[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

ارتش مدافع مرزهای ایدئولوژیک است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه وقتی ایدئولوژی مطرح باشد، مرزبندی‌ها دقیق‌تر است، گفت: وقتی حرف از یک ارتش ایدئولوژیک است، می‌خواهیم بگوییم غیر از مرز سیاسی و جغرافیایی مرزهای دیگری نیز وجود دارد که این مرز عقیده است و مجموعه نظامی مدافع این مرز است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با جمعی از فرماندهان پایگاه هوایی شهید دوران به مناسبت روز نیروی هوایی اظهار کرد: در آخرین جنگی که در دنیا می‌شود، شما تعیین کردید که کدام طرف هستید. امام زمان(عج) با یک خون‌خوار به نام سفیانی درگیر می‌شود و شما بر اساس ایدئولوژی خود مشخص کرده‌اید که لشکر کدام طرف هستید؛ یعنی جایگاهمان مشخص است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: برخی از مجموعه‌های نظامی ممکن است صرفاً ملی باشند، ولی ما سوای اینکه برای ملتمان کار می‌کنیم و باید هم کار کنیم، یک عقیده خاص پشتیبان این ملت است.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: ملت ایران منتظر امام زمان(عج) هستند و کشور ایران مربوط به آن حضرت است و رهبری به عنوان نیابت از حضرت در کشور ما مقام دارد وگرنه مملکت متعلق به امام زمان(عج) است و باید در رده اول از مجموعه‌های مختلف نظامی به عنوان مرکز سربازان و لشکریان امام زمان(عج) نام ببریم؛ از این جهت ما باید ویژگی یک ارتش ملی و ایدئولوژیک را تفکیک کنیم با ارتش‌هایی که صرفاً ملی هستند. آیت الله دژکام یادآور شد: در صف‌بندی گزارش تاریخی این مسئله هست که وقتی شما می‌شوید طرفدار ایدئولوژی حق، فوری در طرف مقابل صفی درست می‌شود که مخالف ایدئولوژی شما هستند. از حدود هزار سال پیش تاکنون این مسئله بوده است. ایدئولوژی که مطرح می‌شود صف بندی دیگر فقط بر سر مرزها نیست.
وی بیان کرد: فرماندهان نیروی هوایی در لشکر امام زمان(عج) این مرزهای ایدئولوژیک را باید مشخص کنند که علاوه بر مرز ملی، مدافع این مرز هم هستند و هر فرد و گروهی خواست این مرزها را بشکند، با آنها طرف است.
او عنوان کرد: برخی عقیده دارند ما سخت می‌گیریم وگرنه با آمریکا می‌شود کنار آمد. در همین سال‌های اخیر ما امتحان کردیم و اگر می‌خواست تمام شود، می‌شد. آنها نمی‌خواهند ایران قوی وجود داشته باشد و در معادلات آنها بنا نبوده ایران قوی باشد؛ ادعا و اولین شعار ما استقلال بوده است که آنها با استقلال ما مخالف هستند؛ نمی‌خواهند مسلمان مستقل قوی وجود داشته باشد.
دژکام خطاب به فرماندهان نیروی هوایی گفت: این لباسی که تن شماست، لباس ظلم‌ستیزی است و دل مردم به شما خوش است و شما را توانایی و قدرت خودشان حساب می‌کنند. طرف مقابل ظالم است و این موضع مبارزه با ظالمان عالم را محکم نگه دارید که در طول تاریخ هم بوده است و اگر هم بگوییم ما دعوا نداریم، آنها پای دعوا می‌آیند. اما مقام معظم رهبری فرمودند دوره بزن در رو تمام شده است و اگر بزنید، می‌خورید و این موضع را اگر محکم حفظ کنیم، دشمن جرئت نمی‌کند تعدی کند.
وی ادامه داد: ما چهره‌های درخشانی در این مسیر داشته و داریم. بنده شهید دوران را مثال می‌زنم؛ در حالی که همه شهدای بزرگ نیروی هوایی روی سر ما جا دارند. شهید دوران به استقبال شهادت رفته است؛ یعنی می‌دانسته که شهید می‌شود و رفته است. این از همان سنخی است که دشمن می‌ترسد. شهید دوران از مرگ نمی‌ترسید.
امام جمعه شیراز اظهار داشت: ظهر عاشورا لشکر کوفه نگاه امام حسین(ع) کردند و دیدند کسی از مرگ نمی‌ترسد. این ویژگی لشکر اسلام است و آنها اینگونه نیستند؛ این است که لشکر شما به عنوان یک لشکر ایدئولوژیک هم صف‌بندی‌اش مشخص است و هم نوع مواجهه آن با عالم دنیا و مرگ متفاوت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی