[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

معافیت از مالیات در قبال اشتغال زندانیان، روزنامه شیراز نوین

به گفته مدیرکل زندان‌های فارس، کارآفرینانی که در زندان‌ها زمینه اشتغال برای زندانیان را فراهم کنند، از معافیت مالیاتی برخوردار شده و به آنان وام کارآفرینی هم پرداخت می‌شود. اسحاق ابراهیمی یکشنبه ۹ بهمن در یکصد و چهل و دومین جلسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: با توجه به اهمیت کتاب‌خوانی و اثربخش بودن این تکلیف فرهنگی و اجتماعی در عرصه اصلاح و تربیت، یکی از نیازهای اساسی زندانیان کتاب و تهیه باکس کتاب و سایر اقلام فرهنگی برای استفاده آنان در اندرزگاه‌هاست.
او افزود: بالغ بر ۷۰ درصد زندانیان در بدو ورود مهارت و حرفه خاصی ندارند. طی تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، زمینه آموزش مهارت برای آنان در زندان‌ها فراهم شده است.
مدیرکل زندان‌های استان فارس اظهار کرد: قوه قضائیه در راستای سند تحولی و تعالی، یکی از اولویت‌ها را حرفه آموزی و اشتغال زندانیان قرار داده و هم اکنون۶۰ درصد زندانیان در کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی مشغول هستند.
ابراهیمی عنوان کرد: به منظور توانمندسازی زندانیان، سه سوله بزرگ کارگاهی توسط بنیاد تعاون زندانیان در زندان‌های مرکزی شیراز و داراب در حال ساخت است که پس از تکمیل این کارگاه‌ها، تجهیز این کارگاه‌ها برای آموزش حرفه آموزی در رشته‌هایی که بازار کار دارند، ضرورت دارد که در این زمینه به کمک خیران نیاز داریم.
او یادآور شد: کارآفرینانی که در زندان‌ها زمینه اشتغال برای زندانیان را فراهم کنند، از معافیت مالیاتی برخوردار شده و به آنان وام کارآفرینی هم پرداخت می‌شود.
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰نفر از زندانیان آزادشده به بانک‌های عامل برای دریافت وام‌های کارآفرینی معرفی شده‌اند و تاکنون تعداد قابل توجهی از زندانیان واجد شرایط از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.
ابراهیمی ادامه داد: نرخ بازگشت مجدد افرادی که تسهیلات اشتغال‌زایی از زندان دریافت می‌کنند، نزدیک به صفر است و این بیانگر آن است که با همت مسئولان و خیران برای اشتغال‌زایی زندانیان آزادشده پس از آزادی باید تدبیر جدی شود.
او با تأکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها و مجمع خیرین افزود: برای آزادسازی زندانیان مالی و همچنین تأمین مسکن خانواده‌های زندانیان بی‌سرپناه، به حمایت و کمک خیران نیاز داریم.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در زندان‌های استان گفت: مجمع خیرین آمادگی انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه زندان‌ها را دارد و تفاهم‌نامه به زودی منعقد می‌شود.
سیدعبدالرضا دستغیب اظهار کرد: با همت خیران مجمع، تاکنون بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به مجموعه زندان‌های شیراز اهدا شده است و تعداد ۳۳ نفر از زندانیان مالی و غیرعمد با کمک خیران سراهای مهربانی از زندان آزاد شده‌اند و با همت خیران مساعدت به این مجموعه تداوم می‌یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی