[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

کابوس استرا به پایان می‌رسد؟، روزنامه شیراز نوین

سرمربی ایتالیایی سابق آبی‌پوشان پایتخت مهم‌ترین شاکی آبی‌ها در راه صدور مجوز حرفه‌ای است.
به گزارش فوتبال 360، استقلال توانست لیگ بیست‌ویکم را در قامت تیم قهرمان به‌پایان برساند و به‌نظر می‌رسید که باتوجه به پیچیده‌ شدن فرایند تقسیم سهمیه‌های آسیایی که هنوز هم قانون اصلی آن از سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها ابلاغ و اعلام نشده، آبی‌ها شانس اول حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باشند اما یک پرونده جنجالی دامان‌گیر استقلال شده و نه‌تنها باعث شده تا شانس حضور آبی‌پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا کاهش پیدا کند، بلکه سبب آن شده تا آبی‌ها در پنجره زمستانی هم در خرید بازیکن ناکام باشند!
آندره‌آ استراماچونی که در لیگ نوزدهم سکان‌دار آبی‌پوشان پایتخت بود، همچنان طلبکار ردیف اول استقلال است و هم در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌ها با شکایت خود سد راه شده و هم مانع پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال شده است. البته که گفته می‌شود پنجره آبی‌ها باز بوده اما با توجه به آیین‌نامه داخلی فدراسیون فوتبال، استقلالی‌ها چون پرونده در جریان در فیفا دارند، نمی‌توانند جذب بازیکن خارجی داشته باشند تا رؤیای بمب‌ترکانی مدیران آبی‌پوش این‌گونه نافرجام بماند.
*بدهی که لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود!
سرمربی ایتالیایی که دوره موفق اما کوتاهی را در استقلال داشت، به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شد. استقلالی‌ها مشکلات مرتبط با تحریم ایران و سختی انتقال پول را دلیل اصلی جدایی استراماچونی اعلام کردند و در نقطه مقابل، سرمربی ایتالیایی با گلایه از بدقولی مدیران باشگاه مدعی شد که در فیفا مطالبات خود را وصول خواهد کرد که شکایت او به سرانجام رسید و آبی‌ها در پرونده استراماچونی محکوم شدند.
مدیران پیشین باشگاه استقلال با فروش مهدی قایدی مدعی شدند که تدارک توافق با آندره‌آ استراماچونی هستند اما این اتفاق رخ نداد و خبری از پرداخت بدهی سرمربی سابق آبی‌پوشان پایتخت نشد. استراماچونی از مهرماه 1399 فرایند شکایت خود از استقلال را دنبال می‌کرد و توانست حکمی‌1 میلیون و 350 هزار یورویی علیه آبی‌ها بگیرد و با توجه به تأیید دادگاه (CAS)، استقلالی‌ها از آن موعد باید جریمه تأخیر تأدیه و هزینه دادرسی را هم به سرمربی ایتالیایی پرداخت کنند.
قیمت ارز در ایران در ماه‌های اخیر نوسانات شدیدی داشته و رشد صعودی بی‌سابقه‌ای در بازار ارز به‌چشم می‌خورد که اگر در خوشبینانه‌ترین حالت، مجموع بدهی آبی‌ها به استراماچونی (اصل شکایت به‌علاوه جرایم و دیرکرد) 1.5 میلیون یورو لحاظ شود، مدیران باشگاه استقلال برای تسویه‌حساب با سرمربی ایتالیایی باید حدود 73 میلیارد تومان به آندره‌آ استراماچونی پرداخت کنند!
*جلسه سرنوشت‌ساز در انتظار آبی‌ها
کمیته انضباطی فیفا بعد از اعلام نظر دادگاه (CAS) در نظر دارد تا جلسه‌ای را پیرامون بررسی آخرین وضعیت شکایت سرمربی ایتالیایی از باشگاه استقلال برگزار کند. باتوجه به حکم قطعی دادگاه عالی ورزش، جلسه کمیته انضباطی فیفا قرار است یازدهم اسفندماه به انجام برسد که در این جلسه احتمال محکومیت شدید باشگاه استقلال وجود دارد.
مدیران آبی‌پوش در تلاش هستند تا با رایزنی با آندره‌آ استراماچونی بتوانند این سرمربی ایتالیایی را برای دریافت چند مرحله‌ای مطالباتش راضی کنند اما فعلاً خبری از رضایت استراماچونی نیست و اگر در 24 روز آینده مدیران باشگاه استقلال ناکام در توافق با سرمربی ایتالیایی باشند، بعید نیست که کمیته انضباطی فیفا به‌سراغ بسته دوباره پنجره نقل‌وانتقالات آبی‌ها و حتی کسر امتیاز از استقلال برود!
استقلالی‌ها در ماه‌های اخیر چالش‌های مالی پرشماری را داشته‌اند و به تازگی با هروویه میلیچ و گابریله پین توافق کرده‌اند و بعید به نظر می‌رسد خزانه باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران، بودجه‌ای 73 میلیاردی در آن در حال حاضر وجود داشته باشد. با این‌حال گفته می‌شود که مدیران باشگاه استقلال در حال رایزنی با چند اسپانسر و البته مدیران وزارت ورزش‌وجوانان هستند و باید دید فرجام پرونده جنجالی استراماچونی بعد از 2 سال پرماجرا به کجا خواهد رسید و آیا مطالبات او پرداخت می‌شود یا هم آبی‌ها مشمول کسر امتیاز می‌شوند و هم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا باز خواهند ماند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی