[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دو واحد گلخانه‌ای افتتاح شد ، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: همزمان با دهه پرفروغ فجر، دو واحد گلخانه‌ای تولید سبزی و صیفی در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح گردید. به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یک واحد گلخانه تولید سبزی و صیفی متعلق به آقای علی‌اکبر رضایی که در حال حاضر گوجه فرنگی می‌باشد، به مساحت قریب به 3026 مترمربع در روستای کمانکشی در بخش مرکزی شهرستان به بهره برداری رسید.
وی افزود: گلخانه مذکور با اعتبار 35هزار میلیون ریال راه‌اندازی شد که از این مبلغ چهارده‌هزار و 300میلیون ریال با استفاده از تسهیلات و مابقی سرمایه‌گذاری شخصی بوده است. این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین یک واحد گلخانه تولید سبزی و صیفی به مساحت 2250 مترمربع متعلق به سید مهدی زهرایی و ظرفیت تولید سالیانه 8میلیون نشاء در روستای ملای بلوط گشایش یافت. رشیدی بیان کرد: گلخانه مذکور با اعتبار 31هزار میلیون ریال راه اندازی شد که به صورت خوداجرایی احداث گردیده است. مدیر جهاد کشاورزی کازرون اظهار کرد: با بهره برداری از این دو واحد گلخانه زمینه اشتغال 24 نفر به طور مستقیم فراهم شده است.
وی در ادامه افزود: هدف از ایجاد گلخانه، ارتقای بهره‌وری و صرفه جویی در آب کشاورزی، استفاده بهینه از خاک، اشتغال پایدار، افزایش ضریب امنیت غذایی و سلامت جامعه، بهبود تراز تجاری با افزایش صادرات محصولات کنترل شده، امکان تولید محصول خارج از فصل و افزایش مدت برداشت محصولات، فعال شدن صنایع مرتبط نظیر کارخانجات و واحدهای فرآوری می‌باشد.
این پروژه‌ها با حضور محمدعلی بخرد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون و بخشدار بخش مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی