[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جاعل امضای صاحب چک دستگیر شد ، روزنامه شیراز نوین

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری متهمی که با ربودن دسته چک و جعل امضای همسایه اش اقدام به صدور چک به نام وی کرده بود، خبر داد. 
سرهنگ «کاووس حبیبی» در گفت وگو با پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره شکواییه از سوی شهروندی مبنی بر اینکه مدتی قبل دسته چکش مفقود شده و پس از آن فردی با جعل امضای وی یک فقره چک به مبلغ 5میلیارد و 700 میلیون ریال متعلق به وی را به بانک برده و به دلیل عدم موجودی کافی برگشت خورده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری قرار گرفت. وی بیان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با بررسی دقیق اظهارات شاکی و تطبیق امضای وی و انجام اقدامات فنی، اطلاعاتی و علمی فردی که چک در اختیار وی بوده را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ حبیبی افزود: متهم پس از انتقال به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، در بازجویی‌های به عمل آمده بیان داشت که چک را از فرد دیگری در قبال انجام معامله ای دریافت کرده است که با انجام تحقیقات میدانی فرد مورد نظر نیز شناسایی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم همسایه شاکی بوده و در زمان عدم حضور شاکی در منزل اقدام به ورود به خانه وی کرده و دسته چک متعلق به شاکی را ربوده و اقدام به صدور چک با امضای وی کرده است.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: با روشن شدن ابعاد پنهان پرونده، متهمان در بازجویی‌های تکمیلی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به جرم ارتکابی اقرار کردند و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
سرهنگ حبیبی در پایان از شهروندان خواست تا اسناد و مدارک ملکی و مالی خود را درون گاوصندوق و در جایی امن در منزل نگهداری کنند تا مورد سرقت، جعل و سوءاستفاده قرار نگیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی