[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نظام تاکنون شکیبایی کرده است ، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به ایستادگی ملت و نظام در مقابل تهاجم امروز دشمنان گفت: جریان‌های سیاسی داخلی در شرایط امروز کشور به جای زیر سؤال بردن یکدیگر در مقابل این تهاجم از هم حمایت کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به دیدار شهریورماه هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار معظم له یک نکته‌ای را مورد تأکید قرار دادند و آن اینکه در شرایط اجتماعی که پیش آمده و دشمن برخی را تحریک کرده، دولت از کار اصلی و وظایف مهم خود غافل نشود.
وی ادامه داد: بی تردید امروز بنای دولت خدمت به ملت و کشور و حل مسائل مردم است که البته سنگ‌ اندازی‌هایی هم از جانب دشمن خارجی و رقبای داخلی می‌شود که از رقبای داخلی صمیمانه می‌خواهیم که این کار را نکنند؛ چراکه دود این کار به چشم خودشان می‌رود. او اظهار داشت: وقتی ملت و نظام در برابر این همه تهاجم ایستاده، جای این نیست که رقبای دولت به دولت بگویند خودت تمام کارها را انجام بده. این کار زشت و دور از ادب اسلامی است.
امام جمعه شیراز افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام برای شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) فرمودند که همه ملت ید واحده باشند؛ یعنی تمام جریان‌ها باید یک مسئله را موردتوجه قرار دهند.
آیت الله دژکام گفت: جریان‌های سیاسی داخلی امروز یک مطلب را بگویند و آن اینکه این نظام محفوظ بماند. درون نظام رقابت کنند، اما در مقابل دشمن ید واحده باشند و دولتمردان در همه رده‌های مدیریتی هم حواسشان باشد که الان نمی‌توانند بگویند صبر کنیم ببینیم چه می‌شود؛ این حسابش با حزب الله و نیروهای امنیتی است و آنها کار خودشان را انجام می‌دهند و شما هم به وظایف خود عمل کنید. امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به اقدامات ارزشمند بسیج در خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم گفت: بسیجیان علاوه بر اینکه در زمینه امنیت تلاش می‌کنند، در زمینه عمرانی و خدمات‌رسانی به ویژه به مناطق محروم هم فعالیت دارند.
آیت الله دژکام افزود: آب‌رسانی به ۴۰۰ روستای فاقد آب لوله کشی در فارس اقدامی است که بسیج سازندگی در دستور کار قرار داده و از سوی استاندار فارس هم موردحمایت واقع شده که طی روزهای آتی به ۱۰۰ روستا آب‌رسانی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: سایر دستگاه‌های متولی نیز باید در این حرکت جهادی با بسیج سازندگی همراهی و همکاری کنند تا مشکلات مردم حل و فصل شود و مردم احساس کنند که جریانی که برای حفظ نظام حاضر است تا پای شهادت پیش رود، در مقابل آماده خدمت به مردم نیز است.
امام جمعه شیراز افزود: ایجاد افزون بر پنج‌هزار شغل اجتماعی محور در فارس طی یک سال اخیر از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است و ایجاد این تعداد شغل در حالی است که این مجموعه در این زمینه مسئولیت مستقیم ندارد و حال کسانی که مسئولیت مستقیم دارند، باید به مراتب عملکرد بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: امسال ایجاد ۶۰هزار شغل در استان تعهد شد که اگر ۶۰ تا ۷۰ درصد این رقم هم محقق شود، تحول زیادی ایجاد می‌شود.
امام جمعه شیراز با اشاره به برنامه ریزی استاندار برای تنظیم نقشه علم و فناوری استان افزود: از همه استادان و دلسوزان انتظار داریم که این مسئله ضروری را مطالعه کنند تا یک جوان وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود، مهارت و کار داشته باشد.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شهادت روحانی جوان شهید حجت‌الاسلام محمد مویدی در جریان اغتشاشات اخیر در شیراز گفت: این طلبه جوان در راه دفاع از حرم سوم اهل بیت(ع) و ایجاد امنیت در این شهر به شهادت رسید که پیام خون او برای همه ما باید مهم باشد و این پیام را به دیگران منتقل کنیم.
آیت الله دژکام افزود: این طلبه جوان نزدیک به ۲۰ سال کار حوزوی کرده و در طول این ۲۰ سال هیچ‌گاه از ایفای نقش اجتماعی هیچ کوتاهی نکرده و در جریان دفاع از حرم اهل بیت(ع) هم با شهید سلیمانی همراه شد و افتخار آفرید.
وی گفت: باید از این خون به ناحق ریخته دفاع شود و روز شنبه در مکانی که به شهادت رسیده، به شکل باشکوهی تشییع شود و مردم بار دیگر اثبات کنند که مانند مردم کوفه نیستیم که تا مسلم بن عقیل را شهید کردند در خانه‌هایشان نشستند.
نماینده ولی فقیه در فارس، با اشاره به مشکلاتی که اغتشاشگران برای کشور، ملت و نظام ایجاد کرده اند، گفت: اگر نظام اسلامی تاکنون در برابر اقدامات این افراد صبوری و مردانگی کرده و عزت به خرج داده به این دلیل است که می‌خواهد فرصت هدایت شدن را به آنها بدهد.
آیت الله دژکام افزود: دادن چنین فرصتی از سوی نظام به این افراد برای بازگشت به مسیر درست، کمال انسان دوستی است، اما اگر آنها همچنان این راه را ادامه دهند، برخورد نظام قاطعانه 
خواهد بود.
حجت الاسلام محمد مویدی شهید امنیت شیراز ۲۴ آبان ماه در خیابان معالی آباد شیراز با حمله اغتشاشگران به شهادت رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی