[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق خبر داد: ۲ کنگره تخصصی قلب و عروق برگزار می‌کنیم ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، چهاردهمین «کنگره بین‌المللی قلب و عروق و هفتمین کنگره مداخلات پیشگیری قلبی» ١٣ تا ١٥ بهمن ماه جاری به میزبانی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه پزشکی شیراز برگزار می‌شود. رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق، شنبه ٨ بهمن ماه در یک کنفرانس خبری بیان کرد: این کنگره که طی سال‌های اخیر و به دلیل پاندمی ویروس کرونا متوقف شده بود، امسال به شکل حضوری و وبیناری برگزار خواهد شد. محمدجواد زیبایی‌نژاد ادامه داد: جلسات صبح این کنگره با حضور شرکت گنندگان از سراسر کشور و جلسات عصر که عمدتاً مداخلات پیچیده قلبی است، به صورت وبیناری از طریق اسکای روم برگزار می‌شود. او با بیان اینکه جلسات وبیناری و حضوری دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان و پرستاران است، عنوان کرد: ١٤ امتیاز بازآموزی حضوری و ١٠ امتیاز وبیناری برای شرکت کنندگان پیش‌بینی شده است. رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق ادامه داد: حدود ٧٠ پوستر توسط دبیرخانه این کنگره دریافت و ٥٠ مورد آن پذیرفته شده است و در بخش مسابقات به بهترین پوستر تا میزان ٥٠میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.
زیبایی‌نژاد اضافه کرد: حدود ٩٠ صاحب نظر از مراکز قلب و عروق خارج از کشور و مراکز تحقیقاتی قلب و عروق درون کشور نیز در این کنگره به ایراد سخن می‌پردازند.
او عنوان کنگره امسال را «از پیشگیری تا مداخلات قلبی» ذکر و خاطرنشان کرد: تمرکز و هدفمان در ارائه مقالات پذیرفته شده در این کنگره، موضوع پیشگیری است. رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق خاطرنشان کرد: مرکز قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شسراز نخستین مرکزی است که در زمینه پیشگیری اقدامات مهمی انجام داده و در کنگره امسال به اطلاع شرکت کنندگان می‌رسد.
زیبایی‌نژاد همچنین اعلام کرد که معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کنگره شرکت می‌کند.
این متخصص قلب و عروق در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج مطالعه حاصل از ٧٥٠٠ نمونه علمی بین جمعیت ٤٠ تا ۷۰ساله شهر شیراز از نظر فشارخون، چربی خون، قند خون، وزن، 
دخانیات و... پرداخت.
او با بیان اینکه حدود ۵۲ درصد نمونه‌ها مربوط به زنان و ۴۸ درصد مردان بوده است، گفت: ۲۲ درصد از این افراد سابقه فشار خون داشته‌اند، اما ۴ و دو دهم درصد از آنها دارو مصرف نمی‌کردند. همچنین نزدیک به ۴۱ درصد فشار خون بالا و کنترل نشده داشتند.
رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق همچین با بیان اینکه بیشترین علت سکته‌های مغزی و قلبی فشار خون بالاست، اضافه کرد: ۳۶ درصد از این افراد از فشار خون خود اطلاعی نداشتند.همچنین ١٢ درصد از این جامعه هدف دیابت داشتند اما دارو مصرف نمی‌کردند. زیبایی نژاد ادامه داد: ۱۰ درصد از نمونه‌های مورد نظر دیابت داشتند اما اطلاعی نداشتند و ١٤ درصد از این افراد دچار اختلالات ناشی از چربی خون بودند اما اهمیتی نمی‌دادند.
او با بیان اینکه ١٢.٥ درصد از زنان و ۲۸ درصد از مردان این جامعه هدف از دخانیات استفاده می‌کردند، گفت: ٢٢.٥ درصد از جمعیت مورد مطالعه چند فاکتور خطرزا را با هم داشتند. ۲۱.۵ درصد ۴ فاکتور و ۱۵ درصد ۵ فاکتور را با هم داشتند.
رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به پیش بینی ۱۰ساله سکته‌های مغزی و قلبی در این نمونه‌های علمی اشاره و بیان کرد: شانس سکته‌های قلبی ۱۰ساله در شیراز در مردان و زنان متفاوت بوده است. ۷.۵ درصد مردان و ۴ درصد از زنان احتمال سکته قلبی و مغزی بر اساس داده‌های حاصل از این نمونه‌ها در ١٠ سال آینده داشتند. زیبایی‌نژاد همچنین با بیان اینکه برای کاهش فاکتورهای خطرزا برنامه‌هایی پیش بینی شده و طرحی آماده شده و به شورای شهر شیراز ارائه شده است، گفت: دو عامل چربی خون و فشار خون را هدف قرار داده‌ایم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی