[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تولیدات به نام فارس صادر شود ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس با اشاره به جلسه روز دوشنبه ۱۰ بهمن خود و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ وزیر صمت در این جلسه نوید داد که از ۳۰۰ واحد تولیدی فارس به شکل ویژه حمایت شود.
به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه، سه شنبه در آیین تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان فارس در شیراز افزود: این کار با این هدف انجام می‌شود که آن واحدها حتی اگر در حال فعالیت و تولید هم هستند، فعالیتشان توسعه یابد تا هم نیاز داخل را به شکل مطلوب‌تر تأمین کنند و هم صادرات خود را گسترش دهند.
وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد که طی یکی دو هفته آتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اسامی این ۳۰۰ واحد تولیدی را مشخص کند و با تنظیم یک گزارش، به نقشی که وزیر صمت، استاندار و خود تولیدکننده می‌توانند در زمینه توسعه و گسترس فعالیت این واحدها ایفا کنند، اشاره شود تا در جلسه ای که ظرف ۲ هفته آتی مجدداً تشکیل خواهد شد، این مسئله نهایی شود و در سال ۱۴۰۲ این مهم با جدیت پیگیری شود.
استاندار فارس، ضمن تأکید بر لزوم تسهیل روند صادرات در استان گفت: نمی‌خواهیم در هیچ زمینه ای در بحث تولید، صادرات، اشتغال و کارآفرینی سخت‌گیرتر از دیگر استان‌های کشور باشیم.
ایمانیه افزود: آمادگی داریم که از برنامه‌ها و اقداماتی که دیگر استان‌ها در جهت ایجاد سهولت در این زمینه‌ها انجام داده اند، الگوبرداری کنیم.
استاندار فارس گفت: بارها تأکید کرده ایم که ضرورت دارد دفاتری مشابه دفاتر مشاور املاک در استان برای راهنمایی کسانی که می‌خواهند در زمینه اقتصادی، کارآفرینی، صادرات یا دانش بنیان فعالیت کنند، راه اندازی شود.
ایمانیه افزود: همچنین باید در جهت کاهش صادرات مواد خام گام برداریم. باید با ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی، آلومینیوم و فولاد، علاوه بر جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد خام، به ایجاد اشتغال بیشتر نیز کمک کنیم.
وی بر لزوم بازگشت دفاتر شرکت‌های مستقر در فارس به این استان تأکید کرد و گفت: علاوه بر این، باید آمار صادرات واحدهای تولیدی که در استان مستقر هستند اما از دیگر گمرکات کشور انجام می‌شود، به نام استان فارس ثبت شود. در این آیین از ۳۰ صادرکننده برگزیده استان فارس تقدیر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی