[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سهمیه‌بندی آرد لغو شد ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان به تمرکز بیشتر مدیران در راستای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان موظف به برپایی منظم میزهای خدمت می‌باشند. وی از هزینه شدن مازاد درآمدهای استان در فارس خبر داد و افزود: برخی از مسائل استان را می‌توان از همین طریق حل کرد. دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه سه چهارم مصرف گاز کشور به مصارف خانگی اختصاص دارد، خواستار اصلاح الگوی مصرف و ارائه راهکارهای تشویقی به منظور تغییر تکنولوژی صنایع شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در شورای اداری استان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و اعیاد پرخیر و برکت این ماه و در پیش بودن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: بایست در راستای جهاد تبیین، اقداماتی که انجام شده است را صادقانه به مردم منتقل کنید. افزایش امید و اعتماد ملت به دولت و همچنین شکست دشمن در متهم کردن نظام به عدم کارآمدی و توسعه از نتایج جهاد تبیین است. ایران اسلامی امروز بعد از ۴۴ سال علی رغم همه فشارهایی که وجود دارد،‌ در راه رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند.
دکترایمانیه با تأکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید بدانند مدیون چه کسانی هستند، اظهار داشت: ما مدیران می‌بایست رفتار، گفتار و اقدامات را با اهداف انقلاب اسلامی و شهدای عزیز متناسب‌تر کنیم.
وی ضمن تشکر از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: مقایسه‌های کشوری، نشان دهنده موفقیت دستگاه‌های اجرایی استان و کسب رتبه‌های برتر ملی است که نمونه این موفقیت‌ها رتبه برتر اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ایجاد اشتغال است که به فارس اختصاص دارد.
استاندار فارس تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه اداری، شرعی، قانونی و اخلاقی دارند تا مسیر تحقق ایجاد یک‌میلیون شغل و احداث یک‌میلیون مسکن در کشور که از اهداف دولت سیزدهم است، هموار و محقق شود.
وی با بیان اینکه مولدسازی رقابت در کشور ایجاد می‌کند، اظهار داشت: دستگاه‌ها تلاش کنند املاک و مستغلات سازمان‌ها که در اولویت استفاده نیستند، با ایجاد ارزش افزوده و تغییر کاربری به فروش برسند و برای تکمیل پروژه‌های عمرانی همان دستگاه هزینه شود.
نماینده عالی دولت در فارس به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) در این نامه سفارش کرده اند که در دوران زمامداری، لحظاتی را بدون واسطه و مستقیم با مردم در ارتباط باشید؛ میز خدمت یکی از این مصادیق است. همه مدیران و مسئولان شهرستان‌های استان موظف به برپایی منظم میزهای خدمت هستند.
وی به سلسله نشست‌های مدیران پاسخ‌گو اشاره کرد و اظهار داشت: حضور رسانه‌ها در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی، در قالب مدیران پاسخ‌گو که توسط روابط عمومی استانداری فارس بنا شده، کار ارزشمند و مؤثری است و می‌بایست همچنان پرقدرت ادامه یابد.
استاندار فارس همچنین نسبت به پرداخت معوقات پرسنلی دستگاه‌ها در این ایام تأکید کرد و افزود: اتفاقات خوبی در فاصله بین دو جلسه شورای اداری استان حادث شده است؛ امیدواریم حداکثر تا اواسط بهار سال آینده عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز اتمام شود و نگرانی تأمین آب شهر شیراز در تابستان سال آینده 
به حداقل برسد.
وی به تلاش‌های شرکت آبفای استان و بسیج سازندگی اشاره و تصریح کرد: با تلاش‌های این عزیزان، امیدواریم عمده روستاهای استان برای سال ۱۴۰۲ با بحران و تنش‌های آبی مواجه نباشند.
دکتر ایمانیه ضمن تشکر از معاون گردشگری و مدیریت امور زائرین استانداری در خصوص کسب رتبه برتر کشوری در ایام نوروز و اربعین ۱۴۰۱، به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: فارس به میهمان نوازی مشهور است و مانند همیشه پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود؛ لیکن می‌بایست حرمت ماه مبارک رمضان نیز حفظ شود؛ چراکه طبیعتاً مسافران در روزه گرفتن معذوریت دارند. سازمان‌های مرتبط با هم افزایی نسبت به اتخاذ تدابیر خاص برای این ایام اقدام کنند. وی در ادامه بیان کرد: در تلاش هستیم برای نوروز پیش رو از آزادراه شیراز- اصفهان استفاده کنیم؛ امیدواریم با عنایت خدا و فعالیت‌های جهادی دستگاه‌های مرتبط بتوانیم به این مهم 
دست یابیم. 
استاندار فارس با بیان اینکه پیگیر سامان‌دهی غیرایرانی‌ها و اتباع مستقر در استان هستیم، اظهار داشت: این مسئله در کل کشور حاکم است که می‌بایست فرمانداران و مدیران ارشد و مسئولان هر فکر و پیشنهادی که عملیاتی باشد را جمع‌بندی کرده و به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ارائه دهند، تا بتوانیم در این مورد نیز در کشور موفق ظاهر شویم.
آغاز اجرای مرحله سوم مدیریت مصرف آرد و نان
نماینده عالی دولت در فارس به اجرای مرحله سوم طرح سامان‌دهی مدیریت مصرف آرد و نان اشاره کرد و افزود: در مرحله‌های قبل با تلاش‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی، دارایی و سازمان صمت استان، رتبه برتر کشور به استان اختصاص یافت که در جلسه استانداران با معاون اقتصادی وزیر کشور، اجرای مناسب این طرح در فارس به صورت الگو در کشور معرفی شد. در مرحله سوم این طرح سهمیه‌‌بندی آرد از نانوایی‌ها برداشته خواهد شد و ملاک تخصیص آرد خرید نان از نانوایی‌ها خواهد بود.
وی ادامه داد: سهمیه ای به نانوایی‌ها اختصاص داده می‌شود که این زحمتکشان متضرر نشوند؛ دولت، قبلاً ۱۵ درصد اضافه بر خرید مردم به سهمیه‌ آنان اضافه می‌کرده که در مرحله سوم به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین در این مرحله به فرمانداران اختیار داده شده تا سقف ۱۲ درصد سهمیه برای آنها منظور کنند که برای مواردی استفاده خواهد شد که نان باکیفیت و مرغوب طبخ شود و به هیچ وجه افزایش قیمت در این مرحله نخواهیم داشت. 
استاندار فارس به گلایه بحق مردم در خصوص کیفیت نان اشاره کرد و افزود: از ظرفیت‌های ۳۷درصدی این مرحله به منظور ترغیب نانوایی‌ها به طبخ نان باکیفیت استفاده شود.
عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر سلامت مردم تأکید کرد و اظهار داشت: علم ثابت کرده نان‌های بدون سبوس عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله سکته‌های قلبی و عروقی، دیابت و تعدادی از انواع سرطان است. وقتی سبوس جدا نشود، بسیاری از این عوارض کاسته می‌شود و جنبه محافظتی پیدا می‌کند که نقش مؤثری در تأمین سلامت مردم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه نانوایی‌ها اظهار می‌کنند در صورتی که سبوس گندم جدا نشود، زمان پخت افزایش می‌یابد و در نتیجه میزان فروش کاسته خواهد شد، تصریح کرد: حدود ۳۴۰۰ نانوایی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که ۵۰ نانوایی به پخت نان کامل در یک شیفت اقدام خواهند کرد؛ امیدواریم بتوانیم به مرور زمان افزودنی‌های مفید از جمله آهن، روی و فولیک اسید را نیز به آن 
اضافه کنیم.
بالغ بر ۹۰ درصد معتادان متجاهر سامان‌دهی شده‌اند
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تشکر از همه دستگاه‌هایی که در موضوع سامان‌دهی معتادان متجاهر تلاش کردند، اظهار داشت: با همکاری مؤثر نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو اردوگاه برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر در قالب اردوگاه‌های ماده ۱۶ تجهیز شده و در مدار استفاده قرار گرفته و قرار خواهد گرفت؛ دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌کنند بیش از ۹۰ درصد معتادان متجاهر سامان‌دهی شده‌اند؛ لذا بایست اطلاع‌رسانی گسترده صورت پذیرد تا در صورتی که هنوز این قبیل افراد در سطح شهر پراکنده هستند، نسبت به جمع آوری آنان اقدام شود.
استاندار فارس به تشکیل شورای راهبردی فضای مجازی استان هم اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران کل درگیر با این موضوع با ساختار مشخص در قالب شورای فضای مجازی استان در عرصه‌های آموزش و سواد رسانه ای، رصد، تولید و تحلیل محتوا و... گرد هم جمع شده اند که مورد تقدیر وزیر محترم کشور نیز قرار گرفت و به عنوان الگو به سایر استان‌ها نیز پیشنهاد شد.
وی از مدیران استانی خواست برای پیشبرد اهداف این شورا نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقای کمی و کیفی نتایج این شورا ارائه دهند.
نیازمند اصلاح الگوی مصرف گاز در مصارف خانگی هستیم
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه سه‌چهارم مصرف گاز به مصارف خانگی اختصاص دارد، خواستار اصلاح الگوی مصرف و ارائه راهکارهای تشویقی به منظور تغییر تکنولوژی صنایع شد و افزود: تأسیس، کشف و استخراج میادین جدید به منظور استفاده از انرژی‌های آب و برق و گاز پاسخ‌گوی مصارف فعلی نخواهد بود و می‌بایست اصلاح الگوی مصرف بنا به میانگین مصارف دنیا مورد توجه قرار گیرد.
عضو مجمع خیرین استان فارس به رونمایی از سامانه shirazmadad.ir هم اشاره کرد و گفت: هر خانواده و فردی که دارای اجناس اضافی می‌باشد، می‌تواند با ثبت در این سامانه که تحت نظارت شورای عالی خیرین استان فارس است، با حفظ حرمت، کرامت و شأن افراد، آن را به نیازمندان اهدا کند؛ به هر صورت که می‌توانید، در تشویق افراد برای این امر خیر تلاش کنید و در آن 
سهیم شوید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی