[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شهرک‌های صنعتی مولود انقلاب است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۴۳ طرح زیرساختی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس با اعتباری افزون بر ۴۴۰میلیارد تومان در ایام الله دهه مبارک فجر امسال خبر داد. سید مصطفی هاشمی در آستانه ایام دهه مبارک فجر در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۵ طرح عمرانی و زیرساختی است که با هدف توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اعتباری افزون بر ۸۰میلیارد تومان اجرا شده است.
وی همچنین از آماده بهره برداری بودن ۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۶۰میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در این ایام خبر داد و گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزاری میزهای خدمت شهرستانی و مرکز استان، با هدف بررسی و رفع مشکلات صنعتگران، تجلیل از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدمحور و برگزاری کلینیک‌های صنعت با هدف عارضه‌یابی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را از دیگر برنامه‌هایی اعلام کرد که در ایام دهه مبارک فجر سال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برگزار می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مولود انقلاب است، گفت: تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان فارس پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد شده و به بهره‌برداری رسیدند. هاشمی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان فارس ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری قرار دارد، گفت: استان فارس در این زمینه عنوان دوم کشور را در اختیار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در حال حاضر تعداد ۷۴۵۵ قرارداد سرمایه‌گذاری با مساحت ۲هزار و ۱۲۰ هکتار به صنعتگران واگذار شده است که از این تعداد ۳۳۹۵ واحد با اشتغال افزون بر ۳۹هزار نفر به بهره برداری رسیدند و استان فارس عنوان سوم کشور را در این بخش‌ها به خود اختصاص داده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از ساخت و ساز ۴۴۶۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری اولیه ۱۵هزار میلیارد تومان در سطح شهرها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۵ واحد با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۸۰ درصد و ۴۹۷ واحد نیز با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در مرحله ساخت و ساز قرار دارند که با بهره برداری از این واحد‌ها در آینده جهش قابل توجهی در آمار اشتغال و بهره برداری از واحدهای صنعتی ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه در بخش تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در یک سال گذشته اقدامات مؤثری انجام شده است، گفت: در این مدت ۷۸ پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتباری افزون بر یکصدمیلیارد تومان به بهره برداری رسیده و ۵۸ طرح زیرساختی نیز با اعتباری افزون بر ۲۳۲میلیارد تومان در مرحله اجرا قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: انعقاد قرارداد تأمین آب شهرک صنعتی برمشور شیراز به مبلغ ۱۵میلیارد تومان و حجم ۵ لیتر بر ثانیه، انعقاد قرارداد خرید انشعاب آب شهرک صنعتی دارویی بیضا با حجم ۱۰ لیتر بر ثانیه و مبلغ ۱۵میلیارد تومان، اخذ موافقت اولیه شرکت آبفا جهت تأمین آب شهرک صنعتی سروستان ۲ از محل پساب تصفیه‌خانه شیراز با حجم ۱۵۰ لیتر، انعقاد قرارداد و خرید انشعاب جهت تأمین آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با حجم ۴۰ لیتر بر ثانیه و خرید انشعاب و اجرای خط انتقال آب در شهرک صنعتی فتح‌آباد مرودشت به طول ۱۲ کیلومتر و مبلغ ۱۰میلیارد تومان از جمله اقداماتی بوده که در حوزه تأمین آب شهرک‌های صنعتی در این مدت یک سال اخیر انجام شده است.
هاشمی افزود: در بخش تأمین برق و برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی استان نیز اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا به طول ۱۴ کیلومتر با مبلغ برآورد اولیه ۱۰میلیارد تومان، تکمیل خط انتقال برق شهرک صنعتی پاسارگاد به طول ۱۶ کیلومتر با مبلغ برآورد اولیه ۱۰میلیارد تومان، تأمین ۱۵ مگاوات برق از محل نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و برگزاری جلسات بین دستگاهی به ریاست استاندار فارس به منظور اجرای بند ط تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف بهره مندی از اعتبارات برق‌رسانی شرکت توانیر جهت اجرای پست برق شهرک صنعتی سروستان ۲، شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بیضا، برمشورو سورمق را از دیگر اقدامات و پیگیری‌های اخیر بیان کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، اقدامات مهم انجام شده در یک سال اخیر را بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی کازرون اعلام کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی آماده استقرار واحدهای صنعتی صادرات‌محور شده است و بستر مناسبی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان کازرون فراهم خواهد کرد. هاشمی در ادامه تعیین تکلیف و فسخ از قراردادهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال اخیر اعلام کرد و گفت: در این مدت به مساحت 138 هکتار رسیدگی شده که 115 قرارداد با مساحت 44 هکتار فسخ قطعی شده و 70 قرارداد به مساحت 20 هکتار نیز خلع ید 
شده است. وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های این شرکت از صنایع کوچک گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 2میلیارد تومان یارانه به دوره‌های آموزشی فتورهای صنعتی و نمایشگاهی، کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های صنعتی پرداخت و این روند ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کسری وثایق کارآفرینانی که برای دریافت تسهیلات با کمبود وثیقه روبه‌رو هستند را تا سقف 5میلیارد تومان صادر می‌کند که در این زمینه برخی صنعتگران از این ظرفیت استفاده کرده اند. وی همچنین از احیای 53 واحد راکد در شهرک‌های صنعتی فارس در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این واحدها به چرخه تولید بازگشته اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی