[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

کارآفرینی با دانشگاه‌های مهارتی، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، دومین نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در این دانشگاه برگزار شد. 
در این نشست محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش عالی در کشور اظهار نمود: دانشگاه آزاد اسلامی بار سنگینی از نظام آموزشی را در کشور به دوش می‌کشد و توانسته است با تدبیر خود تعداد قابل توجهی از جوانان ممکت را در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف آموزش دهد.
رئیس دانشگاه شیراز از اعلام آمادگی این دانشگاه برای کمک و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی شیراز خبر داد و بیان نمود: دانشگاه شیراز به عنوان مجموعه دولتی مستقر در شهر شیراز، آماده ارائه کمک و همکاری همه جانبه با دانشگاه آزاد اسلامی فارس است و حتی برخی تجارب ارزنده اندوخته شده در این دانشگاه که قابل استفاده در دانشگاه‌های دولتی است را به کار خواهد بست.
این مقام مسئول توضیح داد: در بخش دولتی هم بار تحصیل و هم رفاهی دانشجویان به دوش دولت است و این امر باعث بالا رفتن هزینه‌های دولتی گردیده و به علاوه توجه و تمرکز در بخش‌های رفاهی ناگزیر گاهی اوقات باعث کمتر شدن توجه به سایر امور می‌شود؛ اما در دانشگاه آزاد اسلامی با بستر فراهم شده و در قالب دریافت هزینه از دانشجویان شرایط ارائه خدمات رفاهی فراهم‌تر و سهل‌تر شده است.
در این نشست، محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از شرایط فعلی این دانشگاه اظهار نمود: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه جدید خویش جهت حرکت خود را به سوی دانشگاه مهارتی و کارآفرین تعیین نموده و در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اقدام به تأسیس 2 سرای نوآوری و 4 مدرسه مهارتی نموده است که برگزاری دوره‌های مختلف توسط این مجموعه‌ها با همکاری کمیته امداد استان و شهرداری شیراز در حال اجرا می‌باشد.
دبیر هیئت امنای دانشگاه ازاد اسلامی فارس توضیح داد: دانشگاه در قالب طرح پویش قدم‌های بزرگی را برداشته و با معاونت اقتصادی استانداری فارس و اتاق بازرگانی نشست‌های متعددی برگزار گردیده و به زودی در سطح استان شاهد عملیاتی شدن این طرح یعنی اشتغال همزمان با تحصیل دانشجو خواهیم بود که این طرح قطعاً موجب اطمینان بیشتر خانواده‌ها به دانشگاه خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی