[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تسریع راه‌سازی با تزریق اعتبار، روزنامه شیراز نوین

برگزاری آیین بهره‌بردارى از عملیات بهسازى و احداث باند دوم محور لامرد- اشکنان 
تسریع راه‌سازی با تزریق اعتبار

شبانی: با صرف اعتبارات لازم در دو سال گذشته عملیات اجرایی 
محور لامرد- اشکنان به سرانجام رسید

به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستـان، همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور رضایى کوچى ریاست کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى، موسوى نماینده مردم شهرستان لامرد و مهر در مجلس شوراى اسلامى، اکبرى معاون راهدارى سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى کشور، یعقوبى مدیرکل دفتر بودجه وزارت راه و شهرسازى، سیاهپور مدیرکل نگهدارى رویه و ابنیه فنى سازمان راهدارى، شبانى مدیرکل راه و شهرسازى لارستـان، حجت الاسلام و المسلمین آزاد امام جمعه شهرستان لامرد، کرامت‌فر فرماندار شهرستان لامرد، حجت الاسلام صفری امام جمعه بخش اشکنان و دیگر مسئولان، آیین بهره بردارى از عملیات بهسازى و احداث باند دوم محور لامرد- اشکنان به طول 12 کیلومتر برگزار شد.
شبانى مدیرکل راه و شهرسازى لارستـان در آیین بهره بردارى از این محور اظهار داشت: از سال ٩٦ عملیات اجرایى ١٢ کیلومتر از محور لامرد- اشکنان شروع شده بود که به دلیل عدم تزریق اعتبارات، نیمه کاره رها شده و با سرعت اندکى در حال انجام بود که خوشبختانه در دو سال اخیر با حمایت دولت و مساعدت نماینده مردم شهرستان‌هاى لامرد و مهر و پیگیری‌های مجموعه اداره کل راه و شهرسازی لارستان این مهم به سر انجام رسید.
مدیرکل راه و شهرسازى لارستـان ادامه داد: در محور لامرد- اشکنان به جهت مسیر ارتباطى اتصال به استان هرمزگان، بندر آفتاب، بندر لنگه، بستک و... نیز وجود صنایع انرژی‌بر و...، موجب شده تراکم ترافیک افزایش یافته و به همین دلیل بهسازى و احداث باند دوم این محور ضرورى بود.
وى افزود: در این محور اعتبارى بالغ بر ١٠٠٠میلیارد ریال هزینه شده که اگر این مسیر با اعتبار به روز شده برآورد شود، مبلغى بالغ بر ٢٠٠٠میلیارد نیاز دارد.
شبانى با اشاره به اینکه ٤ کیلومتر از باند قدیم محور بریو تا اشکنان نیز نیاز به بهسازى دارد، تصریح کرد: بودجه و هماهنگی‌های لازم جهت تکمیل این مسیر ارتباطی پیش بینی شده و به زودی پس از برگزاری مناقصه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد. وی گفت: عملیات بهسازى و روکش آسفالت محور اهل- کمشک به طول ١٢ کیلومتر با اعتبارى بالغ بر ٨٥٠میلیارد ریال، پیمانکار آن مشخص شده و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اذعان داشت: همچنین مجوز مناقصه جهت شروع عملیات اجرایی 3 کیلومتر از باند دوم محور اهل- اشکنان اخذ شده که ان‌شاءالله با مشارکت شهرداری‌های اهل و اشکنان فرایند پیمان سپاری آن به زودی انجام می‌شود. در ادامه بازدید از عملیات پل سازی پل‌های آسیب دیده از سیل و افزایش دهانه پل‌های محور لامرد اشکنان- بیرم، قطعه دوم محور لامرد- خنج ، محور چاهورز- احشام، تونل شهید باقری لامرد، محور لامرد- مهر- اخند و… از جمله برنامه‌هایى بود که در این سفر به صورت میدانى توسط مسئولان مورد بررسى و بازدید قرار گرفت و دستاوردهای مطلوبی جهت توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان لامرد و مهر در این سفر صورت گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی