[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تولید تحت‌تأثیر خاموشی ، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعی برق و گاز و تعطیلی کار واحدهای تولیدی بر قیمت تمام شده مصالح ساختمانی تأثیرگذار بوده، لذا وزیر صمت به عنوان متولی صنعت به دنبال راهکارهایی برای کمک به واحدهای تولیدی با هدف کاهش قطعی برق و گاز است. به گزارش شیرازنوین به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: با توجه به اینکه در قانون بودجه سال 1401 دولت مجاز به واردات 4هزار خودروی سنگین راه‌سازی برای وزارت راه و شهرسازی شد، وزیر صمت این موضوع را در جلسه هیئت وزیران مطرح کرده و مصوبه مربوطه نیز به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است. مسئولان سازمان راهداری نیز ثبت سفارش‌های خود را انجام دادند تا در شش ماه آینده حداقل 4هزار خودروی سنگین راه‌سازی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای توزیع میان شهرستان‌ها قرار بگیرد. این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: موضوع دیگری که در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت، وضعیت قطع برق و گاز واحدهای بزرگ تولیدی بود. با توجه به قانون جهش تولید مسکن که دولت را به ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی مکلف کرده و بخشی از آن نیز به تولید مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد مرتبط می‌شود که به دلیل قطعی برق و گاز و تعطیلی کار واحدهای تولیدی، قیمت تمام شده مصالح ساختمانی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. لذا وزیر صمت به عنوان متولی صنعت به دنبال راهکارهایی برای کمک به واحدهای تولید بوده تا قطعی برق و گاز به کمترین میزان خود برسد. رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در حوزه تأمین برق وزارت صمت با واحدهای بزرگ توافق کرده تا خودشان با کمک وزارت صمت و دریافت تسهیلات نیروگاه‌هایی تأسیس و برقشان را تأمین و از شبکه سراسری جدا کنند.
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بخش تأمین گاز نیز مقدماتی فراهم شده تا با کمک وزارت صمت به وزارت نفت تولید گاز برای سال آینده افزایش پیدا کرده تا شاهد کاهش قطعی گاز برای واحدهای 
تولیدی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد آقای فاطمی امین در وزارت صمت برای حمایت از واحدهای تولیدی برای کاهش قطعی برق و گاز در سال آینده کمک کننده خواهد بود و امیدواریم در سال آینده شاهد کاهش قطعی انرژی در واحدهای تولیدی باشیم که قطعاً در قیمت تمام شده مصالح ساختمانی و تولید نیازهای کشور مؤثر است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی