[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جهــــاد راهــداران در پهنه فارس، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تعداد ۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ٩٧٧میلیارد تومان در پهنه استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
 تمرکز بر توسعه و ایمن‌سازی راه‌های فارس
علیرضا راستیار صبح دوشنبه 10 بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران، با تبریک فرارسیدن دهه پرفروغ فجر و اعیاد بزرگ مسلمانان در ماه رجب اظهار داشت: تمرکز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بر ایمن‌سازی و توسعه راه‌هاست و پروژه‌های متعددی در حوزه‌های ایمنی، نگهداری ابنیه فنی و پل‌ها، آسفالت، ساخت و توسعه راه روستایی، نوسازی ماشین‌آلات، گسترش مراکز معاینه فنی و مواردی از این دست به بهره‌برداری می‌رسد.
او با اشاره به این موضوع که ماشین‌آلات راهداری استان نیازمند نوسازی هستند، بیان داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان، اولویت‌هایی از نیازهای سخت‌افزاری مجموعه احصا شد که بر پایه آن نوسازی ناوگان راهداری در اولویت قرار گرفت. بر همین اساس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ واردات ماشین‌آلات راهداری مجاز شده که آیین نامه اجرایی آن آماده شده و بحث نوسازی ناوگان راهداری به طور عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به جهاد محرومیت‌زدایی دولت در روستاها اشاره کرد و بیان داشت: در استان فارس حدود ۱۲هزار کیلومتر راه روستایی داریم که نیمی از آن آسفالت و ۶هزار کیلومتر باقی‌مانده فاقد آسفالت است.
 بنای راهداران بر محرومیت‌زدایی است
او افزود: با توجه به این موضوع که تمرکز دولت خدمتگزار بر محرومیت‌زدایی بنا شده، رسیدگی به راه‌های مناطق محروم و ایمن‌سازی آنها به صورت ویژه در دستور کار است. در همین زمینه احداث راه روستایی برای روستاهای بالای ٢٠ خانوار در دستور کار راهداری قرار گرفته و بر پایه آن تفاهم‌نامه‌ای با همکاری استانداری فارس در سطح ملی منعقد شده است.
راستیار با اشاره به این موضوع که تعداد ١٥٩ روستا در فارس فاقد راه آسفالته هستند، بیان داشت: در قالب این تفاهم‌نامه‌ مقرر شد ٦٧٠ کیلومتر راه روستایی تا سه سال آینده احداث شود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از تداوم نهضت آسفالت در استان پهناور فارس خبر داد و افزود: با اتمام عملیات آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار ظرف سه سال آتی، اولویت به سمت آسفالت راه روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار خواهد رفت، تا جایی که رسالت محرومیت‌زدایی دولت فعلیت یافته و تمامی عرصه‌های استان از نعمت آسفالت برخوردار گردند. وی در ادامه از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در نقاط کمتر برخوردار استان خبر داد و افزود: مرحله نخست طرح ۱۰۰ - ۱۰۰ با هدف احداث و روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در ۱۰۰ روز در آبان‌ماه سال جاری انجام شد. او با تقدیر از مساعدت‌های استاندار فارس در پیشبرد پروژه‌ها بیان داشت: با پایان موفقیت آمیز فاز اول این طرح، هم اکنون مرحله دوم این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت دارد و در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شود.
 پیشتازی فارس در حوزه حمل‌ونقل
راستیار در بخش دیگری از سخنانش نقش ناوگان حمل و نقل عمومی فارس را در کشور را ارزنده ارزیابی کرد و با اشاره به آمار و ارقامی، افزود: تعداد ٢٦٥ شرکت فعال حوزه حمل و نقل کالا در پهنه استان فعالیت دارند و در سال جاری 2میلیون بارنامه به میزان ٢٦میلیون تن جابه‌جا شده و استان با دارا بودن ۴۲هزار ناوگان با ٦٠هزار نفر راننده، رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است. وی بیان داشت: این فعالیت چشمگیر به حوزه حمل و نقل بار منحصر نشده و در حوزه حمل و نقل مسافر نیز ١٤٦ شرکت فعال هستند و ۴۲۰۰ ناوگان در سطح استان فعالیت دارند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از رشد ارائه خدمات خبر داد و افزود: در سال جاری بیش از ٨٠٠هزار سفر با رقم جابه‌جایی ٨میلیون و ٢٠٠هزار مسافر داشته‌ایم که رشد ٦درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
وی افزود: تاکنون ١١٣ نقطه حادثه‌خیز استان فارس به طور کلی برطرف شده و تنها ٨ نقطه حادثه خیر در فارس باقی مانده است.
 ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در خصوص نقاط حادثه خیز فارس نیز گفت: ١٢١ نقطه در استان فارس به عنوان نقاط حادثه خیز پرتصادف معرفی شده که از مجموع این نقاط تعداد ۵٢ نقطه اصلاح شده است.
راستیار با تأکید بر این موضوع که ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان نقش ارزنده ای در کاهش حوادث دارد، بیان داشت: بیش از ۷۰۰ نیروی راهداری فارس به همراه ۴۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در طرح زمستانه مشارکت دارند. او از آمادگی همیشگی راهداران برای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی خبر داد و افزود: هدف خانواده بزرگ راهداری، پیشگیری از بروز سوانح و ایمن‌سازی مسیرهاست و بر همین اساس ۲۴ ساعت قبل و ۴۸ ساعت پس از بارش برف و باران در محورهای استان مستقر می‌شوند. علاوه بر این، بخشی از ماشین‌آلات راهداری در زمان بحران در قالب مجموعه مدیریت بحران فعالیت می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی