[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اکران هنر در قلب شیراز، روزنامه شیراز نوین

اکران آزمایشی دیوارنگاره عظیم میدان امام حسین(ع) انجام شد. این سازه کلان به عنوان دومین دیوارنگاره بزرگ کلان‌شهرهای کشور برشمرده می‌شود و بستری برای نمایش آثار فرهنگی و هنری در بستر سومین حرم مطهر اهل بیت(ع) ایجاد می‌کند.
این گزارش می‌افزاید: دیوارنگاره عظیم میدان امام حسین(ع) در ابعاد 30 در 10 متر برای اولین بار به صورت آزمایشی رونمایی شد.
از اهداف اجرای این پروژه ارزشمند می‌توان به مواردی نظیر یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی در افکار عمومی، بهبود سیما و منظر شهری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان در رشته‌های مختلف، تلطیف فضای عمومی جامعه و مواردی از این دست اشاره کرد.
سازه این دیوارنگاره عظیم به ارتفاع 15 متر ظرف مدت دو ماه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ساخته شده و تقریباً از همه مسیرهای منتهی به میدان از فاصله دور دید مناسب دارد.
گفتنی است این زیرساخت فرهنگی پس از دیوارنگاره عظیم میدان ولی‌عصر تهران بزرگ‌ترین دیوارنگاره کشور است و در ایام الله دهه فجر به صورت رسمی افتتاح و با محتوای جدیدی اکران خواهد شد. شایان ذکر است این پروژه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در میدان امام حسین(ع) در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اجرا درآمده است.
معاونت فرهنگی شهرداری شیراز پذیرای نظرات ارزشمند شهروندان برای انتخاب آثار فاخر برای اکران در این دیوارنگاره عظیم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی