[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صحت‌سنجی اشتغال در سامانه رصد، روزنامه شیراز نوین

فارس با ایجاد ۶۵هزار و ۶۴۵ اشتغال جدید در سال ۱۴۰۱ و ۱۱۱ درصد تحقق تعهد سال جاری اولین استان در بین استان‌های با تعهد بیش از ۴۰هزار نفر است که ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال امسال آن محقق و در شاخص‌های ارزیابی اشتغال به عنوان استان برتر معرفی شده است. تعهد اشتغال ۵۹هزار نفری امسال فارس در ابتدای دی ماه ۱۴۰۱ محقق شد و این مسئله تقدیر رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در پی داشت.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح وضعیت اشتغال‌زایی و کارآفرینی سال ۱۴۰۱ این استان که به انتخاب برتری فارس در بین تمام استان‌های کشور منجر شده، گفت: وضعیت عملکردی و جایگاه این استان در حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال در سال جاری به نحوی بوده که تاکنون فارس بر اساس شاخص‌های کشوری، با کسب ۹۵ و ۷ دهم درصد امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و استان یزد با ۹۲ ممیز ۴ دهم درصد جایگاه دوم را کسب کرده است.
خداپرست با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل کشوری اشتغال‌های ایجاد شده در هر استان باید در سامانه‌ای به نام رصد ثبت شود، افزود: تعهد اشتغال‌زایی سال جاری برای ۸ استان کشور شامل تهران، فارس، کرمان، خوزستان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و اصفهان بیش از ۵۰هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد: فارس تنها استان کشور با تعهد بالای ۵۰هزار نفر اشتغال است که طی ۱۰ماهه اول سال ۱۴۰۱ از مرز تعهد تعیین شده 
گذشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال استان فارس ۵۹هزار نفر بوده است، گفت: در حال حاضر ۶۵هزار و ۶۴۵ نفر اشتغال در فارس ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده که این آمار نشان از تحقق ۱۱۱درصدی اشتغال این استان دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس نظارت‌های انجام شده برای تمام استان‌های کشور در سامانه ملی رصد با جامعه آماری بیش از ۱۰هزار نفر، فارس با بیش از ۹۰ درصد در صدر صحت سنجی اشتغال کشور متناسب با اشتغال ایجادی قرار دارد که با تکمیل نظارت میدانی طرح‌ها و اشتغال ثبت شده، این آمار به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.
خداپرست در بخش دیگر سخنان خود به سایر شاخص‌های انتخاب فارس به عنوان استان برتر اشاره کرد و یکی از این شاخص‌ها را تعداد پرداختی تسهیلات ارزان‌قیمت مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: این استان با پرداخت هزار و ۶۷۸ فقره تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی در جایگاه نخست کشور قرار دارد و استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال بختیاری و تهران جایگاه‌های دوم تا پنجم را در این بخش کسب کرده‌اند.
وی ادامه داد: فارس با ۳هزار و ۵۴۷ بازرسی از کارگاه‌ها به منظور سامان‌دهی اشتغال اتباع بیگانه و ۱۶ درصد کل بازرسی‌های کشور در قالب ۱۸۹ گشت مشترک در سراسر استان طی شش ماهه اول سال جاری در جایگاه نخست قرار دارد و استان‌های اصفهان، تهران و مازندران نیز به ترتیب جایگاه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان گفت: فارس از نظر تعداد اشتغال برای افراد جویای کار بر اساس قراردادهای منعقدشده بر پایه مشوق‌های بیمه‌ای و جذب هزار و ۵۰۳ نفر و در بخش کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی با ۸هزار و ۶۰ قرارداد منعقد شده در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی