[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استاندار فارس اعلام کرد: افزایش اختیارات استان فارس در حوزه گردشگری، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس از افزایش اختیارات استان در حوزه گردشگری خبر داد. به گزارش مهر، محمدهادی ایمانیه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری در شیراز، بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای جبران عقب ماندگی تاریخی فارس با پرداخت تسهیلات تأکید کرد.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال به زندانیان هم گفت: علاوه بر توجه به مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات به زندانیان، به خانواده زندانیان نیز در زمینه مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات توجه شود.
استاندار فارس همچنین با اشاره به نشست مشترک با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در این دیدار با قول مساعد وزیر، اختیارات استان در حوزه‌های این وزارتخانه افزایش می‌یابد.
ایمانیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جریان سفر (اردیبهشت ۸۷) به فارس، خاطرنشان کرد: گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند؛ این موضوع بیانگر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار این استان در حوزه گردشگری است.
او ادامه داد: با توجه به وجود حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، گردشگری زیارتی نیز یکی از ظرفیت‌های سومین حرم اهل بیت(ع) و فارس است.
استاندار فارس اظهار کرد: در کنار وجود آثار و بناهای تاریخی جهانی و ملی متعدد در فارس که رونق بخش گردشگری تاریخی خواهد بود و همچنین طبیعت زیبا و متنوع، وجود پزشکان متخصص و حاذق هم باعث شده فارس در حوزه گردشگری سلامت نیز سرآمد باشد.
ایمانیه، افزایش ارائه تسهیلات بانکی با سود پایین در حوزه گردشگری و صنایع دستی و احداث زائرسرا، هتل و بوم گردی را از دیگر محورهای مورد مذاکره در دیدار با وزیر میراث فرهنگی دانست و افزود: ۸۵ رشته صنایع دستی در فارس وجود دارد که زمینه جذب سرمایه‌گذاری را در این استان فراهم می‌کند. او گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان این صنعت را بیش از پیش گسترش داد و از ظرفیت‌های بالای آن در سطوح ملی و بین‌المللی بهره برد.
استاندار فارس همچنین با اشاره به تشکیل پنجره واحد در حوزه صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: در این پنجره واحد، دستگاه‌های مرتبط با این حوزه به شکل متمرکز و در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوزها اقدام می‌کنند و هدف نیز این است که روند کار دچار وقفه نشود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی