[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مواجهه با کسری بودجه ، روزنامه شیراز نوین

نماینده شیراز و زرقان گفت: بیش از 97 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق به پرسنل می‌شود و متأسفانه دولت بودجه زیادی را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار نداده است.
علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه به رغم وجود مسائلی مانند تهاجم فرهنگی و... در آموزش و پرورش اما معیشت از نکات اصلی حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان است، گفت: متأسفانه در حال حاضر فرهنگیان و جامعه آموزش و پرورش با مشکلات معیشتی مواجه هستند که خرج کارمندان و معلمان آموزش و پرورش به دخلشان نمی‌خورد.
پاک‌فطرت با اشاره به اینکه کارمندهای دیگر ارگان‌ها می‌توانند در ساعت آزادشان جهت تأمین معیشت به شغل‌های دیگر روی بیاورند، افزود: معلمان نمی‌توانند به هر کار و شغلی رو بیاورند و دانش آموزان نمی‌پذیرند که معلمان خود را در دیگر شغل‌ها ببینند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی باید تمام تلاشمان را جهت تحمل سختی‌ها به کار گیریم، ادامه داد: در حال حاضر در جنگ تمام عیار ترکیبی که بخشی از آن اقتصادی است، به سر می‌بریم و دشمن در تلاش است تا سرمایه‌های اجتماعی را از کشور بگیرد.
نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه بودجه سال آینده نسبت به سال جاری حدود 42 درصد رشد دارد، افزود: اما درآمدهای واقعی و نقدی دولت 978هزار میلیارد تومان است.
پاک فطرت با بیان اینکه سال آینده با کسری بودجه قابل توجهی روبه‌رو هستیم، افزود: در حال حاضر باید تمام تلاش و مقاومتمان جهت به‌کارگیری صرفه جویی و قناعت را برای عبور از پیچ تاریخی انقلاب به کار گیریم.
نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه بیش از 97 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق به پرسنل می‌شود، گفت: متأسفانه دولت بودجه زیادی را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار نداده است.
عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه دولت باید حداقل 25 درصد از بودجه عمومی را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌داد، گفت: شوربختانه مسئولان هنوز به این باور نرسیده اند که آموزش و پرورش باید به عنوان نخستین وزارتخانه و در خط مقدم باشد.
نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در حال حاضر معلمان در خط مقدم جنگ با دیگر کشورها هستند، افزود: در شرایط فعلی معلمان می‌توانند دانش‌آموزان را به بهترین مسیر هدایت کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه جهت بهبود 10 سال آینده و بهتر شدن وضعیت فرهنگ در 10 سال آینده باید بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این شرایطی که تهاجم فرهنگی از همه طرف ما را احاطه کرده است، این قشر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.
نماینده شیراز و زرقان تصریح کرد: جای این سؤال وجود دارد که چرا مسئولان استان و نخبگان حتی نمی‌توانند دستورالعمل‌های بخش‌های خود را بنویسند و تنظیم کنند؟ 
وی با اشاره به اینکه سفر هفتگی مسئولان اقتصادی استان برای دریافت یک مجوز از کارشناس‌های وزارتخانه‌ها در تهران امری پسندیده نیست، بیان کرد: متأسفانه این اتفاق اجازه رشد و توسعه را در استان نمی‌دهد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر لزوم اصلاح آیین‌نامه‌ها تأکید کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر وجود افراد نامتخصص در کمیسیون‌های تخصصی مجلس اجازه رخ دادن بسیاری از اتفاق‌های خوب را نمی‌دهد و نمایندگان بعضاً در اموری که مرتبط با خودشان نیست، ورود می‌کنند که این مهم بیانگر ظلم و بی‌عدالتی است. نماینده شیراز و زرقان در پایان تأکید کرد: اعضای هیئت اندیشه‌ورز فرهنگیان باید شجاعانه مشکلاتشان را بیان کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی