[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آسان‌سازی قوانین، تقویت گردشگری ، روزنامه شیراز نوین

دکتر محمدهادی ایمانیه، نماینده عالی دولت در فارس بر ضرورت تدوین تقویم رویدادهای گردشگری در سطح ملی تأکید کرد و گفت: فارس این تقویم را در سطح استانی تدوین کرده است که می‌تواند به صورت الگویی در اختیار سایر استان‌ها قرار گیرد. وی افزود: ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات بیشتر و تدوین قوانین آسان و تأمین ملزومات نرم افزاری موردنیاز، یکی دیگر از راهکارهای توسعه، تقویت و افزایش ظرفیت‌های گردشگری در کشور است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه صبح دیروز در جلسه مشترک استانداران با وزرای کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه فارس در چهار زمینه‌ گردشگری دارای ظرفیت و پتانسیل‌های عظیمی است، گفت: وجود حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و سایر امامزادگان واجب التعظیم، زمینه گردشگری زیارتی فارس را فراهم کرده است.
استاندار فارس با اشاره به آثار تاریخی استان که ثبت جهانی شده اند، ظرفیت تاریخی فارس را بی نظیر عنوان کرد و اظهار داشت: وجود آثار طبیعی همچون آبشار مارگون، دومین پیست اسکی کشور و... در همه ۳۷ شهرستان فارس پتانسیل گردشگری طبیعی را مهیا نموده است.
وی شیراز را قطب پزشکی جنوب کشور و مقصد بسیاری از ساکنان کشورهای حوزه‌ خلیج فارس دانست و افزود: فارس به سبب پزشکان متخصص و بیمارستان‌های به روز و تجهیزات کامل در گردشگری سلامت نیز نقش خاصی دارد.
دکتر ایمانیه در ادامه به منظور ارتقای جایگاه گردشگری و افزایش ظرفیت‌های آن در استان و سراسر کشور، بر لزوم بازنگری در حریم آثار تاریخی تأکید کرد و اظهار داشت: می‌بایست برای تکمیل پروژه‌ها اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود یا از طریق مشارکت با بخش خصوصی نسبت به اتمام آن‌ها اقدام شود.
نماینده عالی دولت در فارس بر ضرورت تدوین تقویم رویدادهای گردشگری در سطح ملی تأکید کرد و افزود: فارس این تقویم را به صورت استانی تدوین کرده است که می‌تواند به صورت الگویی در اختیار سایر استان‌ها قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ایجاد پنجره‌ واحد سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات بیشتر و تدوین قوانین آسان و تأمین ملزومات نرم افزاری مورد نیاز یکی دیگر از راه کارهای توسعه، تقویت و افزایش ظرفیت‌های گردشگری در کشور است.
استاندار فارس بر ضرورت راه اندازی معاونت گردشگری در تمام استان‌ها تأکید کرد و افزود: نسبت به عضویت معاونت گردشگری در کمیسیون‌هایی از جمله ماده ۵، امور زیربنایی، ماده ۱۰۰، تبصره ۱۸، تبصره ۱۵ و... به دلیل ارتباط با آثار تاریخی و گردشگری اقدام شود.
وی بر اختصاص ۱۰۰درصدی درآمد مراکز گردشگری پرتردد تأکید کرد و اظهار داشت: اداره‌ آثار تاریخی استان‌ها را به خودشان واگذار کنید؛ همچنین اختیار واگذاری ابنیه رها شده تاریخی با مدت زمان طولانی به استان‌ها تفویض شود.
دکتر ایمانیه ایجاد پلیس گردشگری به منظور حفظ امنیت گردشگران را از دیگر راه‌های توسعه گردشگری کشور عنوان کرد و افزود: ایجاد وحدت رویه در اداره بناهای تاریخی تحت مدیریت دستگاه‌های مختلف و صدور مجوز ورود اتوبوس‌های دو طبقه نیز می‌تواند گردشگری کشور را توسعه دهد.
وی خواستار حمایت ویژه به منظور ایجاد تأسیسات گردشگری در کنار آبگیرها و دریاچه‌های سدها شد و تصریح کرد: تهیه‌ بسته‌های سرمایه گذاری و به دنبال آن برگزاری همایش ویژه سرمایه گذاری منحصر به هر استان در دستور کار قرار گیرد.
استاندار فارس خواستار تعیین متولی اصلی گردشگری سلامت در کشور شد و تأکید کرد: سرمایه گذاری در آموزش شهروندان در حوزه فرهنگ گردشگری و پذیرش گردشگری می‌بایست به صورت جدی مورد توجه مسئولان کشوری قرار گیرد.
وی افزود: تعیین تکلیف متولی خانه‌های مسافر و روستاهای گردشگری از دیگر راه‌های توسعه صنعت گردشگری است. تعریف بسته‌های معافیت مالیاتی در گردشگری و صنایع دستی، اختصاص وام گردشگری و تهیه فیلم‌ها و انیمیشن‌های متناسب از کانون‌های زیارتی و گردشگری نیز می‌تواند به توسعه و ارتقای جایگاه گردشگری کشور منجر شود.
دکتر ایمانیه در پایان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سفر به استان فارس که فرمودند گردشگری در فارس به تنهایی می‌تواند این استان را اداره نماید، تصریح کرد: کمک کنید و ما هم همت خواهیم کرد تا این فرمایش مهم محقق شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی