[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کارخانه سیمان نی‌ریز پیشتاز در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، روزنامه شیراز نوین

استاندار مردمی فارس در آستانه دهه پرفروغ فجر، از کارخانه سیمان خاکستری نی ریز بازدید کرد.
دکتر محمدهادی ایمانیه به همراه جمعی از مدیران ارشد استان، در سفر یک‌روزه به شهرستان نی‌ریز، ضمن بازدید از این مجتمع بزرگ صنعتی در جمع خبرنگاران گفت: اجرایی‌سازی منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تحقق شعار سال، اشتغال دانش‌بنیان و رونق تولید در اولویت قرار گرفته و ضروری است. وی کارنامه این مجتمع صنعتی در حوزه تولید و اشتغال‌آفرینی را ارزنده ارزیابی کرد و بیان داشت: کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز بر پایه درایت و هوشمندی بانیان آن ساخته شده و به شایستگی اداره می‌شود. او با تقدیر از توجه مسئولان کارخانه به مسئولیت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: امروزه کارخانه سیمان نی‌ریز در حوزه‌های ایجاد ارزش افزوده، رونق اقتصادی منطقه، اشتغال‌زایی و چشم‌اندازهای بهره‌وری کارنامه درخشانی دارد و به‌موازات سودآوری برای منطقه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی نیز پایبند است. بالاترین مقام اجرایی دولت در استان فارس با ستایش اشتغال‌زایی برای معلولان در کارخانه سیمان نی‌ریز بیان داشت: ایجاد اشتغال برای توان‌خواهان دربردارنده این موضوع است که مدیران این مجموعه کلان صنعتی فقط به فکر منفعت شخصی نیستند. استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش از حمایت دولت در راستای راه‌اندازی طرح توسعه کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز خبر داد و افزود: دولت خدمتگزار حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و مهم‌تر از همه محرومیت‌زدایی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و در این راستا از اجرای طرح توسعه کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز حمایت می‌کند. ایمانیه همچنین از صادرات محصولات استان فارس در بازارهای داخلی و بین‌المللی خبر داد و افزود: رشد صادرات در کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز و سایر مجتمع‌های تولیدی گام ارزشمندی برای تبلور استعدادهای استان فارس محسوب می‌شود. در همین زمینه تعاملات خوبی بین صمت و گمرک انجام شده که در پرتو آن شاهد رشد قابل‌توجهی در میزان صادرات استان هستیم. او خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان در زمینه صادرات، فرایند ارزشمندی در حال پیگیری است که در قالب آن اگر صادرات از بنادر توسط تولیدکنندگان استان فارس انجام می‌شود، این صادرات باید به نام آنها صورت گیرد. در شرایط فعلی صادرات به اسم بندری که کالا از آن صادر می‌شود، انجام می‌شود.
در ادامه این بازدید، مهندس حبیب‌الله شریفی مدیرعامل کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز، ضمن تشریح وضعیت تولید در این مجتمع صنعتی اظهار داشت: در کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز 500 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و به موازات آن امکان اشتغال‌زایی برای 2هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است. او همچنین با بیان اینکه بیش از 20 درصد محصولات کارخانه به صورت کلینکر صادر می‌شود، گفت: روزانه 150 تریلر از سیمان خاکستری نی‌ریز به استان فارس و استان‌های هم‌جوار بارگیری می‌شود. شریفی با اشاره به طرح توسعه کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز بیان کرد: طرح توسعه این کارخانه با رفع موانع و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم، اجرایی خواهد شد. این فعال عرصه تولید سیمان با تقدیر از همدلی و همراهی اعضای هیئت‌مدیره، تلاش‌های کارمندان و زحمات کارگران خستگی‌ناپذیر سیمان خاکستری نی‌ریز خاطرنشان کرد: با همدلی، اتحاد و عزم راسخ همه عوامل کارخانه امروز شاهد موفقیت‌های بزرگی در حوزه تولید و اشتغال‌زایی و رشد بهره‌وری هستیم. به گفته مهندس شریفی، کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز بیش از 20 درصد سهم بازارهای استان فارس را تأمین می‌کند که در میان تمامی کارخانه‌های استان پیشتاز است. 
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است عملیات اجرایی کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز در سال 1393 آغاز شد و پس از 5 سال کار و تلاش خستگی‌ناپذیر، این کارخانه در سال 1398 افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. لازم به ذکر است در حال حاضر کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز با رعایت تمامی شاخصه‌های محیط‌زیستی و با برخورداری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا، محصولات خود را به استان فارس و استان‌های هم‌جوار و ده کشور دنیا 
صادر می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی