[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جهاد آب‌رسانی به مناطق محروم، روزنامه شیراز نوین

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، در راستای طرح بزرگ جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو، طرح آب‌رسانی به روستای نوروزان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، طرح آب‌رسانی به روستای نوروزان (نوروزآباد) از توابع بخش سیاخ دارنگون در مدت زمان حدود شش ماه و با همکاری شرکت آب و فاضلاب شیراز، قرارگاه محرومیت‌زدایی احمد بن موسی(ع) شیراز، ناحیه مقاومت بسیج ثارالله، گروه‌های جهادی شهید قاجاری و شهدای شرکت آبفای شیراز، به سرانجام رسید.
در این مراسم که با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، شیبانی فرماندار شیراز، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه و مسئولان استانی و محلی برگزار شد، در کنار پروژه نوروزان، 20 پروژه دیگر شامل طرح‌های آب‌رسانی و شبکه فاضلاب در این دهه پربرکت توسط شرکت آب و فاضلاب افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
استاندار فارس، حرکت جهادی آب‌رسانی روستایی را ارزشمند عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات حاشیه نشینی کلان‌شهر شیراز، راهی جز رسیدگی به مسائل روستاییان نداریم و امیدواریم با تداوم این همکاری‌ها دیگر هیچ روستایی از نعمت آب آشامیدنی بی بهره نباشد و سیر مهاجرت از روستا به شهر معکوس شود.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز به جزئیات اجرای طرح آب‌رسانی نوروزان پرداخت و گفت: روستای نوروزان (نوروزآباد) از توابع بخش سیاخ دارنگون با جمعیت حدود 300 نفر، از نعمت آب شرب بی‌بهره بودند و در زمان تحویل روستا به آبفا شیراز آب‌رسانی توسط تانکر سیار صورت می‌گرفت.
بهمن بهروزی افزود: چاه آبرفتی به عمق ۱۰۱ متر و دبی ۲۰ لیتر بر ثانیه حفاری‌ و خط انتقال این پروژه به طول هزار متر با لوله ۱۶۰ میلی‌متر پلی‌اتیلن و شبکه‌گذاری به طول چهارهزار و 500 متر انجام ‌شده است.
وی در ادامه سخنان خود به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در جهت ارتقای سطح خدمات در روستاها اشاره کرد و گفت: در زمان اجرای پروژه آب‌رسانی متوجه نواقص مدرسه عشایری این روستا شدیم و درجهت رفع برخی نیاز‌های آن، احداث سرویس بهداشتی، آبخوری، دیوار و برخی امکانات ورزشی را در دستور کار قرار داده و به سرانجام رساندیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی