[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دشمن در انتظار غفلت‌هاست ، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس به وقایع اخیر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در ۳ماهه گذشته با تهدیداتی مواجه شدیم که اثبات کرد اگر در محیط‌هایی که افراد در معرض تربیت هستند خوب عمل نکنیم، دشمن از این غفلت و خلأ بهره‌برداری سوء خواهد کرد. به گزارش ایرنا، اسماعیل محبی پور روز دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران، ائمه جمعه، فرماندهان سپاه، رؤسای حوزه‌های علمیه، مدیران و رؤسای مناطق آموزش و پرورش استان فارس افزود: رابطه بین معلم و دانش آموز به حدی می‌تواند عاطفی باشد که تا پایان عمر در خاطر شاگردان باقی بماند و این نقش شایسته معلمان قابل تقدیس است. این مقام مسئول، نقش معلم در تربیت معنوی دانش آموزان را شاخص و برجسته دانست و گفت: در ارزیابی‌های فعلی جامعه که در آمار رسمی منتشر شده، همچنان معلمان مؤثرترین اقشار جامعه هستند. وی ادامه داد: بر اساس آمار ارزیابی در جامعه معلمان رتبه اول تأثیرگذاری در جامعه را دارا هستند و باید برای این نقش مؤثر اجتماعی برنامه ریزی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اضافه کرد: جریان خوبی در دولت سیزدهم در کشور بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گرفت که در محیط‌های آموزشی و تربیتی بازنگری شود و این مسئله در فارس نیز شاخص است.
وی اظهار داشت: در استانداری فارس و ذیل فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان فارس نیز چندین کمیته و کارگروه مرتبط با مسائل آموزشی و تربیتی تشکیل شده است که باید همین مسیر با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی با بیان اینکه مباحث مرتبط با حوزه فرهنگ و آموزش با جدیت دنبال می‌شود، گفت: در برگزاری جلسات و مصوبات حوزه آموزشی و تربیتی استان‌ها، رتبه اول کشور به استان فارس اختصاص دارد. وی اظهار داشت: در تجمعات ۲۵ شهریور امسال به بعد، بالاترین آمار تجمع کنندگان بین نسل در معرض تربیت و نوجوانان و جوانان بوده است؛ قشری که از همه هنجارهای تعریف شده امینتی، اخلاقی و سیاسی عبور کردند و شعارهایی در دانشگاه‌ها و مدارس داده شد که در کوچه و بازار هم جایی ندارد یا رفتارهای امنیتی از برخی سر می‌زد که در باورها نبود که متأثر از عملیات روانی دشمن بوده است. محبی پور اعلام کرد: در حوزه آموزش و تربیت نیازمند کارهای زیادی هستیم و تکلیف آموزش و پرورش از جنبه آموزشی و پرورشی فراتر است و باید به دنبال پرورش انسان شایسته و مؤثر در جامعه اسلامی هستیم که باید سند تحول آموزش پرورش که نیازمند بازنگری‌هایی است، در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: فرمانداران به عنوان رؤسای شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید از سند تحولی آموزش و پرورش حمایت کنند تا این سند به اجرا درآید و در این مسیر باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی