[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توان گردشگری به فعلیت برسد ، روزنامه شیراز نوین

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حفاظت از عرصه‌ها و حرائم آثار تاریخی و توسعه گردشگری کشاورزی باید در دستور کار قرار بگیرد. به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، عزت‌الله ضرغامی در بازدید از سایت باستانی دارابگرد و مسجد سنگی شهرستان داراب با تأکید بر اینکه این منطقه از تاریخ کهن و ارزشمندی برخوردار است، گفت: وزارت میراث‌فرهنگی بر اساس حوزه‌های مأموریتی که دارد، به شهرستان داراب نگاه ویژه‌ای خواهد داشت. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تاریخی شهرستان داراب نیازمند شناسایی و معرفی است، افزود: بایستی ظرفیت‌های حوزه‌ میراث‌فرهنگی استان و شهرستان شناسایی شود تا بتوانیم با ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران، قابلیت‌های کم‌نظیر این منطقه را به فعلیت برسانیم.
ضرغامی توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان داراب را حائز اهمیت دانست و گفت: ارائه خدمات و امکانات مناسب برای گردشگران با حفظ و توسعه سایت‌های تاریخی و باستانی باید در تمامی پروژه‌ها بر اساس قانون نیز لحاظ شود.
حفاظت از عرصه‌ها و حرائم آثار تاریخی و توسعه گردشگری کشاورزی از دیگر محورهای بیان شده در این بازدید بود که توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان شد.
محمدجواد عسکری، نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی هم در فرایند این بازدید با تأکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری می‌تواند برای شهرستان داراب درآمدزایی داشته باشد، اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری با به‌کارگیری ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، امکان خلق فرصت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی وجود دارد.
وی گفت: جذب درآمدهای فرهنگی و اقتصادی از تأسیسات گردشگری باید در قالب برنامه‌های هدفمند و توسعه‌ای پیگیری بشود تا بتوانیم فرهنگ و تمدن این منطقه را به گردشگران داخلی و خارجی 
معرفی نماییم.
این نماینده مجلس از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه ثبت جهانی دارابگرد نیازمند مطالعات پایه و تهیه نقشه‌های باستان‌شناسی است، خواستار شد: انتظار داریم وزارتخانه‌ با ایجاد پایگاه ملی دارابگرد و همچنین دریافت مجوزهای لازم کاوش‌های باستان‌شناسی بر اساس ردیف اعتباری مستقل و مشخص نیز موافقت نماید تا امکان ثبت جهانی میراث‌فرهنگی دارابگرد فراهم شود.
عسکری با بیان اینکه اعتبارات ملی و استانی حوزه میراث‌فرهنگی نیازمند افزایش است، اظهار کرد: تعریف و تکمیل پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف مطالعاتی، مرمتی، باستان‌شناسی و تجهیز سایت‌ها و امکانات تاریخی‌فرهنگی نیازمند اعتبارات لازم است تا امکان بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای ذی‌نفعان فراهم شود.
سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح دیروز به منظور بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان‌های فسا و داراب، وارد فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز شد و مورد استقبال رسمی استاندار فارس قرار گرفت.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفری یک‌روزه، از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری این شهرستان‌ها 
بازدید داشت.
ضرغامی در سفر به شهرستان داراب از شهر تاریخی دارابگرد، تنگ رغز، خانه سوخکیان و آثار شاخص این شهرستان بازدید داشت. وی همچنین با حضور در شهرستان فسا از بافت تاریخی روستای نوبندگان، موزه شهرستان فسا و خانه سلیمان پور بازدید کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی