[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

از فوتبال پاک حرف می‌زنند جور دیگری عمل می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
پرتکرارترین حرف‌های سرمربی این فصل فجری‌ها در خصوص اقدامات غیرفوتبالی حریفان این تیم است؛ رفتارهایی که به طور کلی در مسابقات لیگ یک رواج زیادی دارد و طرفداران «فوتبال واقعی»را آزار می‌دهد.
از پرخاشگری و شلوغ بازی کادرهای فنی گرفته تا تمارض به مصدومیت و وقت تلف کردن‌های گاه و بیگاه. جدیدترین موردی هم که رجب‌زاده به آن اشاره می‌کند، وقت تلف کردن توسط «توپ جمع‌کن‌ها» است که در بازی فجری‌ها مقابل خیبر اتفاق افتاده است.
وی می‌گوید: در مسابقات این فصل، یک سری مسائل متأسفانه اتفاق افتاده که همیشه هم حول و حوش یک سری افراد است. فکر می‌کنم این دوستان از یک جایی باید تصمیم بگیرند و خودشان را تغییر دهند. اگر ادعایشان می‌شود که نسل جدید هستند و با تفکرات نو آمده‌اند، باید این رفتارهای مسخره را کنار بگذارند. این که به توپ جمع‌کن‌ها دیکته کنند که اگر تیم‌شان جلو افتاد، توپ را سریع به تیم حریف ندهند، در فوتبال دنیا منسوخ شده است.
سرمربی فجری‌ها ادامه داد: از آقای اشکان خورشیدی به عنوان داور با تجربه این مسابقه ممنونم که یک قضاوت خوب و بی‌نقص را انجام دادند. ایشان بارها کنار خط آمدند و به ناظر بازی و کمک داوری که سمت ما بود اعلام کردند که آن‌ها دارند بازی را خراب می‌کنند و به جنجال می‌کشند. جای تأسف دارد اگر واقعاً تیم خیبر خرم آباد مدعی است، باید سالم و قشنگ بیاید بازی کند. ما باختیم و هیچ اشکالی هم ندارد. هفته گذشته با تیم ون پارس در شیراز بازی کردیم و هیچ مشکلی وجود نداشت. با همین تیم در اصفهان هم هیچ مشکلی نداشتیم اما متأسفانه بعضی‌ها دوست دارند با ایجاد حواشی و رفتارهای غیرفوتبالی بازی‌ها را ببرند.
کاپیتان سابق تیم ذوب آهن اصفهان افزود: سال‌هاست که برخی از این آدم‌ها در فوتبال ما هستند، همه هم می‌دانند ولی باز هم دست از این کارهایشان برنمی‌دارند. این کارها قشنگ نیست. من با هیچ کس مشکلی ندارم، هیچ وقت نداشتم در دوران فوتبالم و حالا هم ندارم و نخواهم داشت، اما این کارها زشت است. بیایید با توانایی فنی‌تان ببرید و هیچ اشکالی ندارد. ما دنبال این مکتب‌ها نیستیم، دنبال این راه‌ها نیستیم و حداقل تا موقعی که خودم در هر تیمی‌که باشم، اجازه نمی‌دهم که بازیکنم خودش را الکی بیندازد روی زمین یا توپ جمع کن بخواهد توپ را دیر به حریف بدهد. یا کنار زمین ۴۰ نفر بایستند شلوغ بازی در بیاورند و یا به چند نفر آن بالا بگویم روی روح و روان تیم حریف کار کنند. از این مسخره بازی‌هایی که همه جا هست و اتفاق می‌افتد و خنده‌دار است. من آن قدر در زندگی‌ام برده‌ام و باخته‌ام که باخت در چنین دیداری اهمیتی برایم ندارد اما از این مسائل آدم ناراحت می‌شود که همیشه هم خیلی قشنگ و شسته رفته می‌آیند حرف می‌زنند و از فوتبال پاک می‌گویند اما در عمل جور دیگری خودشان را نشان می‌دهند.
وی درباره مسائل فنی مسابقه با خیبر نیز گفت: فکر می‌کنم تیم ما در ربع ساعت اول نیمه اول، شرایط خوبی نداشت و در آن دقایق گل اول را دریافت کردیم که روی یک ضربه پنالتی بود. ولی در بقیه اوقات بازی، تیم خیبر اصلاً نتوانست به دروازه ما نزدیک شود و هیچ موقعیتی نتوانستند ایجاد کنند. بچه‌های ما در ساختار دفاعی خوب عمل کردند. دقایقی از بازی حریف میانه میدان را در اختیار داشت ولی از خط دفاعی ما نتوانست عبور کند.
مهدی رجب‌زاده ادامه داد: نبرد بین دو تیم بالای جدول بود و طبیعی بود که بازی خیلی درگیرانه باشد. در بقیه بازی سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و مخصوصاً در نیمه دوم فکر می‌کنم سوار بازی بودیم. موقعیت‌های بسیار خوبی ایجاد کردیم روی دروازه حریف که در یک صحنه دروازه‌بان خیبر عکس العمل خوبی نشان داد و چند ارسال خوب هم داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم.
سرمربی فجرشهیدسپاسی افزود: بازی‌های این مدلی بازی‌های تک گلی است. بازی لحظه‌هاست که در یک لحظه یک تیم می‌تواند بازی را ببرد و تیم دیگر ببازد. ولی کلاً بچه‌های ما به نظر من بازی قوی و خوبی انجام دادند. البته یکی دو نفر از بچه‌های ما در شرایط خوبی نبودند.
وی درباره غیبت بهترین گلزن این تیم نیز گفت: علی آل کثیر متأسفانه بعد از بازی با ون پارس، دچار مشکل گوارشی شد و چند روز اصلاً حالش خوب نبود و به همین دلیل نتوانست با ما تمرین کند و در بازی با خیبر غایب بود اما امیدوار هستیم در بازی امروز مقابل استقلال خوزستان، او را در اختیار داشته باشیم. ما باید خیلی زود از باخت هفته قبل فاصله گرفته و خودمان را دوباره در جمع مدعیان صعود قرار دهیم.
تیم فوتبال فجرشهیدسپاسی شیراز امروز سه‌شنبه از ساعت 14 به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. این دیدار در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شود. فجر با 29 امتیاز تیم چهارم جدول است و میهمان آبی پوش با یک امتیاز کمتر، یک پله پایین‌تر قرار دارد.
شمس آذر قزوین با 38 امتیاز صدرنشین است، سایپا تهران و خیبر خرم آباد هم با 30 و 29 امتیاز، دوم و سوم هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی