[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

صنعت غذایی رشد فزاینده دارد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته به همراه ششمین نمایشگاه مادر، نوزاد، کودک و هفدهمین نمایشگاه اسباب بازی، تفریحات، سرگرمی و صنایع و تجهیزات وابسته از روز سه‌شنبه در سایت نمایشگاهی فارس آغاز به کار کرد.
فرهادی افزود: صنایع غذایی و امنیت آن یکی از مهم‌ترین مؤلفه‏های توسعه پایدار برای زندگی سالم در تمامی کشورهای جهان است.
او با بیان اینکه برندهای مطرحی در حوزه صنایع غذایی کشور در نمایشگاه مواد غذایی و ماشین آلات وابسته شیراز حضور دارند، ادامه داد: صنعت کشاورزی زیرساخت اصلی صنایع غذایی محسوب می‌شود که به تنهایی می‌تواند در صورت برخورداری از ظرفیت و تکنولوژی و فناوری لازم، اقتصاد و تجارت هر کشوری را شکوفا سازد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از 70 کشور دنیا مقصد صادرات صنایع غذایی ایران بوده‌اند، اما بیشترین حجم صادرات صنعت غذا به دو کشور همسایه عراق و افغانستان محدود شده است. این امر نشانگر رشد فزاینده صنعت غذایی می‌باشد و از طرفی نشان‌دهنده زیرساخت‌های ناکافی در این حوزه؛ چراکه عمده صادرات محدود به دو کشور همسایه انجام شده است. فرهادی بیان کرد: در عین حال به موازات مباحث سیاسی و پیچیدگی روابط بین الملل، بخش عمده ای از مشکل صادرات ناشی از ناکارآمدی و ضعف زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی، بسته‌بندی، کمبود و نقصان صنایع تبدیلی و فرآوری، تأسیسات و تجهیزات نگهداری و سردخانه و رعایت بعضی استانداردهای جهانی به خصوص در حوزه سلامت و بهداشت می‌باشد.
او اضافه کرد: در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته امکان این امر مهیا شده است تا تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی ضمن نمایش آخرین پیشرفت‌های خود در حوزه صنایع غذایی، نیم نگاهی هم به تجارت خارجی در این حوزه داشته باشند تا بتوانند جایگاه خود را در این صنعت به دست آوردند. او ادامه داد: در کنار این عنوان نمایشگاه، نمایشگاهی ویژه کودکان و مادران با عنوان نمایشگاه مادر، نوزاد و کودک و هفدهمین نمایشگاه اسباب‌بازی، تفریحات، سرگرمی و صنایع وابسته در حال برگزاری است که خانواده‌ها می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه ساعاتی را در فضای مفرح این نمایشگاه تجربه کنند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس افزود: بیش از 160 شرکت از استان‌های فارس، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، همدان، آذربایجان شرقی، کرمان، زنجان، مازندران، خراسان جنوبی، قزوین، البرز، یزد، کرمانشاه و گیلان در این نمایشگاه 
حضور دارند.
فرهادی با بیان اینکه این عناوین نمایشگاهی در مساحت 15هزار متری سالن‌های حافظ، سرو، بهار، نرگس و ملاصدرا برگزار می‌شود، گفت: علاقه مندان تا روز جمعه چهاردهم بهمن ماه فرصت دارند پس از دریافت بلیت از وبگاه شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس به آدرس www.farsfair.ir از ساعت 16 تا 21 از این عناوین نمایشگاهی بازدید کنند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی