[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آغاز برنامه‌های دهه فجر، روزنامه شیراز نوین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه فجر امسال در قالب ۳۰۰هزار برنامه در این استان اجرا خواهد شد که غبارروبی مزار شهدای حادثه تروریستی چهارم آبان حرم مطهر شاهچراغ(ع) از جمله آنهاست. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین ملک‌مکان، دوشنبه در نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) و سالروز ورود امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن و دهه فجر، افزود: یکی از ایام خاص نظام جمهوری اسلامی دهه فجر است که پس از سال‌ها مبارزه در دهه فجر و ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ادامه داد: برنامه‌های متنوعی هرساله برای گرامیداشت ایام دهه فجر پیش بینی می‌شود که امسال نیز ستاد کشوری و استانی گرامیداشت این دهه طی حدود یک ماه گذشته تشکیل و کمیته‌های اجرایی متشکل از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف و مردم در سطح استان فارس و شهرستان‌های این استان تشکیل شده است.
برنامه ۱۲ بهمن
وی با اشاره به اینکه چند برنامه شاخص در سطح این استان پیش بینی شده است، گفت: با آغاز دهه فجر امسال در روز ۱۲ بهمن ماه ساعت هشت صبح زنگ انقلاب در تمام مدارس سراسر استان به صدا در خواهد آمد و بعد از آن در صبح همین روز رژه موتوری و خودرویی از محل فرودگاه شهید دستغیب شیراز آغاز می‌شود و تا گلزار شهدای این شهر ادامه دارد؛ در این مکان نیز مراسم رسمی با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس برگزار خواهد شد. وی اظهار داشت: اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه موزیک ارتش از دیگر برنامه‌های روز ۱۲ فروردین در گلزار شهدای شیراز است و بعد از آن گل به تمثال مبارک امام خمینی(ره) و قبور مطهر شهدا تقدیم خواهد شد.
غبارروبی مزار شهدا
ملک مکان با بیان اینکه در ۱۳ بهمن ماه امسال نیز مراسم غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدا در کل کشور و در استان فارس نیز با محوریت قبور شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد، گفت: گلزار شهدای شیراز نیز توسط بالگرد در روز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ گلباران می‌شود.
وی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پایان‌بخش مراسم‌های ایام دهه فجر امسال خواهد بود که از تمام مردم استان فارس و شهر شیراز برای حضور در این راهپیمایی دعوت می‌شود.
برپایی غرفه‌هایی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن برای معرفی دستاوردهای دولت مردمی 
این خطیب دینی اضافه کرد: به هر دستگاه اجرایی و دولتی استان فارس غرفه ای در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در شیراز اختصاص داده شده تا دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم به مردم تبیین شود. همچنین ویژه‌برنامه با محوریت شادی و نشاط در ابتدای مسیر راهپیمایی امسال در شیراز پیش بینی شده است که یک ساعت قبل از شروع زمان راهپیمایی 
آغاز می‌شود.
مسیر راهپیمایی در شیراز هنوز قطعی نشده است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه مسیر راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن در شیراز هنوز قطعی نشده است، گفت: احتمال دارد مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در شیراز مسیر حدفاصل چهارراه ۱۵ خرداد به سمت میدان آزادی باشد؛ البته احتمال تغییر آن نیز وجود دارد.
وی اظهار داشت: گروه سرود دانش آموزی هزار و ۳۵۷ نفری نیز در این مراسم اجرای برنامه خواهند داشت.
آیت‌الله سید احمد خاتمی،‌ سخنران آیین ۲۲ بهمن
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس عنوان کرد: سخنران مراسم ۲۲ بهمن امسال در شیراز آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران خواهد بود.
توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه به نوعروسان نیازمند
ملک مکان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال در پنج بخش شامل جشن‌ها و جشنواره‌ها، مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی، افتتاحیه پروژه‌های عمرانی، برگزاری نشست‌های تبیینی و کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس، مساجد و... و اجرای کمک‌های خیرخواهانه مثل توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و اهدای جهیزیه به نوعروسان و... در سطح استان فارس دنبال خواهد شد.
جشن‌های مردمی در مساجد و روستاها
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس اظهار داشت: جشن‌های دهه فجر امسال در بیش از ۵۰۰ مسجد استان فارس برگزار خواهد شد و جشن‌های این ایام هر شب در یک روستای استان به صورت مردمی برپا می‌شود.
کاروان شادی پیاده‌روی ۲۱ بهمن در شیراز
ملک مکان با بیان اینکه کاروان شادی پیاده روی نیز ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در شیراز با محوریت شهرداری این شهر برگزار خواهد شد، گفت: مسابقه دوچرخه سواری توسط اداره کل ورزش و جوانان این استان و جشن‌های کارگری با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در ایام دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.
وی اعلام کرد: پویش هر خانه یک پرچم نیز پیش بینی شده است که امید داریم مردم نیز در این پویش همکاری کرده و هر خانه یک پرچم ایران را درب منزل خود نصب کنند. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس از مردم استان فارس و شیراز برای حضور باشکوه در مراسمات دهه فجر امسال به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: حضور مردم در میدان، همواره توطئه‌های دشمنان ایران را خنثی کرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی