ برتر کبدی در کشور هستیم باید مجوز لژیونر شدن بانوان را کسب کنیم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
متولی کبدی استان می‌گوید قرارداد بازیکنان این تیم که در لیگ ایران شرکت می‌کنند، کمتر از یک میلیون تومان است! او همچنین وعده می‌دهد که لیگ برتر کبدی استان فارس را به‌زودی کلید خواهد زد، یعنی برای نخستین بار در کشور، یک استان اقدام به برگزاری مسابقات لیگ کبدی می‌کند!
عباس رضایی با اشاره به اینکه رشته کبدی در دوره کرونا به طور مطلق تعطیل شده، افزود: حالا دیگر به لطف خدا چرخ کبدی به نحو احسن راه افتاده است. قرار بود سال ۲۰۲۲ میلادی مسابقات قهرمانی آسیا هم در چین برگزار شود که به تعویق افتاد و حالا اردوهای تیم‌های ملی تشکیل شده و دو تیم بانوان و آقایان ما برای تکرار قهرمانی در آسیا، آماده می‌شوند. از استان فارس نیز در تیم ملی بانوان یک نماینده به نام سعیده جعفری داریم.
وی ادامه داد: برای استان هم برنامه‌ریزی کردیم که ان‌شاالله امسال در بهمن‌ماه اولین دوره لیگ استان فارس در هر دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار کنیم که این در ایران سابقه نداشته. کار آسانی هم نیست اما با همکاری فدراسیون و اداره ورزش این کار را انجام می‌دهیم و شهرستان‌هایی هم تاکنون برای حضور در این مسابقات، استقبال کرده‌اند.
رضایی که بیش از شش سال است در رأس کبدی استان قرار دارد، در پاسخ به این سؤال که «آیا مشکلات مالی هیئت حل شده که به فکر برگزاری مسابقات لیگ افتاده‌اید؟» پاسخ داد: به هیچ عنوان مشکلات مالی ما حل نشده. با این وجود نمی‌گوییم که نمی‌توان هیچ کاری انجام داد. اگر بتوانیم خلاف جهت آب شنا کنیم، کار خاصی را انجام دادیم. اصلاً مشکلات مالی ما حل نشده و مانند خیلی از هیئت‌ها و رشته‌های دیگر، مشکلات زیادی داریم اما با توکل به خدا حرکت می‌کنیم و خدا هم کمک می‌کند. همین که بتوانیم این لیگ را برگزار کنیم، کار سخت و بزرگی را انجام داده‌ایم.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون کبدی افزود: هفته گذشته قرارداد و جزئیات کار امضا شد که ایران میزبان دومین دوره رقابت‌های جوانان جهان باشد.  فعلاً ۱۷ کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که البته ما از استان فارس بازیکنی در این تیم نداریم. دو بازیکن داشتیم که یکی از آن‌ها آسیب دید و دیگری هم به خاطر پاندمی‌کرونا، الان شرایط سنی‌اش جوری شده که باید برود در رده بزرگ‌سالان بازی کند و متأسفانه این فرصت را از دست داد.
وی درباره شهرستان‌های فعال و تیم‌هایی که قرار است در مسابقات لیگ شرکت کنند، اظهار داشت: لارستان، استهبان، نی‌ریز، داراب، سپیدان و شیراز تا کنون اعلام آمادگی کرده‌اند. مرودشت هم دارد تمام تلاش خود را می‌کند اما می‌دانید که شرکت کردن در مسابقات لیگ، سخت است. هزینه تیم‌ها با خودشان است. یعنی همین هزینه ایاب و ذهاب و حداقل‌ها را اگر بخواهیم از خود بچه‌ها جمع کنیم، کمی ‌دچار مشکل می‌شوند. خدا می‌داند که داریم تمام تلاشمان را می‌کنیم و شخصاً به خیلی از دوستانم هم رو زده‌ام بیایند حداقل‌ها را کمک کنند. تا الان هفت تیم در بخش خانم‌ها و شش تیم در بخش آقایان ثبت نام کردند که برای شروع خیلی خوب است. همین که این کار را شروع کنیم، بعد‌ها اتفاقات بهتری هم می‌افتد، ضمن اینکه امسال یکی از زحمتکشان استان فارس در رشته کبدی را به دلیل حادثه‌ای از دست دادیم. آقای محمد کشاورزی که امسال لیگ را به نام بزرگداشت ایشان برگزار خواهیم کرد و در حین برگزاری رقابت‌ها هم حتماً از خانواده محترم جانبازان و شهدا تقدیر خواهیم کرد. این اصل بر ما واجب است. وی درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان نیز گفت: در بحث آموزش امسال دو کارگاه آموزشی برای معلمان آموزش و پرورش استان داشتیم و در اسفندماه هم می‌خواهیم میزبانی یک دوره کلاس مربیگری برای جنوب کشور دریافت کنیم. رضایی جایگاه کبدی فارس در کشور را نامطلوب توصیف می‌کند و می‌گوید: متأسفانه جایگاه خوبی نداریم. تعطیل شدن به خاطر کرونا خیلی روی ما تأثیر منفی گذاشت. ما  دو سال در لیگ برتر کشور سوم شده بودیم، بهترین بازیکنان ایران را به شیراز آوردیم و مربی تیم ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا آوردیم که بشود مربی تیم استان فارس. این خیلی روی کیفیت کار بچه‌ها تأثیر مثبت گذاشت و لِوِل کار ما را بالا برد. اما متأسفانه قراردادها خیلی ناچیز است و حمایتی از بچه‌های کبدی استان نمی‌شود.  قرارداد بازیکنان ما ۵۰۰ هزار تومان یا نهایتاً یک میلیون تومان بود، آن هم فقط برای اینکه قرارداد در سازمان ثبت شود!  توقع همین را هم نداشتند. الان چهار اعزام داشتیم در مسابقات قهرمانی کشور که هر اعزام حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد. متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم اسپانسرهایی را بیاوریم که بیایند در کنار تیم‌ها قرار بگیرند و شرایط مالی را به آن حداقلی که لازم است برسانند. اگر این اتفاق بیفتد خیلی تأثیرگذار است. وی درباره جایگاه ویژه کبدی در ورزش کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران، در یک روز به فاصله دو ساعت، دو تیم آقایان و بانوان در بازی‌های آسیایی طلا گرفتند. در هیچ رشته دیگری طلای بانوان نداشتیم. این نشانگر این است که هم پتانسیل بالایی داریم و هم اینکه می‌شود با اندکی حمایت، افتخارات بسیار بیشتری کسب کرد. چندین بازیکن ملی پوش ما در بخش آقایان، در لیگ معتبر هندوستان بازی می‌کنند که معتبرترین لیگ دنیاست.  امیدواریم بتوانیم مجوز لازم را از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بگیریم که خانم‌های ما هم بتوانند در لیگ هند بازی کنند که خیلی می‌تواند کیفیت کار ما را بالا ببرد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی