[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بازدید سفیر تاجیکستان از موزه سینما، روزنامه شیراز نوین

سفیر تاجیکستان با هیئت همراه از موزه سینمای ‌ایران بازدید کرد.
به گزارش ‌ایسنا، زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده سفیر تاجیکستان در ‌ایران در بازدید از موزه سینمای ‌ایران گفت: برای دیدن فیلمی ‌از سینمای تاجیکستان که در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شرکت دارد به موزه سینما آمدم و از ‌این که در یک باغ زیبای ‌ایرانی با معماری خاص فیلمی ‌از یک هموطنم را دیدم، بسیار خوشحالم.
وی افزود: محی‌الدین مظفر از سینماگران جوان و معروف سینمای تاجیکستان است که فیلم او به نام fortune در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شرکت داده شده است و امیدوارم فیلم مورد توجه سینماگران و داوران جشنواره قرار گیرد.
سفیر تاجیکستان در ‌ایران با بیان‌ این که با جشنواره فیلم فجر از گذشته آشنا است، خاطرنشان کرد: همان طور که می‌دانیم برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ‌ایران برنامه‌های فرهنگی زیادی تدارک دیده می‌شود و برگزاری جشنواره فیلم فجر یکی از آن‌ها است.‌ این جشنواره هر سال فیلم‌های خوبی را جمع‌آوری می‌کند و هنرمندان مطرح و سرشناس از کشورهای دیگر فیلم‌های خود را به ‌این جشنواره ارسال می‌کنند و خوشبختانه مورد استقبال قرار می‌گیرند. هنرمندان تاجیکستان در سال‌های اخیر در چند جشنواره ‌ایرانی شرکت کردند و فیلم‌هایشان مورد استقبال داوران و سینماگران ‌ایران قرار گرفته است.
زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده بیان کرد: فیلم fortune که امروز تماشا کردم فیلمی ‌بسیار تأثیرگذار است و هر فردی که ‌این فیلم را می‌بیند متأثر می‌شود. امیدوارم مورد استقبال سینماگران ‌ایرانی قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: از مهمان‌نوازی موزه سینمای ‌ایران تشکر می‌کنم، امروز برای اولین بار در باغ فردوس و موزه سینما حضور پیدا کردم و زیبایی که ‌اینجا دیدم، شایسته سطح پیشرفت‌ سینمای ‌ایران است. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌و ‌این جشن ملی را به مردم ‌ایران تبریک می‌گویم.
سفیر تاجیکستان درباره سینمای ‌ایران نیز گفت: با فیلم‌های سینمای ‌ایران آشنا هستم، آثار فاخر و ارزشمندی در ‌ایران ساخته شده است و از کارگردان‌های ‌ایرانی، آثار مسعود جعفری‌جوزانی را دیده‌ام. به نظرم سینمای ‌ایران رشد قابل ملاحظه‌ای دارد و دستاوردهای سینمای ‌ایران در جهان معرفی شده و سینماگران ‌ایرانی جایزه‌های خوبی کسب کرده‌اند. معتقدم برگزاری جشنواره فیلم فجر در رشد و توسعه سینمای ‌ایران مؤثر و در پیشرفت و اعتلای سینمای ‌ایران تأثیر زیادی می‌گذارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی