[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کارگردان فیلم «هناس»: جشنواره فجر به همه هنرمندان ارتباط پیدا می‌کند، روزنامه شیراز نوین

کارگردان سینما گفت: جشنواره فجر یک جشنواره ملی است و به همه هنرمندان ارتباط پیدا می‌کند و امیدوارم همیشه پابرجا باشد و با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
به گزارش ‌ایرنا، حسین دارابی کارگردان فیلم‌های تحسین شده مصلحت و هناس که در سالن اصلی سینمای برج میلاد به تماشای فیلم‌های جشنواره نشست، درباره فیلم‌های ‌این دوره از جشنواره گفت: من اولین روزی است که به جشنواره می‌آیم و خیلی قضاوت خوبی نمی‌توانم داشته باشم. از تماشای دو فیلمی که امروز دیدم لذت بردم. باید باقی فیلم‌ها را هم ببینم تا بتوانم نظر بدهم.
وی معتقد است که با ورود فیلم اولی‌ها نگاه‌های جدیدی، انگیزه‌ها و استعدادهای جدیدی وارد سینما می‌شوند. در فیلم اول فیلم‌ساز خیلی انگیزه دارد و می‌خواهد دیده شود.
«مصلحت» مشکلات حقوقی دارد
دارابی درباره فعالیت‌های اخیرش عنوان کرد: اکنون درحال نگارش فیلم‌نامه جدیدی هستم. فیلم اولم مصلحت هنوز اکران نشده است. فیلم مشکلات حقوقی دارد و با مذاکراتی که کردیم و تلاشی که تیم جدید فرهنگ و ارشاد کرده‌اند ان‌شاالله درحال حل شدن است. ارشاد و حوزه هنری در حال حل کردن ‌این مشکلات هستند تا فیلم به اکران برسد.
دارابی گفت: من جشنواره فجر را دوست دارم و خاطرات زیادی با آن دارم. از اواخر دوران نوجوانی با شور و شوق بلیت می‌خریدم و به جشنواره می‌آمدم. جشنواره برایم خیلی جذاب بود چون سینما برایم جذاب بود. بالاخره جشنواره فجر یک جشنواره ملی است و به همه هنرمندان ربط دارد و امیدوارم که همیشه پابرجا باشد و با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
حضور فیلم اولی‌ها در جشنواره خیلی جذاب است
وی در مورد فیلم اولی‌های ‌این دوره از جشنواره گفت: به نظرم حضور فیلم اولی‌ها خیلی جذاب است. با ورود فیلم اولی‌ها نگاه‌های جدیدی وارد سینمای ‌ایران می‌شود، انگیزه‌ها و استعدادهای جدیدی وارد سینما می‌شوند. در فیلم اول، فیلم‌ساز خیلی انگیزه دارد و می‌خواهد دیده شود. به نظرم کیفیت فیلم‌ها در سال‌های اخیر مخصوصاً فیلم اولی‌ها خیلی رشد کرده است.
دارابی تصریح کرد: در سال‌های اخیر فیلم‌هایی هستند که می‌درخشند و کارگردانانی هستند که خودشان را نشان می‌دهند. ‌این می‌تواند به استعدادیابی مخصوصاً در شهرستان‌ها و از جاهایی که فیلم‌سازان مستعدی وجود دارند منجر شود. در فیلم اول آدم خیلی تلاش می‌کند دیده شود.
جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی