[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نمایشگاه فرصتی برای جهانی‌شدن است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: نمایشگاه‌ها علاوه بر حوزه اقتصادی، در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم اثرگذار است و در ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی نقش مؤثری دارد.
علی فرهادی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در جمع خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی نقش کلیدی دارند و با قلم تمامی درد را در چشم جهانیان پدیدار می‌کنند و رسالت سنگینی بر دوش دارند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: مدیریت منابع نقش مؤثری در پیشبرد اهداف دارد و کشور ما دارای منابع مطلوبی است که باید به خوبی مورد مدیریت قرار بگیرند.
او با اشاره به نقش مؤثر مدیریت در منابع اظهار کرد: ما از منابع فقط بهره برداری و مصرف می‌کنیم، اما در سیستم مدیریتی برای حفظ و ارتقای منابع باید برنامه ریزی داشته باشیم و در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس این امر مورد توجه ویژه قرار دارد.
فرهادی ادامه داد: مکانیزه کردن پارکینگ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، راه اندازی رادیونمایشگاه به عنوان بهترین رادیونمایشگاه در کشور، ارتقای سیستم کنترل ورود و خروج به نمایشگاه‌ها به صورت الکترونیکی و حفظ شئونات مردم و... را به انجام رسانده ایم. او ادامه داد: در صنعت نمایشگاهی معرفی عرصه تخصصی و دستاورد‌های صنعتی و حمایت از تولید و رونق تجارت و بازاریابی داخلی و خارجی در اولویت ما قرار دارد و فضاسازی کرده ایم که فعالان عرصه‌های مختلف بتوانند فرصت گفت‌وگو و تبادل نظر داشته باشند و در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته ایم.
او گفت: در سال ۹۹ در این نمایشگاه ۲۳ عنوان نمایشگاهی برگزار شد و در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم بحران کرونا، ۲۴ عنوان نمایشگاه برگزار کردیم و رشد ۱۱۰درصدی داشتیم.
فرهادی با اشاره به اقدامات سال ۱۴۰۱ هم گفت: امسال تا پایان دی‌ماه ۷۴ عنوان نمایشگاهی با متراژ ۱۰۶هزار و ۵۰۰ مترمربع برگزار کرده‌ایم و این موفقیت را حاصل برنامه‌ریزی، نگاه و باور استفاده مؤثر از امکانات موجود و مدیریت منابع می‌دانیم.
او گفت: تلاش کردیم برای مجریان نمایشگاهی و تولیدکنندگان فضای مطلوبی ایجاد کنیم و با ایجاد فضای رقابتی و توجه به شایسته‌سالاری شاهد رشد خوبی برای حضور در عناوین مختلف نمایشگاهی بودیم.
مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس افزود: در حوزه نمایشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیری هستیم و این صنعت در رشد اقتصادی و بین الملل نقش مؤثری دارد.
او اضافه کرد: برای ایجاد سایت‌های نمایشگاهی در هر استان یک سایت اختصاص داده می‌شود، اما برخی استان‌ها ظرفیت برخورداری از سایت‌های بیشتری دارند که در صنعت نمایشگاهی باید دیده شود.
فرهادی با تأکید بر لزوم توجه به تجارت خارجی هم عنوان کرد: باید در بازار‌های جهانی با تولید دارای ویژگی‌های جهانی خود را مطرح کنیم و در نمایشگاه‌ها سعی می‌شود محصولات خود را به شرط برخورداری از استاندارد و کیفیت عرضه کنیم.
او با اشاره لزوم توجه به پیشرفت اقتصادی کشور در صنعت نمایشگاهی اظهار کرد: هدف ما باید توجه به تحقق اهداف کلان اقتصادی در سطح کشور باشد و بتوانیم کشور را به جایگاه مطلوب خود برسانیم.
فرهادی اعلام کرد: در نمایشگاه پزشکی و دانش‌بنیان که در نمایشگاه بین‌المللی فارس برگزار شد، شاهد انعقاد تفاهم‌های مطلوبی بوده ایم که قابل توجه بوده است. او گفت: نمایشگاه‌ها علاوه بر حوزه اقتصادی در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم اثرگذار است و نمایشگاه‌های گل و گیاه، طلا و جواهر، مبلمان و... مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفت و در ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی نقش مؤثری داشت. فرهادی تصریح کرد: یکی از بهترین‌های نمایشگاه، فرصت ایجاد جذب سرمایه‌گذار و حضور دانش‌بنیان‌هاست و بر ایجاد ارتباط دانش‌بنیان‌ها با صنعتگران در نمایشگاه بین‌المللی فارس تأکید داریم. وی اعلام کرد: برای میلاد امام علی(ع) یک جشن عمومی در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار خواهیم کرد. فرهادی با اشاره به حمایت معنوی از نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس عنوان کرد: استاندار فارس و معاونان وی در این زمینه نقش مؤثری ایفا کرده اند و حضور آن‌ها در برگزاری عناوین نمایشگاهی برای شرکت کنندگان در این نمایشگاه‌ها بسیار دلگرم کننده است و با قول مساعد شهردار شیراز برای تردد مردم به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، شاهد اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل مردم به نمایشگاه خواهیم بود و سال گذشته برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز نمایشگاه بین‌المللی فارس مشکل داشتیم که این مشکل با مساعدت شهرداری شیراز رفع شد.
او همچنین گفت: جشن میلاد امام علی(ع) ساعت ۱۸ روز جمعه با همکاری سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) و شهرداری منطقه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار خواهد شد و یک ویژه‌جشن به صورت تئاتر خیابانی هم برای بازدیدکنندگان در محوطه نمایشگاه در قالب سرودخوانی و... در نظر گرفته 
شده است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی