[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

ایستاده در غبارِ تکراری، روزنامه شیراز نوین

وضعیت نیمکت تیم ملی فوتبال ‌ایران در مبهم‌ترین حال خود قرار دارد و فدراسیون فوتبال مثل همیشه به وعده و وعید می‌پردازد و در عمل شاهد بالفعل شدن ادعاها نیستیم.
به گزارش فوتبال 360، سیزدهم آذرماه بود که کارلوس کی‌روش پس از چند روز تهران‌گردی و جلسه با مهدی تاج، تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد. خروج «مستر CQ» و شایعات بیرون آمده از جلسه نشان می‌داد که گویا ماجرای طرفین تمام شده است و نمی‌توان شانس چندانی برای تداوم ‌این همکاری قائل بود.
**بعد از کی‌روش، ‌ایرانی‌ها به صف شدند
همان زمان بود که شایعاتی مبنی بر سپرده شدن نیمکت تیم ملی فوتبال ‌ایران به یک مربی داخلی شنیده و همه‌گیر شد. نام‌هایی چون امیر قلعه‌نویی، علی دایی، جواد نکونام، یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی کنار یکدیگر ردیف شدند و به نظر می‌رسید سکاندار بعدی ملی‌پوشان یک سرمربی وطنی خواهد بود. مهدی تاج دست به کار شد و مذاکره‌ای را با جواد نکونام انجام داد اما سرمربی تیم فولاد خوزستان بازهم دست رد به سینه‌ آقای رئیس زد و اعلام کرد همچنان به حضور در فولاد و شرکت در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کند و قصد ندارد در‌ این برهه هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد. 
علی دایی و یحیی گل‌محمدی خیلی زود از بین گزینه‌ها کنار رفتند و اصلاً مذاکره‌ای با آن‌ها صورت نگرفت و مشخص شد که تا اطلاع ثانوی شرایط کار برای کاپیتان‌های اسبق تیم ملی فوتبال ‌ایران در تیم ملی فراهم نیست. فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی هم مدتی تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها بودند و حتی چند رسانه‌ اماراتی به انتخاب سرمربی‌ ایرانی الاتحاد کلباء پرداختند اما ماجرای آن‌ها پس از چند روز فروکش کرد و به دست فراموش سپرده شد.
**خارجی‌های نام‌آشنا بی‌نصیب نماندند
فدراسیون فوتبال در‌این مدت مدام به کاری که در آن تخصص دارد مشغول بود؛ وعده‌ و وعید‌ها ادامه پیدا کرد. اتفاقی تکراری و لوث شده که گویی تمامی ‌ندارد و از رئیسی به رئیس دیگر منتقل می‌شود و قرار نیست نقطه‌ پایانی داشته باشد! شایعات ادامه پیدا کرد و بازهم نام‌ مربیان خارجی و آشنا شنیده شدند. صحبت از هروه رنار، سرمربی تیم ملی عربستان و برانکو‌ ایوانکوویچ، سکاندار تیم ملی عمان و سرمربی اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس بود. ماجرای ‌این 2 نفر هم مطابق انتظار به نتیجه‌ نرسید. فدراسیون فوتبال عمان از ادامه‌ همکاری با سرمربی کهنه‌کار خود خبر داد و برانکو هم اعلام کرد به قراردادش پایبند است. 
داستان رنار هم در نطفه خفه شد. سرمربی موفق عربستان هنوز با مسئولان فدراسیون فوتبال ‌این کشور برای ادامه‌ همکاری به توافق کامل نرسیده و از طرفی از نیس پیشنهاد دارد. ‌این تیم فرانسوی بعد از برکناری لوسین فاوره به دنبال استخدام جایگزین است اما دیدیه دیگارد، سرمربی موقت نیس توانست در اولین بازی تیمش را به برد 6 بر یک برساند و ممکن است قراردادش قطعی شود. علی ‌ایحال بعید به نظر می‌رسد رنار علاقه‌ای به حضور در تیم ملی فوتبال ‌ایران داشته باشد چرا که در عربستان می‌تواند از لحاظ مالی بیشتر اقناع شود و با آن‌ها شانس بیشتری در جام ملت‌های آسیا داشته باشد
**مهدی تاج هیچ، مهدی تاج نگاه
مهدی تاج در آخرین نشست هیئت رئیسه اشاره‌ای به ماجرای سرمربی تیم ملی نداشت و گزینه‌ مشخصی را به اعضا معرفی نکرد. از طرفی صحبت‌های وزیر ورزش نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد گزینه‌ای که در حال حاضر تحت قرارداد یک باشگاه است، مورد توجه فدراسیون قرار گرفته است.  
**خداحافظی احتمالی با فیفا‌دی فروردین
علی ‌ایحال مخالفت سجادی با انتخاب سرمربی موقت ممکن است به بهای از دست رفتن فیفا‌دی فروردین‌ماه‌ شود، بازی‌هایی که می‌توانست در صورت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فرصتی عالی برای آشنایی با فضای جدید باشد. فراموش نکنیم که مسابقات جام ملت‌های آسیا کمتر از یک سال دیگر برگزار می‌شود و باتوجه به برنامه‌ فشرده‌ باشگاهی، فیفا‌دی‌های پرتعدادی در پیش نیست و نفر جدید کار سختی برای شناختن بازیکنان و پیاده‌سازی برنامه‌هایش دارد. 
**تیم ملی اسیر دژاوو؟
نزدیک به 2 ماه از سومین و آخرین بازی تیم ملی در جام جهانی مقابل آمریکا می‌گذرد. جام بیست‌ودوم، حدود 40 روز پیش به پایان رسید و خیلی از تیم‌های حاضر در قطر تکلیف نیمکت خود را مشخص کرده‌اند اما اوضاع نیمکت تیم ملی فوتبال ‌ایران غبارآلود و مبهم است. فضایی آکنده از فیک‌نیوز و آغشته به بی‌اعتمادی و بی‌خیالی که نگرانی‌ها را بیش از پیش می‌کند. شایعاتی نخ‌نما که بارها شنیده شده و بدون ‌اینکه اظهار نظر قاطعی درباره‌اش صورت بگیرد بایگانی می‌شوند و ممکن است هر لحظه از بایگانی خارج شوند و اذهان را سرگرم خود کنند. ممکن است اتفاق چهار سال پیش دوباره تکرار شود و تیم ملی دچار دژاوو شود؛ فرصت‌های طلایی از دست برود و به یک باره گزینه‌ای مانند مارک ویلموتس روی کار بیاید و ...
**تاج در انتظار تصمیم قطری‌ها؟
در روزهایی که نیمکت تیم ملی وضعیت مشخصی ندارد، مهدی تاج بعد از ‌اینکه نتوانست با گزینه‌های موجود توافق کند، نیم‌نگاهی هم به قطر دارد! کارلوس کی‌روش یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال قطر برای هدایت ‌این تیم است و اگر ‌این اتفاق رخ ندهد، ممکن است مرد پرتغالی برای سومین جام ملت‌های آسیا روی نیمکت تیم ملی ‌ایران بنشیند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی