[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روزهای متفاوت یک زوج؛ «مهدی» بر بال فرشتگان «سردار» روی دوش شیطان، روزنامه شیراز نوین

زوج خط حمله‌ فوتبال ایران در این فصل و خصوصاً در این روزها، در 2 دنیای متفاوت به‌سر می‌برند.
به گزارش فوتبال 360، چه بخواهند و چه نخواهند همواره با یکدیگر مقایسه می‌شوند. گاهی اوقات برتری با مهدی طارمی‌ است و گاهی اوقات سردار آزمون است که گوی سبقت را از رفیق بوشهری‌اش می‌رباید. بار دیگر قرار است 2 مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را با یکدیگر روی یک ترازو قرار دهیم و از روزهای متفاوتی که پشت سر می‌گذارند، بگوییم.  
داستان مهدی: روی ابرها سیر می‌کند
طارمی ‌روی ابرها سیر می‌کند. فصل را با قهرمانی در سوپرجام استارت زد و به تازگی دومین جامش را در جام اتحادیه بالای سر برد. مهدی با رفتن چند ستاره‌ دیگر از پورتو، تبدیل به یکی از وزنه‌های بدون جانشین این تیم شده و محبوبیت‌اش برای خیلی از هم‌تیمی‌هایش دست‌نیافتنی است. مهدی در تمام رویدادهای این فصل یا گل زده، یا پاس گل داده و یا هر 2 کار را انجام داده است.
پورتو در لیگ رتبه‌ سوم را در اختیار دارد اما طارمی ‌با 10 گل و 6 پاس گل مؤثرترین بازیکن مسابقات تا به اینجا بوده است. او در جدول گلزنان پشت سر گونچالو راموس و فران ناوارو قرار دارد اما در پاس گل‌ها رتبه‌ نخست را مال خود کرده است. پورتو به یمن ستاره‌ ایرانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا هم موفق به صعود از گروهش شد؛ مهدی با 5 گل و 2 پاس گل نفر اول اژدهای پرتغال بود و سال 2022 را به عنوان یکی از بهترین گلزنان اروپا تمام کرد. او مجموعاً در 29 بازی این فصل برای پورتو روی 30 گل نقش مستقیم داشته تا مشخص شود چرا پورتو حاضر به جدایی‌اش در زمستان نشد. این نمایش درخشان را با 2 گلی که طارمی ‌در جام جهانی زد و یک پاس گلی که ارسال کرد مزین کنید تا بیش از پیش به فصل رؤیایی این بازیکن 30 ساله پی ببرید. فراموش نکنید که از هفتادوهشتمین بازیکن برتر جهان از نگاه گاردین صحبت می‌کنیم.
داستان سردار: گاهی نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود
پس از انتظاری طولانی‌مدت سرانجام سردار آزمون تصمیم گرفت از روسیه دل بکند. او از میان گزینه‌های روی میز پیشنهاد بایرلورکوزن را قبول کرد و به جمع کارگرها اضافه شد تا شاگرد جراردو سیوانه شود. از ابتدای این فصل اوضاع برای هیچ‌کدام خوب پیش نرفت. خبری از تیم فوق‌العاده‌ فصل قبل نبود و باخت‌های پرگل یکی پس از دیگری از راه رسیدند.
سردار قرار بود از ابتدای این فصل به یک مهره‌ مهم برای لورکوزن تبدیل شود اما ماندن پاتریک شیک در نوک خط حمله، باعث شد او یا کم به میدان برود و یا برخی اوقات به عنوان یک ‌هافبک تهاجمی ‌و یا مهاجم سایه به بازی گرفته شود. شرایط نه‌تنها بهتر نشد بلکه قرار بود اتفاق بدتری رخ دهد. در روزهایی که سرمربی سوئیسی برکنار شد و جای خود را به ژابی آلونسو داد، سردار در آستانه‌ دیدار با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا از ناحیه‌ ماهیچه دوقلوی پا مصدوم شد و تا آستانه‌ جام جهانی نتوانست به میدان برود.
آمار ستاره‌ ترکمن تیم ملی فوتبال ایران تا به این جای فصل در لورکوزن بدین ترتیب بوده است: 10 بازی در بوندس‌لیگا با صفر گل زده، صفر پاس گل و یک کارت زرد. 2 بازی در لیگ قهرمانان اروپا و 5 دقیقه حضور در میدان با صفر گل و پاس گل. یک بازی در جام حذفی و 2 پاس گل مقابل تیم الوسبرگ و دیگر هیچ. این فصل تلخ سردار که به بدشانسی آغشته شده در جام جهانی هم ادامه داشت و توپ‌های او به جای تور به سمت دست گلرها و تیر دروازه رفت و بازهم با مصدومیت همراه بود.
شنیده می‌شود آزمون در لیست فروش لورکوزن قرار دارد و باشگاه گالاتاسرای ترکیه نسبت به جذب او علاقه‌مند است. تیم تحت هدایت آلونسو بدون این که سردار در آن نقش مهمی ‌ایفا کند، نتایجش بهتر شده و دیگر خبری از آن تیم مریض در حال سقوط نیست. آن‌ها با وجود شکست اخیر مقابل دورتموند، رتبه‌ نهم را در اختیار دارند. 
سردار و مهدی در دنیاهای متفاوت
هیچ شکی وجود ندارد که سطح بوندس‌لیگای آلمان بسیار بالاتر از لیگ برتر پرتغال است و نمی‌توان عملکرد سردار و طارمی ‌را دقیق هم‌سنگ یکدیگر دانست اما کتمان‌ناپذیر است که آن‌ها این روزها در 2 دنیای مختلف به‌سر می‌برند. طارمی ‌در کورس آقای گلی است و محبوبیتش نزد هواداران پورتو سر به فلک می‌کشد و عناوین فردی و تیمی ‌از همه‌جهت به سمت او سرازیر می‌شوند و سردار در حال سپری کردن سخت‌ترین روزهای دوران ورزشی‌اش است و هر آن امکان دارد ماجراجویی‌اش در سطح اول فوتبال اروپا  به تلخ‌ترین حالت ممکن تمام شود. البته که هنوز هیچ چیز تمام نشده و تا پایان این فصل زمان زیادی باقیست.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی