[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آشفتگی‌های سد معبر مهار شود، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار سامان‌دهی سد معبر با راه‌حل‌های اساسی شد.
مسعود زارعی در نطق پیش از دستورش به آشفتگی سیما و منظر شهری توسط سد معبر صنوف در پیاده‌رو‌ها اشاره کرد و افزود: این موارد باعث نارضایتی عمومی مردم در شهر شیراز گردیده است. به نظر می‌رسد این تهدید با یک سامان‌دهی جامع و کامل می‌تواند تبدیل به یک فرصت استثنایی برای شهر شیراز گردد.
وی افزود: به منظور سامان دهی آشفتگی‌های شهری و ساخت و سازهای خلاف سطح شهر به ویژه در محدوده باغ‌های قصردشت و حریم شهر شیراز، ایجاد تناسب ساختار و سازمان تجهیزات و خودرو و همچنین نیروی توانمند و توجیه در اداره کل پیشگیری و تخلفات شهری امری لازم، ضروری و فوری می‌باشد.
او خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آبی حداقل ۶۵۰ لیتر بر ثانیه جهت حفظ و صیانت از باغ‌ها، ارتفاعات و فضای سبز شهری شیراز، شهرداری موظف به احداث اولین تصفیه‌خانه محلی (لوکال) به عنوان گام اول جبران کسری آب گردد؛ چراکه اجرای این پروژه که یکی از آرزوهای دیرینه است، در زمان اعلام شده به بهره‌برداری برسد.
زارعی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل و اهمیت موضوع که در مقاطع خاص ارتباط مستقیم با جان و مال مردم دارد، تصریح کرد: در این زمینه حجم عقب‌ماندگی ساختار و سازمان و تجهیزات در شهرداری شیراز غیر قابل توجیه می‌باشد. لازم است در اولین فرصت ممکن ضمن انجام تکالیف بودجه سال جاری مبنی بر ساخت هر منطقه یک انبار ویژه بحران اهتمام ورزیده و همچنین در بودجه ۱۴۰۲ نسبت به تجهیز و انبارهای مناطق با جدیت پیگیری شود.
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه عمر مفید ماشین‌آلات شهرداری در شرف پایان است، از شهردار شیراز در خصوص ارائه لایحه تشکیل سازمان خدمات موتوری شهرداری تشکر کرد و گفت: در بودجه ۱۴۰۲ نسبت به نوسازی ناوگان موتوری شهرداری و البته استفاده از بخش خصوصی و برون‌سپاری و همچنین سامان‌دهی خودروهای استیجاری و ارتقای سطح حقوق این قشر خدوم در قالب یک لایحه به شورا در اسرع وقت اقدام نمایند.
زارعی بار دیگر بر انجام پروژه‌های مؤثر و گره‌گشای امور مردم شیراز و اینکه فرصت خدمت محدود است، تأکید کرد و گفت: در سالیان گذشته به این قبیل امور عنایت جدی نبوده است و این غفلت خسارت‌بار، حوزه خدمات شهری را که به نوعی ویترین شهر می‌نامند، به انزوا و رکود کشانده است. از شما انتظار می‌رود با ایجاد و انسجام مجموعه اجرایی و تلاش وافر، انجام تکالیف ابلاغی شورا و همچنین تعیین تکلیف لوایح درخواستی را با جدیت پیگیری کرده و به نتیجه برسانید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی