[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اگر‌این ۵ علامت را دارید عضلات بدنتان ضعیف است!، روزنامه شیراز نوین

برخورداری از عضلات مرکزی قوی و سالم برای سلامت و وضعیت بدن انسان مهم هستند. وقتی عضلات مرکزی بدن قوی باشند و به درستی کار کنند، کمر درد کمتری خواهید داشت و با سهولت و استقامت بیشتری حرکت خواهید کرد.
به گزارش صدآنلاین، عضلات مرکزی، اصطلاح متداولی است که برای توصیف ماهیچه‌هایی که ستون فقرات، شکم، کمر و پایین کمر را کنترل می‌کنند، به‌کار می‌رود. تمرینات بسیاری از ورزشکاران، تنها به ‌این امید که شکم‌شان شش‌تکه شود، روی عضلات مرکزی‌شان متمرکز می‌شود. ‌این در حالی است که فواید برخورداری از عضلات مرکزی قوی بیش از داشتن یک شکم شش تکه و یا توانایی نگه داشتن حرکت پلانک برای یک روز است.
برخورداری از عضلات مرکزی قوی، علاوه بر زیبایی ظاهری که به بدن می‌دهند، باعث استحکام ستون فقرات می‌شوند و می‌توانند به طرز صحیح ‌ایستادن یا نشستن نیز کمک کنند. استحکام ستون فقرات و وضعیت درست قرار گرفتن ستون فقرات به کاهش درد پشت کمک می‌کند. اما چگونه می‌توان فهمید که عضلات مرکزی بدن در وضعیت مناسبی به سر می‌برند. در ‌این گزارش به پنج علامت اشاره شده است که نشان می‌دهد عضلات مرکزی بدن ضعیف شده‌اند و راهکارهایی برای اصلاح آن ارائه شده است.
کمر درد
کمر درد شایع‌ترین عارضه جانبی است که نشان می‌دهد عضلات مرکزی بدن ضعیف شده است. وظیفه عضلات مرکزی بدن این است که از ستون فقرات حمایت کند و به عنوان مرکزی عمل کند که تمام حرکات از آن سرچشمه می‌گیرد. اگر ‌این عضلات آماده نباشند به ‌این معنی که زمانی که باید فعال باشند، آماده نباشند، ستون فقرات در معرض خطر کار بیش از حد قرار می‌گیرد و فشار و تنش عضلانی‌ ایجاد می‌شود.  
چه کاری می‌توان انجام داد؟
وقتی صحبت از کمردرد به میان می‌آید، بسیار مهم است که با یک متخصص در مورد چگونگی تقویت صحیح عضلات مرکزی بدن خود صحبت کنید. بسیاری از افراد تا کمر درد به سراغشان می‌آید ابتدا شروع به تقویت عضلات مرکزی بدن خود می‌کنند درحالی که ممکن است کمر درد آن‌ها ناشی از مشکلات دیگری باشد که باید به آن‌ها پرداخته شود؛ بنابراین نداشتن راهنمایی مناسب موجب بدتر شدن کمر درد و وخیم شدن اوضاع کمر فرد می‌شود.
تعادل ضعیف 
باور می‌کنید یا نه فقط پاها و مچ پاها نیستند که به تعادل بدن کمک می‌کنند، عضلات مرکزی بدن در ‌این موضوع نقش بسزایی دارند. عضلات مرکزی بدن لگن را احاطه کرده‌اند و به تثبیت آن کمک می‌کنند. اگر عضلات ‌این ناحیه ضعیف باشند، بدون شک تعادل فرد تحت تأثیر قرار می‌گیرد. عضلات مرکزی بدن خود را به شیوه‌ای کاربردی قوی کنید. به طور فعال بر روی تقویت عضلات محل اتصال پاها به قسمت میانی بدن تمرکز کنید. تقویت ‌این عضلات تأثیر شگرفی بر تعادل و فعال شدن عضلات مرکزی بدن دارد. بهتراست برای تقویت ‌این عضلات از یک کارشناس کمک بگیرید تا حرکات تقویتی مناسب را به شما ارائه دهد.
خمیده بودن
خمیده بودن قسمت بالا تنه علامت دیگری است که نشان از ضعیف بودن عضلات مرکزی بدن دارد. اگر شانه‌های شما به سمت جلو خم شده‌اند، کمر شما انحنای طبیعی ندارد و سر به سمت جلو کشیده شده است تمامی ‌این علائم نشان از ‌این موضوع است که عضلات مرکزی بدن شما نیاز به تقویت دارند. ممکن است باور نکنید اما با انجام برخی از تمرین‌های قدرتی می‌توانید ‌این عضلات را تقویت و ‌این مشکلات را برطرف کنید.
تقویت مداوم عضلات مرکزی موجب بهبود وضعیت نشستن می‌شود، به‌طوری که انجام حرکات اصلاحی که به تقویت ‌این عضلات منجر می‌شود باعث می‌شود که فرد در طولانی مدت وضعیت صحیح نشستن و ‌ایستادن خود را حفظ کند و کم کم در طول زمان‌ این موضوع عادت می‌شود، به‌طوری که با گذشت زمان، حفظ وضعیت بدنی خوب با تلاش بسیار کمتر آسان‌تر خواهد شد.
درد پا و مچ دست 
پا درد و مچ درد از دیگر علائمی‌ هستند که خبر می‌دهند عضلات مرکزی بدن ضعیف هستند. هنگامی که عضلات مرکزی بدن ضعیف باشند، حمایت مناسب از اسکلت مرکزی بدن را ندارند که در نتیجه بدن تعادل مناسب را نخواهد داشت، ‌این موضوع در نهایت به عضلات و مفاصل بیرونی آسیب خواهد زد. قبلاً در مورد تعادل صحبت کردیم؛ اگر عضلات مرکزی بدن برای حفظ تعادل مناسب بدن ضعیف باشند، بار ‌این موضوع بر روی پاها می‌افتد و باعث می‌شود که پاها سخت‌تر کار کنند و تحمل وزن بیشتری بر بافت کف پا تحمیل می‌شود.
اگر هنگام کشیده شدن و یا هل داده شدن، کمر نتواند از بدن حمایت کند، مچ دست فشار بیشتری را تحمل می‌کند که به مرور زمان منجر به سفتی یا درد می‌شود. اگر به درد مزمن مچ دست یا پا مبتلا هستید که به مرور زمان خوب نشده‌اند ‌این موضوع می‌تواند نشانه داشتن عضلات ضعیف مرکزی بدن باشد. 
چه باید کرد؟
اگر مدتی است تلاش می‌کنید درد پا یا مچ دست خود را برطرف کنید و به نتیجه نرسیده‌اید، تمرکز خود را بر تقویت عضلات مرکزی عمیق بدن خود تغییر دهید. در‌اینجا صحبت از انجام حرکات دراز و نشست و کرانچ نیست بلکه صحبت از انجام تمریناتی است که به تعادل بهتر بدن منجر می‌شوند، تمریناتی که مچ‌ها، مغز و پاها همه را با هم درگیر می‌کنند. در‌ این خصوص ورزش پیلاتس می‌تواند به شما در رسیدن به ‌این هدف کمک کند، به شرطی که با یک مربی بسیار ماهر کار کنید. پیلاتس به طور خاص طراحی شده است تا مغز را به گونه‌ای تقویت کند که بر قدرت کامل بدن تأکید کند.
حبس کردن نفس 
حبس کردن نفس از دیگر نشانه‌های برخورداری از عضلات ضعیف مرکزی است. اگر همیشه در هنگام راه رفتن و ورزش کردن به شما یادآوری می‌شود که نفس بکشید، ‌این موضوع نشانه آن است که عضلات مرکزی بدن شما به درستی کار نمی‌کنند. عضله مرکزی عمیق بدن تا حدودی از دیافراگم درست شده است؛ دیافراگم عضله اصلی تنفسی است. زمانی که عضلات مرکزی بدن ثبات لازم را نداشته باشد و یا در بیشتر موارد نداند که چگونه به شیوه درست درگیر شود، دیافراگم برای جبران منقبض می‌شود. یکی از بارزترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ‌این اتفاق می‌افتد ‌این است که در حین ورزش همیشه نفس خود را حبس کنید.
چه کاری می‌توان انجام داد؟
برای برطرف شدن ‌این موضوع تنها در هر قدم و در هر تمرینی که انجام می‌دهید نفس بکشید؛ زمانی که نفس می‌کشید دیافراگم نمی‌تواند منقبض بماند، اما اگر بعد از تمرین متوجه شدید که گردن و یا پشت شما سفت شده و یا درد می‌کند ‌این موضوع نشان دهنده ‌این است که از عضلات دیگری به جای دیافراگم برای تقویت عضلات مرکزی بدن خود استفاده کرده‌اید، در ‌این صورت است که می‌توانید از کمک یک متخصص بهره بگیرید چرا که شکستن ‌این الگوهای حرکتی به تنهایی دشوار است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی