[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

ریزش ارز، طلا را از سکه انداخت ، روزنامه شیراز نوین

بررسی قیمت آزاد ارز حاکی از آن است که قیمت دلار و یورو در بازار ریزشی شد 
ریزش ارز، طلا را از سکه انداخت 

سکه ۲.۵میلیون تومان افت قیمت پیدا کرد؛ عرضه پنج‌هزار یورو به متقاضیان و حذف دلار توافقی

نرخ ارز از روز سه‌شنبه و اجرای سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی، حدود دوهزار تومان کاهش یافت و این ریزش قیمت‌ها بازار طلا را نیز تحت الشعاع قرار داد و سکه ۲.۵میلیون تومان افت قیمت داشت. به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، طی دو روز گذشته شاهد ریزش نرخ ارز در بازار بودیم. این کاهش قابل توجه قیمت‌ها در راستای اجرای سیاست تثبیت قیمت ارز در بازار است.سیاست‌های جدید بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز از روز سه‌شنبه کلید خورد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، از روز چهارم بهمن ماه سقف فروش ارز به متقاضیان عادی و برای مصارف خدماتی توسط صرافی‌ها که پیش از این ۲هزار یورو بود، به پنج‌هزار یورو افزایش یافت.
بر اساس طرح جدید بانک مرکزی، صرافی‌های بانکی در معاملات خود ملزم به رعایت هیچ قید و شرطی نیستند و بدون محدودیت می‌توانند ارز خرید و فروش کنند. همچنین در طرح جدید متقاضیان دریافت ارز الزامی به ثبت نام برای دریافت ارز ندارند و چنانچه پیش از این ارز سهمیه ۲هزار دلاری را دریافت نکرده باشند، می‌توانند پنج‌هزار یورو ارز از صرافی‌ها خریداری کنند.
در ادامه اجرای نخستین گام برای تثبیت قیمت‌ها در بازار ارز، رئیس کل بانک مرکزی روز سه‌شنبه از حذف دلار توافقی خبر داد. همزمانی این دو اتفاق (عرضه پنج‌هزار یورو به متقاضیان و حذف دلار توافقی) بررسی قیمت آزاد ارز حاکی از این است که قیمت دلار و یورو در بازار با ریزش همراه بوده است. در حالی که طی روزهای گذشته قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد تا ۴۵ و ۴۶هزار تومان هم پیش رفته بود، دیروز و تا لحظه مخابره خبر نرخ این ارز در بازار آزاد برابر ۴۲هزار و ۲۲۵ تومان بود.
سیاست‌های تثبیتی بانک مرکزی در بازار ارز بر بازار سکه و طلا نیز تأثیرگذار بود. به این صورت که هر سکه بهار آزادی طرح جدید در ابتدای هفته وارد کانال ۲۵میلیون تومان شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا ۲میلیون و ۱۸۰هزار تومان رسید. دیروز چهارشنبه پنجم بهمن ماه، هر سکه طلای بهار آزادی طرح جدید کاهش ۲.۵میلیون تومانی و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۷۳هزار تومان افت قیمت داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی