[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سروستان شاهراه سرمایه‌گذاری ، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر صمت بر رفع مشکلات زیرساختی سه شهرک صنعتی در فارس تأکید کرد و گفت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان ۲ به عنوان گزینه سرریز سرمایه گذاری مرکز استان تکمیل می‌شود.
علی رسولیان عصر پنجشنبه ۲۶ آبان در حاشیه سفر به فارس که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد، به بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی سروستان دو، خرامه و کوار پرداخت و تصمیماتی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها اتخاذ شد. او در جلسه جمع بندی سفر با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان دو، به عنوان مهم‌ترین گزینه سرریز سرمایه گذاری شیراز مورد توجه جدی این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس است، گفت: مهم‌ترین کمبود زیرساختی در این شهرک صنعتی ۷۵۰هکتاری تأمین برق پایدار است که با برطرف شدن آن می‌توانیم شاهد تسریع در جذب سرمایه گذار و شتاب در توسعه صنعتی این منطقه باشیم.
رسولیان بر احداث پست برق ۶۳.۲۰ ولت و خط انتقال آن به منظور تأمین پایدار برق شهرک صنعتی سروستان ۲ تأکید کرد و گفت: بر اساس قانون، تأمین برق تا ورودی شهرک‌های صنعتی برعهده وزارت نیرو و شرکت توانیر است و منابع دولتی نیز بر اساس قانون به وزارت نیرو تعلق می‌گیرد و این سازمان و شرکت‌های استانی هیچ‌گونه اعتبارات دولتی در این زمینه دریافت نمی‌کنند.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: اما در عین حال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بنا بر تکلیف خود و در راستای تسریع در اجرای طرح‌ها و کمک به سرمایه‌گذاران، از محل منابع داخلی به خود حمایت‌هایی را از این بخش انجام می‌دهد. 
او خاطرنشان کرد: علاوه بر آن اجرای خطوط داخلی شهرک‌های صنعتی نیز از منابع داخلی تأمین می‌شود که اگر در طرح‌های خارج از شهرک‌ها نیز هزینه کنیم، هزینه آن باعث افزایش سهم صنعتگران می‌شود که توجیه اقتصادی کافی را به همراه نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: هر میزان که بتوانیم از اعتبارات دولتی در طرح‌های زیرساختی خارج از شهرک‌ها استفاده کنیم، به همان میزان به صنعتگران کمک کرده‌ایم تا هزینه‌های آنها کاهش یابد و در بحث تولید و صنعت و اشتغال موفق‌تر عمل کنند.
او همچنین از آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای تأمین و پرداخت ۳۰ درصد از هزینه پست برق شهرک صنعتی سروستان ۲ خبر داد و گفت: ۴۰ درصد آن نیز توسط توانیر و ۳۰ درس نیز از محل منابع استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأمین خواهد شد تا این پروژه هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه افزایش توسعه شهرک صنعتی خرامه گفت: این موضوع با هدف بسترسازی برای افزایش جذب سرمایه‌گذار در افق توسعه شهرستان محروم خرامه در نظر گرفته شده و ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم.
رسولیان افزود: مهم‌ترین نیاز برای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی خرامه، تأمین حداقل ۲۵ لیتر بر ثانیه آب توسط وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای فارس است که در صورت صدور مجوز، طرح توسعه اجرایی می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به برنامه این سازمان برای تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی در شهرستان کوار نیز گفت: اراضی این ناحیه صنعتی تملک شده و مشکل اصلی آن صدور مجوز حفر یک حلقه چاه است که انتظار داریم وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای فارس با تسریع در صدور مجوز این فرصت را فراهم کنند تا روند توسعه و تکمیل ناحیه صنعتی کوار شتاب گیرد و و شهرک صنعتی کوار در اسرع وقت راه‌اندازی شود.
در این جلسه که به ریاست نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و مدیران وزارت نیرو برگزار شد، مصوب شد طرح احداث ایستگاه پست برق شهر شهرک صنعتی سروستان ۲، با مشارکت ۳۰درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی، ۴۰درصدی شرکت توانیر و ۳۰ درصد از منابع داخلی استان از محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 
اجرایی شود.
همچنین در این جلسه، سازمان آب منطقه ای فارس تعهد داد نسبت به تأمین ۲۵ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی خرامه اقدامات لازم را انجام دهد.
تسریع در صدور مجوز حفاری چاه آب ناحیه صنعتی نیز از دیگر تعهدات وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای فارس در این جلسه بود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه گفت: احداث ناحیه صنعتی کوار که از مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان است، با هدف فراهم کردن زیرساخت و بسترهای لازم برای استقرار واحدهای صنعتی و جذب سرمایه گذار در شهرستان کوار در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
سید مصطفی هاشمی ادامه داد: شهرستان کوار دارای ظرفیت‌های زیادی است که با ایجاد این ناحیه صنعتی که شصت و پنجمین شهرک صنعتی فارس محسوب می‌شود، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.
او با اشاره به اینکه استعلام‌های زیربنایی این ناحیه صنعتی اخذ و سند آن نیز صادر شده است، گفت: این ناحیه صنعتی در ۴۸ هکتار مساحت ایجاد می‌شود.
او با تأکید بر لزوم همراهی و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی در تأمین زیرساخت‌ها گفت: با توجه به اینکه شرط اصلی در راه‌اندازی یک شهرک صنعتی، تأمین امکانات زیربنایی نظیر آب، برق و گاز است، امیدواریم با تعامل و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در تأمین این امکانات، بتوانیم این ناحیه صنعتی را در سریع‌ترین زمان به واگذاری برسانیم.
هاشمی تأکید کرد: این ناحیه صنعتی ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و صنفی با اشتغال ۱۰۰۰ نفر را خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی