[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دانشگاه حضوری شد ، روزنامه شیراز نوین

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: با اتمام فرایند بازسازی و بهسازی فاز اول خوابگاه‌ها از ترم دوم سال جاری امکان حضور تمام دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ در دانشگاه فراهم شده است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، علی حفیظی اظهار کرد: دانشگاه شیراز قدمت بالایی دارد و خوابگاه‌های این دانشگاه هم به همین نسبت از قدمت بالایی برخوردار هستند. معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینکه دانشگاه شیراز ۲۴ باب خوابگاه دارد که متوسط عمر این خوابگاه‌ها ۳۵ سال است، گفت: قدیمی‌ترین خوابگاه‌های این دانشگاه دارای طول عمر ۵۵ سال است و جوان‌ترین خوابگاه ۱۱ سال عمر دارد. از مجموع ۲۴ خوابگاه دانشگاه شیراز، سه باب آن خوابگاه متأهلی و ۲۱ خوابگاه مجردی است. این خوابگاه‌ها با ظرفیت بهره‌برداری ۶هزار و ۵۰۰ دانشجو و ظرفیت استاندارد پنج‌هزار دانشجو راه‌اندازی شده‌اند. حفیظی بیان کرد: نزدیک ۱۱۰هزار مترمربع زیربنای این خوابگاه‌هاست که حدود ۷۰هزار مترمربع این خوابگاه‌ها نیاز به بازسازی دارد.
حفیظی با اشاره به اینکه طرح بازسازی کامل و اصولی خوابگاه‌های دانشگاه شیراز در آذرماه سال ۱۴۰۰ رقم خورد و این طرح در سه فاز تدوین شد، گفت: البته اقدامات مختلفی در زمینه بازسازی خوابگاه‌ها در طول سال‌های گذشته انجام شده بود، اما به واسطه سنگین بودن و حجم بالای کار و دشواری اسکان دادن تعداد بسیاری از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه در طول این سال‌ها بخش قابل توجهی از این خوابگاه‌ها دچار فرسودگی زیادی شده بود.
وی اضافه کرد: فاز اول این طرح را از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم و هشت خوابگاه را وارد فاز تعمیری، نوسازی و بازسازی کامل کردیم‌. البته در برخی خوابگاه‌ها هم بهسازی صورت گرفته است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینکه خوابگاه‌های این دانشگاه با متراژ ۲۰هزار مترمربع و بودجه حدود ۵۰میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ وارد فاز تعمیر شدند، گفت: ۶ پروژه از این هشت پروژه تا انتهای سال جاری به پایان می‌رسد و فاز دوم و سوم هم در صورت تأمین بودجه مورد نیاز از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود؛ بازسازی بلوک‌های بعدی خوابگاه‌ها نیز به مبلغ ۱۰۰میلیارد تومانی نیاز دارد که در تلاش هستیم با حمایت مسئولان استانی و ملی، فضای مناسبی را برای اسکان آینده سازان کشور فراهم کنیم.
وی اعلام کرد: امکان حضور اکثر دانشجویان دانشکده‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی، حقوق و علوم سیاسی، علوم، مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی، ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی می‌شود که در ترم گذشته به‌صورت غیرحضوری تحصیل کردند، در ترم آینده فراهم شده و آموزش این دسته از دانشجویان نیز به‌صورت حضوری رقم می‌خورد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز اظهار کرد: امیدواریم ظرف سه سال آینده حدود ۵۰هزار مترمربع باقی مانده از خوابگاه‌های دانشگاه شیراز به شکل کاملاً استاندارد و نوسازی شده در اختیار دانشجویان 
قرار گیرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی