[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مسابقات ورزشی باعث رشد شخصیت دانش آموزان می‌شود، روزنامه شیراز نوین

چند نماینده مجلس شورای اسلامی ‌از شهر شیراز و استان فارس، در خصوص برگزاری مسابقات دانش آموزی کشور در شیراز صحبت کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی ‌اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، روح الله نجابت در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزی بیان کرد: با توجه به الزام ایجاد شور و نشاط در جامعه در راستای توسعه فردی و اجتماعی لذا برگزاری رویدادهای ورزشی در سطوح مختلف اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
وی ادامه داد: برگزاری المپیادهای ورزشی در استان فارس می‌تواند توسعه شایان توجهی به زیرساخت‌های ورزشی دهد؛ این در حالی است که دانش آموزان به عنوان آینده سازان اجتماعی می‌توانند بخش مهمی ‌از جامعه را تشکیل داده و اثر گذاری ویژه‌ای در ساخت ایران قوی داشته باشند. 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی‌خاطرنشان کرد: هر دانش ‌آموز اکنون در جایگاهی قرار گرفته است که می‌تواند آینده خود و کشور را به بهترین شکل بسازد؛ از این رو می‌توان با برنامه‌ریزی زمینه بروز و ظهور نخبگان جامعه را از اکنون فراهم کرد. 
او ادامه داد: المپیادهای ورزشی نیز به عنوان بهترین فرصت برای استعدادیابی نسل‌های آینده ورزشی به حساب آمده و می‌توان از این ظرفیت در راستای تشکیل تیم‌های ملی آینده ایران استفاده کرد. 
به گفته این مقام مسئول، اگر وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی جامعی برای استعدادهای ورزشی خود داشته باشد می‌تواند با تکیه بر این استعدادها بودجه این وزارتخانه را افزایش و بودجه فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی را نیز با توجه به فعالیت دانش آموزان مستعد ورزشی افزایش دهد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌گفت: دانش آموزان با حضور در المپیادهای ورزشی خود را برای رقابت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی آماده می‌کنند. 
مجید انصاری نیز در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزی در شیراز بیان کرد: دانش آموزان نیازمند تحرک و افزایش فعالیت‌های اجتماعی‌اند، از این رو برگزاری رویدادهای ورزشی می‌تواند عاملی برای افزایش فعالیت‌های اجتماعی دانش آموزان باشد. 
وی ادامه داد: دانش آموزان می‌توانند با حضور در این گونه رقابت‌ها خود را برای رقابت‌های بزرگ‌تر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی آماده کرده و به عنوان عضوی از جامعه ورزشی در سطح کشور افتخارآفرینی کنند. 
انصاری تأکید کرد: مسیری که دانش آموزان در المپیادهای ورزشی طی می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که آنان را برای حضور در تیم‌های ملی آماده کند و عاملی برای توسعه آنان و جذب این افراد به تیم‌های ملی شود. 
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی‌خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند دانش آموزان به عنوان عنصر آینده ساز جامعه است، از این رو هرچه این افراد دارای توانمندی‌های بیشتری باشند جامعه به صورت مضاعف از این افراد بهره‌برداری خواهد کرد و زمینه رشد و توسعه آنان نیز فراهم خواهد شد. 
به گفته این نماینده مجلس، یکی از مشکلات برای توسعه یافتگی دانش آموزان موضوع عدم تخصیص مناسب اعتبارات به حوزه‌های ورزشی آنان است که مجلس شورای اسلامی ‌در تلاش بوده تا شرایط را برای بهبود وضعیت اعتبارات تخصیصی به فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی بررسی و در صورت امکان بودجه‌های تخصیصی به این فدراسیون را از طریق وزارت آموزش و پرورش افزایش دهد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی‌گفت: المپیادهای ورزشی دانش آموزی نقش ویژه‌ای در تربیت ابعاد مختلف شخصیتی دانش آموزان داشته و می‌تواند بازوی توانمندی برای تیم ملی باشد. 
محمدرضا رضایی کوچی هم در خصوص برگزاری المپیاد دانش آموزی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند نقش ویژه‌ای در بهبود وضعیت تحصیلی و علم آموزی دانش آموزان داشته باشد موضوع فعالیت‌های ورزشی و توانمند سازی آنان در این حوزه است. 
وی ادامه داد: نباید دانش آموزان تک بعدی باشند بلکه ابعاد مختلف شخصیتی باید به دانش آموزان یاد داده شود تا شخصیت آنان رشد یافته و آماده حضور در جامعه شوند. 
رضایی تأکید کرد: فعالیت‌های ورزشی و برگزاری المپیادهای ورزشی دانش آموزی گامی ‌به پیشرفت و شخصیت سازی دانش آموزان است؛ این در حالی است که المپیادهای ورزشی دانش آموزی می‌تواند بازوی حمایتی تیم ملی باشد چون این گونه مسابقات محلی برای استعدادیابی تیم‌های ملی است. 
او افزود: با توجه به این که فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش است، از این رو اگر قرار به افزایش بودجه این فدراسیون باشد باید از طریق وزارت آموزش و پرورش نسبت به ارائه لایحه افزایش بودجه به دولت اقدام کرده و مجلس شورای اسلامی‌ نیز این آمادگی را دارد که نسبت به بررسی این گونه طرح‌ها اقدام کند. 
به گفته نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، ‌با توجه به تربیت آینده سازان تیم‌های ملی کشور از طریق فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی، این نیاز در این فدراسیون دیده می‌شود که باید بودجه‌های تخصیصی به این بخش از ورزش کشور افزایش داشته باشد.
دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز به روابط عمومی ‌اداره کل آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های ورزشی و المپیادها می‌تواند تأمین کننده ملی‌پوشان آینده ایران باشد 
 علیرضا پاک فطرت در خصوص برگزاری المپیادهای ورزشی دانش آموزی بیان کرد: رویداد المپیاد ورزشی دانش آموزی، رویدادی است که می‌تواند تأمین کننده ملی‌پوشان آینده کشور باشد. 
وی ادامه داد: فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی توانمندی دانش آموزان را افزایش چشمگیری داده و عاملی برای بهبود فرایند آموزشی آنان نیز بوده، به گونه‌ای که این گونه رویدادها امید آفرینی و نشاط اجتماعی دانش آموزان را افزایش داده و توانسته کمک ویژه‌ای به فرایند علم آموزی آنان کند. 
پاک فطرت خاطرنشان کرد: افزایش بودجه‌های مربوط به فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی می‌تواند سرعت استعدادیابی در میان دانش آموزان را افزایش دهد، از این رو این مطالبه‌گری باید از وزارت آموزش و پرورش وجود داشته باشد که نسبت به افزایش بودجه این فدراسیون اقدام کند. 
به گفته این نماینده مجلس، نمی‌توان از دانش آموزان تنها انتظار داشت که به علم آموزی اقدام کنند بلکه دانش آموزان باید در مسیری قرار بگیرند که فعالیت‌های اجتماعی و فردی آنان توسعه یابد و بتوانند خود را برای مسیرهای جدید آماده کنند که یکی از این مسیرها ورود به تیم ملی در تمامی‌ حوزه‌های ورزشی است.
گفتنی است، رقابت‌های ورزش دانش آموزی در مقطع دوم متوسطه، از صبح دیروز  یکشنبه در شیراز و در رشته‌های والیبال و بسکتبال در هر دو بخش دختران و پسران آغاز شده و 29 بهمن‌ماه به پایان می‌رسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی