[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

فجر تنها مدعیِ بازنده، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
چهارمین شکست فصل شاگردان رجب‌زاده در مرکز کشور رقم خورد.
فجری‌ها عصر دیروز در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ یک میهمان تیم چادرملو اردکان یزد بودند؛ تیم نوپایی که عملکردی خیره کننده در پنج هفته گذشته داشت و توانسته بود خود را از ته جدول به جمع مدعیان برساند. این تیم دیروز هم موفق به کسب ششمین پیروزی متوالی شد تا با فجر در امتیاز 30 برابر شود، اتفاقی که بدبین‌ترین هوادار فجر هم تا چند هفته پیش، تصورش را نمی‌کرد.
ترکیب چادرملو: حجت صدقی، امید سام‌کن، میلاد محسنی، سعید محمدی‌فر، آرش بابادی، علی رستمی، رضا محمودآبادی، رضا دهقان، رامین داوودی، محمدامین اسدی، علی خدادادی.
ترکیب فجرشهیدسپاسی: فرزاد طیبی‌پور، محمد آژیر، محمدرضا خدری، محسن سیفی، حمید ملکی، محمدحسین خسروی، مجید تاجیک، حسین مهربان، ابوالفضل بابایی، رسول بهاروندی، علی آل‌کثیر
داوران: سیدرضا مهدوی، احد سلطانی، محمد صالح عرب آبادی، احسان اکبری، ناظر داوری: مجید شمس
نیمه نخست این مسابقه بدون رد و بدل شدن هیچ گلی به پایان رسید اما با شروع نیمه دوم، میزبان به گل رسید. محمدامین اسدی مهاجم جوان سابق پرسپولیس تهران، در دقیقه 47 دروازه فرزاد طیبی‌پور را فرو ریخت.
بازی تا دقایق پایانی با همین یک گل دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه 83 میلاد محسنی دومین گل را هم وارد دروازه فجر کرد تا خیال این تیم از کسب پیروزی راحت شود. 
اما کاپیتان فجر یعنی سعید زارع در دقیقه 88 یکی از گل‌ها را جبران کرد تا دوباره حساسیت زیادی بر بازی حاکم شود. فشار فجر در دقایق پایانی ادامه داشت اما منجر به گل نشد تا شاگردان رجب‌زاده روند نه‌چندان مطلوب نتیجه گیری‌شان را ادامه دهند.
فجر در 10 بازی اول خود با هدایت رجب‌زاده، هیچ شکستی را در کارنامه خود ندید، اما در 13 بازی اخیر، متحمل 5 شکست شده و تنها در سه بازی پیروز شده که یکی از این بردها مقابل تیم دسته دومی ‌پشتیبانی نزاجای مشهد در مسابقات جام حذفی بوده است.
عملکردی ناامید کننده از تیمی‌که بدون شک توانایی صعود به لیگ برتر را با توجه به مهره‌ها، امکانات و کادرفنی کاملاً فنی و با تجربه‌اش دارد. 
به‌نظر می‌رسد که زمان بازنگری به مسائل فنی این تیم فرا رسیده و مدیریت باشگاه باید در این زمینه وارد عمل و تصمیم گیری شود.
فجر با این شکست تنها یک پله در جدول سقوط کرد و در رتبه پنجم قرار گرفت. اما فاصله‌اش با منطقه صعود به 4 امتیاز افزایش یافت. چون تیم سایپا با نتیجه قاطع سه بر یک، دیگر تیم بالانشین یعنی پارس جنوبی جم را شکست داد و در رتبه دوم 34 امتیازی شد. اما صدرنشین قاطع رقابت‌ها، در زمین خود، سایر بالانشینان را خوشحال کرد.
شمس آذر که در قزوین پذیرای استقلال ملاثانی بود، برابر این تیم رده دهمی ‌با تساوی بدون گل متوقف شد و در صدر جدول 42 امتیازی شد.
خیبر رده سومی ‌هم که به شهربابک رفته بود، موفق شد شاگردان وحید رضایی را با یک گل شکست دهد. مس شهربابک با این شکست به رتبه نهم جدول سقوط کرد. هر چند فاصله تیم‌های نهم تا پنجم، تنها سه امتیاز است.
خیبر هم با 33 امتیاز، فاصله یک امتیازی با سایپا را حفظ کرد. فراز کمالوند سرمربی خیبر است و سایپا را هم محمود فکری هدایت می‌کند که هر دو مربی از مربیان خبره و باتجربه لیگ یک به شمار می‌روند.
استقلال خوزستان هم دیگر تیم بالانشینی بود که حریف خود را شکست داد. حسین احمدی در چهارمین دقیقه نیمه دوم برای استقلال گلزنی کرد تا دریا بدون امتیاز به بابل برگردد.
یکی از نتایج جالب که خوشایند خیلی از اهالی فوتبال بود نیز در شمال کشور رقم خورد. تیم ریشه‌دار و محبوب چوکای تالش که در قعر جدول قرار دارد، موفق شد با نتیجه دو بر صفر تیم بحران زده خوشه طلایی را مغلوب کند. این اتفاق باعث شد تا خلیج فارس ماهشهر به رغم کسب پیروزی پس از هفته‌ها ناکامی، نتواند جایگاه رده آخر خود را ارتقا ببخشد.
خوشه طلایی ساوه هم تیمی ‌است که در 5 بازی اخیر 4 بار شکست خورده و با 21 امتیاز تا رتبه سیزدهم جدول پایین رفته است.
ون پارس اصفهان هم به روند رو به رشد خود ادامه داد و با نتیجه دو بر صفر بر شهرداری آستارا غلبه کرد. این سومین پیروزی شاگردان توتونی در 5 بازی اخیر بود. شهرداری آستارا در هیچ یک از 4 دیدار اخیر خود پیروز نشده و شرایط خطرناکی را سپری می‌کند.
اما یکی از عجیب‌ترین اتفاقات امسال، برای تیم خوب آرمان گهر سیرجان رخ داده است. شاگردان قاسم شهبا هر 5 دیدار اخیر خود را به رقبا واگذار و با 16 امتیاز به رتبه پانزدهم سقوط کرده‌اند.
هفته بیست‌ودوم این رقابت‌ها روز دوشنبه 24 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و در مهم‌ترین بازی، فجر میزبان سایپا تهران است، دیداری که می‌تواند آب رفته را به جوی برگرداند و رجب‌زاده با پیروزی مقابل فکری، دوباره به یک مدعی جدی صعود تبدیل خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی