[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

ضرورت ایجاد محافل رسانه‌ای، روزنامه شیراز نوین

امام جمعه شیراز خطاب به اساتید دروس انقلاب، گفت: دشمن‌شناسی در سرفصل‌های درس انقلاب اسلامی جای داده شود. آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز صبح دیروز در نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکار‌های مقابله» که همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا با همراهی تولیت حرم از حضور اساتید بیشتر 
بهره‌مند شویم.
او با بیان اینکه حضور عالمانه اساتید انقلاب اسلامی در شیراز یک ضرورت است، گفت: خارج از مباحث کلاس باید گاهی محافلی در بحث رسانه‌ای برگزار شود تا موضوعاتی که جامعه با آن مواجه است، به بررسی و واکاوی گذاشته شود.
نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با حدیثی از امام جواد(ع)، گفت: زهد و بی اعتنایی به مال و مقام از عمده شروط موفقیت در معلمی محسوب می‌شود.
آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه زهد برای موفقیت ما در کار لازم است، به فایده این مهم اشاره کرد و گفت: هرچه دلبستگی به دنیا کمتر باشد، نگرانی هم کمتر است؛ بنابراین راحتی انسان‌ها در زهد است و اگر جایگاهی پیدا کردیم، به تناسب آن جایگاه به درجه بیشتری از زهد نیاز داریم.
او که معتقد است زاهدانه رفتار کردن موجب آرامش و راحتی خیال می‌شود، تصریح کرد: عزت افراد به انقطاع الی‌الله باز می‌گردد و هرچه رهایی از دنیا بیشتر باشد، عزت الهی بیشتر نصیب افراد می‌شود.
امام جمعه شیراز گفت: خداوند بیش از زهد و رهایی از دنیا، دشمنی با دشمنان خداوند و دوستی با دوستان خداوند را مهم دانسته است. در این راستا نیاز جدی به تبیین این مهم در درس انقلاب اسلامی داریم.
آیت‌الله دژکام همچنین خطاب به اساتید دروس انقلاب، گفت: دشمن‌شناسی در سرفصل‌های درس انقلاب اسلامی جای داده شود.
او با بیان اینکه با شناخت دشمن، به دشمن ستیزی هم نیاز پیدا می‌کنیم، گفت: اکنون دشمن در دنیا جامعه ما را آزمایش می‌کند که تا چه میزان در مقام دشمن‌ستیزی هستیم و اگر این دشمن‌ستیزی از جامعه ما گرفته شود، به اهداف خود خواهند رسید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی