[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

هنوز یک سانس مجزا برای تمرین نداریم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
اخیراً مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم جوانان ایران در بخش دختران در سالن غدیر شهر قزوین برگزار شد. در این رقابت‌ها ۴۲ وزنه ‌بردار از ۱۷ استان ایران بر روی تخته رفتند و استان فارس نیز نمایندگانی در این رقابت‌ها داشت و به مدال‌های خوبی هم دست پیدا کرد.
ستاره تیم فارس در این مسابقات، فاطمه کشاورز بود که در دسته 64 کیلوگرم، ۸۵ کیلوگرم در حرکت یک ضرب و ۱۰۵ کیلوگرم در  دوضرب بالای سر برد و با مجموع  ۱۹۰ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت.
در دسته 59 کیلوگرم، زهرا زحمتکش از فارس(۵۵ کیلوگرم یک ضرب، ۶۵ کیلوگرم دوضرب، ۱۲۰ کیلوگرم مجموع) به عنوان سوم دست پیدا کرد.
در دسته 71 کیلوگرم هم دیگر وزنه بردار فارسی یعنی سحر زارع با ثبت ۶۰ کیلوگرم در یک ضرب، ۷۷ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۱۳۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.
زهرا زحمتکش با بیان این که وزنه برداری بانوان شرایط خاص و سختی دارد، می‌گوید: با وجود تمام این سختی‌ها، توانستیم به مسابقات کشوری راه پیدا کنیم و مقام‌های خوبی هم به دست بیاوریم، یعنی با نبود وقت و امکانات، سخت‌ترین شرایط را کنار زدیم و به این مدال‌های رنگارنگ دست پیدا کردیم. 
وی درباره شایعاتی که در خصوص «آسیب رشته وزنه برداری برای بانوان» مطرح می‌شود گفت: اگر این ورزش اصولی کار شود، حتی به تناسب اندام هم کمک می‌کند. یک ورزش جدید برای دختران است که می‌توانند در آن پیشرفت کنند و چون تعداد هم کم است، احتمال اینکه زودتر پیشرفت کنیم خیلی بیشتر است. در مجموع، وزنه برداری یک رشته تکنیکی است، یعنی اگر تکنیک آن را بلد باشید و اصولی کار کنید، تغذیه سالم و خواب کافی داشته باشید، فکر نمی‌کنم آسیب چندانی وارد شود. البته آسیب که در هر رشته ورزشی وجود دارد اما خود من تاکنون آسیب جدی ندیده‌ام چون همیشه سعی کرده‌ام تکنیک خوبی داشته باشم تا از آسیب احتمالی جلوگیری کنم.
دارنده مدال برنز مسابقات کشوری وزنه برداری در رده جوانان، درباره چگونگی ورودش به این رشته ورزشی گفت: از سال ۹۸ در مدرسه با این ورزش آشنا شدم. یک نفر را از طریق اداره ورزش فرستاده بودند تا دخترها را با این ورزش آشنا کند. آن زمان فقط دو یا سه نفر از بچه‌ها وارد این رشته شدند. من هم ابتدا چون لاغر بودم، خیلی بدنم به این رشته نمی‌خورد و یک مقداری برایم سخت بود اما رفته رفته بهتر شدم.
او درباره وضعیت امکاناتی و زیرساختی برای ورزش بانوان گفت : محیط سالن تمرینی ما خیلی خوب است ولی از نظر تجهیزات خوب نیست. زمان تمرین هم کم است. اگر یک سانس مجزا برای خودمان داشته باشیم، احتمال این که بچه‌های دیگر هم بیشتر بتوانند به این رشته جذب شوند، خیلی بیشتر است. بچه‌هایی هستند که مدرسه می‌روند و شیفت چرخشی دارند، در حالی که ما همیشه فقط صبح‌ها می‌توانیم تمرین وزنه برداری کنیم. اگر این مشکل حل شود، بچه‌های محصل هم می‌توانند بیایند وارد این رشته شوند.
زحمتکش درباره رقبایش در مسابقات کشوری گفت: در مسابقات کشوری دو نفر از خوزستان اول و دوم شدند که عملکرد خیلی خوبی داشتند. ما به خاطر کرونا چند سال بود که در مسابقات حضور نداشتیم و این رقابت‌ها، میدانی بود که ببینیم در چه سطحی هستیم و کجای کاریم، حالا اینکه توانستیم مدال هم بگیریم، اتفاق خیلی خوبی بود و خدا را شکر می‌کنیم.
وزنه بردار جوان شیرازی در پایان درباره اهدافش در این رشته ورزشی نیز گفت: هدف کوچک من این است که عضو تیم ملی شوم اما هدف بزرگم، حضور در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی