[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فارس مستعد هاب انرژی پاک است، روزنامه شیراز نوین

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز اعلام کرد که امسال در مقایسه با سال قبل، شاهد افزایش قابل توجه 70درصدی تقاضا برای نصب پنل‌های خورشیدی بوده ایم.
عزیزی ضمن تأکید بر ظرفیت بی‌نظیر استان فارس در زمینه بهره‌برداری از انرژی خورشیدی و تبدیل شدن به هاب انرژی پاک در کشور گفت: امسال تا پایان دی ماه، تعداد 803 درخواست برای احداث این نیروگاه‌ها به شرکت توزیع برق شیراز ارائه گردیده که تعداد 730 مورد رسیدگی شده و 350 درخواست تأیید شده است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز با ارائه آمار و ارقامی بیان داشت: تعداد 329 نیروگاه خورشیدی فعال مقیاس کوچک در سطح شهرستان شیراز فعال هستند که معادل 2.6 مگاوات انرژی تولید می‌کنند.
عزیزی با تأکید بر این موضوع که شبکه توزیع برق آمادگی پذیرش تولیدات جدید را دارد، عنوان کرد: علت عدم تأیید برخی از درخواست‌ها به مشکلات مالکیتی و مناسب نبودن فضای پیشنهادی، نداشتن استحکام لازم در محل نصب پنل و... از سوی بخش خصوصی بازمی‌گردد.
عزیزی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح توانمندی اقشار کم‌برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی گفت: بر اساس این طرح در کشور قرار است طی پنج سال 550هزار نیروگاه 5 کیلوواتی به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار احداث شود.
عزیزی با اشاره به عزم جدی دولت برای بهره برداری از انرژی‌های پاک افزود: تسهیلات بانکی کارمزدی و قرض الحسنه تا سقف 120میلیون تومان از سوی بسیج مهندسین، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی ارائه می‌شود و نرخ خرید حمایتی به ازای هر کیلووات معادل 2200 تومان و برای بخش غیرحمایتی 1750 تومان است.
وی گفت: برای نصب پنل‌های خورشیدی، متقاضی می‌توانند از طریق نهادهای حمایتی به توزیع برق شیراز معرفی و از تسهیلات پیش‌بینی شده بهره‌مند شود و متقاضیان در بخش غیرحمایتی نیز می‌توانند درخواست خود را از طریق دفتر بازار برق دنبال کنند.
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شیراز، افزایش تاب‌آوری شبکه‌های برق، کاهش آلایندگی، توجه به محیط‌زیست و اشتغال‌زایی ضمن توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی